Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Voorstelling Molteni

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Joske47

Joske47


Posts : 673
Join date : 01-11-19

Voorstelling Molteni Empty
BerichtOnderwerp: Voorstelling Molteni   Voorstelling Molteni Emptywo 11 dec - 16:56:45

Algemene strategie:
Met Molteni waagt een bekende sponsor zich terug in de wielerwereld. Het doel van team Molteni is om op lange termijn een gebalanceerde ploeg uit te bouwen die op vele terreinen mee kan en zich bij de betere ploegen in het peloton bevindt. Deze strategie is van in het begin gevolgd door zowel jongere renners als ervaren puntenpakkers en grote stopvergoedingen binnen te halen. Ik was bereid om bij de verkoop van de draftposities een 180 miljoen uit te geven voor een plekje bij de eerste 3 posities. Gezien de enorme sommen die andere ploegen daar al konden uitgeven heb ik gekozen voor een lagere plek.

De kopmannen:
Maximilian Schachmann: hij brak afgelopen voorjaar helemaal door met onder andere 3 ritoverwinningen in de Ronde van het Baskenland en top 5 plaatsen in zowel Amstel, Waalse Pijl als Luik. Hij is de absolute kopman in alle zwaardere eendagswedstrijden en met zijn veelzijdigheid, zowel explosief als een sterke tijdrijder, gaat dat veel mooie resultaten opleveren. Hij is nog maar 25 dus met hem zitten we nog jaren goed. Ik ben heel blij dat ik met slechts 5 miljoen uit te geven voor de 25e positie hem toch nog heb kunnen binnen halen.

Elia Viviani: in de tweede ronde zijn we gegaan voor nog een absoluut puntenkanon. Viviani kan een druk programma aan en ontgoochelt zelden in de sprint. Volgend jaar zullen er wat meer Franse wedstrijden op zijn programma staan waar hij nog makkelijker punten kan halen. Wat we vooral leuk vinden aan Viviani is zijn enorme passie voor de koers. Zowel bij winst als verlies straalt de emotie van zijn gezicht af. We zijn er dan ook van overtuigd dat we met hem nog jaren goed zitten. Misschien niet meer als de allersnelste van het peloton maar met zijn ervaring en slimme plaatsing kan hij veel goed maken.

Rohan Dennis: naast de regerende Duitse en Europese kampioen hebben we met Dennis ook een wereldkampioen in de rangen. We zijn heel blij dat we in de 4e ronde nog zo een topper hebben kunnen binnenhalen en zijn er van overtuigd dat hij bij zijn nieuwe ploeg terug top gaat presteren. Hij mag zich volop focussen op de belangrijke tijdritten die er volgend jaar aankomen. Daarnaast gaat hij goed passen in een heel sterke ploeg die hem bergop ondersteunt en een strak tempo rijdt dus ook in rondjes met een tijdrit in verwacht ik hem.

De talenten:
Andrés Camilo Ardila: het zoveelste nieuwe Colombiaanse wonderkind. Na zijn ongelooflijke prestaties in de Giro voor beloften waar hij bergop wegreed waar en wanneer hij wilde, stond hij op de radar van veel topploegen, vooral bij de scout die vorig jaar ook al Pogacar binnen haalde. We zijn dan ook heel blij dat we hem hebben kunnen binnenhalen. Met hem hopen we een toekomstig topklimmer binnen te hebben. Hij is echter nog maar 20 jaar dus we gunnen hem de tijd om rustig te groeien.

Jannik Steimle: hij maakte als stagiaire bij Quick-Step heel veel indruk. Hij beschikt over een grote motor en ook de nodige explosiviteit. We zijn heel benieuwd naar de verdere stappen die hij gaat zetten en hopen dat hij over een paar jaar in de voorjaarsklassiekers een mooie rol kan spelen.

Pascal Eenkhoorn: deze 22 jarige heeft in zijn debuutjaar bij Jumbo veel mooie wedstrijden gereden maar dit voornamelijk in dienst van de kopmannen waardoor hij nog niet direct resultaten heeft kunnen halen. Hij stond er echter wel steeds en we denken dat hij op termijn, zoals een Roosen en Grondahl Jansen, geleidelijk aan kan doorgroeien naar een renner die zelf resultaten behaalt.

De schaduwkopmannen:
Victor Campenaerts: naast Dennis hebben we met hem nog een topper voor het tijdritwerk binnen gehaald. Vorig jaar focuste hij zich nog op het werelduurrecord maar hij heeft ons verzekerd dat vanaf nu alle focus op WK3 ligt. Dit gaat hij in eerste instantie doen door te mikken op de vele mooie tijdritten die er aankomen: OS, WK, EK, BK en girotijdritten.

Ilnur Zakarin: hij heeft 2 mindere jaren achter de rug, maar dat was zo voor heel Katusha. Iemand die net 30 is en in 2017 nog het podium in de Vuelta en in top 5 in de giro behaalde kan nog niet versleten zijn. Bij zijn nieuwe ploeg zal hij alle ondersteuning krijgen in de wedstrijden die hij graag rijdt, hopelijk kan hij vlug terug zijn oude niveau benaderen.

De ervaren mannen:
Sergio Henao en Francesco Gavazzi: dienen als ondersteuning voor de kopmannen en youngsters. Als zij op pensioen gaan zullen ze een mooie stopvergoeding achterlaten voor de nodige verjonging.

Ik heb 10 renners binnen waar ik al heel wat mee kan bereiken, nu kan ik met 370 miljoen naar de verkoop gaan en hopelijk daar de ploeg nog meer in de breedte versterken.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorstelling Molteni
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» TL Molteni
» Molteni 2022
» Molteni 2023
» Molteni (MOL) 2024
» Molteni 2021

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Molteni (MOL)-
Ga naar: