Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Nieuw NEO Systeem

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 20:02:19

Hey All, 

In navolging van de problemen die zijn ontstaan rondom Pidcock zou ik graag voor de komende periode meteen een nieuw systeem willen aanvragen. Niet een 24-uurs deadline, want mijn inziens levert dat geen positief effect op en is dat een pleister op de wonden en wordt het echt tijd voor een operatie. Ik wil onderstaand mijn voorstel voor een bind biedingssysteem nogmaals onder de aandacht brengen, nadat best wel veel managers positief reageerde bij toen ik het de eerste keer inbracht. 

De huidige situatie kent alleen maar verliezers. Managers die betrokken waren bij beide kanten van de achterkamertjes moeten maar bij zichzelf te raden gaan wat hun rol was. Anderzijds werkt het systeem de achterkamertjes politiek in de hand. 

Blind Biedingsmodel: 

Alle managers ontvangen na het seizoen een lijst met alle beschikbare neo's voor het komende jaar
Alle managers krijgen tot een bepaalde deadline de mogelijkheid om een lijst door te geven met wat hen een neo waard is. 
Het kan zijn dat er in de periode na het seizoen tot begin start nieuwe seizoen nog renners worden toegevoegd. Tot een bepaalde datum worden deze renners toegevoegd. 

iedere manager mag zelf bepalen wat hij en renner waard vindt 
Alle lijsten van alle managers worden verzameld 
Het gemiddelde de van de 5 hoogste biedingen bepaald de de volgorde van de renners, hoe hoger het hoogst gem. bod hoe eerdere de renner wordt verhandeld (bij gelijke gem. bod telt CQ ranking laatste jaar of alfabetische volgorde) 

De renner met het hoogst gem. bod wordt als eerste verhandeld 
Het hoogste bod wint, maar betaald de prijs van het tweede bod +1m 
Vervolgens wordt de tweede renner bepaald en verkocht. 
Wanneer je eerste bod als manager wint en je tweede bod ligt boven het bedrag wat je overhoud, dan vervalt je bod naar je maximale budget (of je maximale budget -1m, zodat je nog een extra renner kunt krijgen)
Dit gaat zo door totdat alle renners zijn verhandeld waarop geboden is. 
Wordt er op renners niet geboden of door een team wat al vol zit, geen cash meer hebben, dan gaan deze renners naar de FT Lijst 

Wanneer er een gelijk bod is op een renner dan wint degene met de meeste cash op de balance op dat moment. Is dit ook gelijk dan wint degene met de meeste punten een jaar eerder

Op deze manier zal er minder achterkamertjes politiek beloont worden. Daarnaast gaat er het meeste cash uit het systeem. Managers met veel neo ervaring profiteren nog altijd van hun kennis. En managers met minder ervaring betalen de prijs van het twede bod +1 waardoor wanneer zij als enige een te hoog bod neerleggen hiervoor minder afgestraft worden. 

Voorbeeld qua datums: 
- op 31 december wordt definitieve lijst bepaald 
- twee weken later moeten alle manager hun biedingen middels lijst hebben ingeleverd 
- op 31 december gaan ook alle stoppers uit het spel en tellen niet mee voor spel en cash wordt meegenomen in beschikbare budget voor neo inkoop 
- renners dien na 1 januari in het spel komen: 
- renners waarop een terugkooprecht zit kunnen na neo verkoop geplaatst worden in een reguliere deadline 
- renners die niet worden verkocht in de neo sale kunnen geplaatst worden in een reguliere deadline 
- renners die na deadline in het spel komen en nieuw zijn worden meegenomen in de volgende neo sale


Toen ik het idee paar maanden terug inbracht kwam er her en der wat feedback: 
- Het kost heel veel tijd om alle NEO's te voorzien van een prijs: 
Dit klopt het kost veel tijd om alle neo's te voorzien van een prijs, echter heb je hier ook ruimschoots de tijd voor na het seizoen worden de neo's al bekend. Daarnaast ben je waarschijnlijk nu ook een hoop tijd kwijt alleen je doet dat misschien iets meer last minute. 
- Het spel wordt heel anders nu de deadline anders worden gevormd. Dit klopt, het spelelement neo veranderd, maar nog altijd kunnen de mensen met kennis hiervan profiteren. Daarnaast is een grote verandering nodig om het spel op een langere termijn leuk te houden. 
- Het spelelement van de deadline verdwijnt. Ja klopt, hier komt een ander leuk spelelement voor terug. Daarnaast blijven er deadlines bestaan vanuit het spel met deals en de FT lijst. 

Door de neo op deze manier vorm te geven verdwijnt er meer geld uit het spel, waardoor de teams dichter bij elkaar blijven te liggen. Daarnaast kunnen alle managers meedoen. Ook die druk zijn met andere dingen in de avonden, want je kunt het op een eigen moment invullen. 
Om het extra leuk te maken kunnen we door middel van een live event de verkoop bekend maken. 

Wanneer het systeem staat (en volgens mij hebben we echt een koning Excel in ons midden) dan verloopt dit echt een stuk eerlijker dan het huidige systeem. 

ben benieuwd naar jullie reactie en hoop dat de Admins dit systeem serieus in overweging willen nemen. 

Groet,
Gerben
Terug naar boven Ga naar beneden
Noud

Noud


Posts : 306
Join date : 09-06-20

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 20:19:10

Wil hier eens even goed over nadenken, lijkt me best interessant.

Wel vast een vraag: hoe voorkomt dit precies achterkamertjespolitiek?

Pak nu het jaar dat Van der Poel, Evenepoel, Pogacar kwamen als drie topneos.
Budget van Manager A is 600
Budget van Manager B is 500
Budget van Manager C is 400
Daarna is het hoogste budget 200

Wat let Manager A/B/C Dan om elkaar een berichtje te sturen waarbij ze bepalen dat ze alle drie 201 zetten op een van de mannen? Waarbij Manager 1 de eerste pick krijgt enzovoort
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Post Forever

Peter Post Forever


Posts : 673
Join date : 09-11-19

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 20:22:29

Ik vind dit wel een goed idee eigenlijk. Het zal samenspannen bemoeilijken en daardoor komen er prijzen uit die fair zullen zijn. Mijn eerste reactie is dan ook positief!

Kanttekening is wel dat de, met alle respect, mindere neo’s voor mij niet vooraf gewaardeerd hoeven worden, deze kunnen gewoon aan het einde 1 voor 1 geplaatst worden. Scheelt iedereen weer wat tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 21:20:15

Noud schreef:
Wil hier eens even goed over nadenken, lijkt me best interessant.

Wel vast een vraag: hoe voorkomt dit precies achterkamertjespolitiek?

Pak nu het jaar dat Van der Poel, Evenepoel, Pogacar kwamen als drie topneos.
Budget van Manager A is 600
Budget van Manager B is 500
Budget van Manager C is 400
Daarna is het hoogste budget 200

Wat let Manager A/B/C Dan om elkaar een berichtje te sturen waarbij ze bepalen dat ze alle drie 201 zetten op een van de mannen? Waarbij Manager 1 de eerste pick krijgt enzovoort
100% voorkomen we het niet, wat ik al zei, maar het wordt een stuk lastiger aangezien je niet wilt dat de derde vierde man er met die neo vandoor gaat. Daarnaast gaan die hogere managers waarschijnlijk meer bieden op de subtopper waardoor het effect dat er meer geld uit het spel blijft alsnog blijft bestaan. Daarnaast zal er op een langere termijn meer cash uit het spel zijn waardoor de budgetten dichter bij elkaar in de buurt liggen waardoor afspraken lastiger worden, maar nogmaals 100% geen afspraken zal niet zeker zijn, maar ik ben er van overtuigd dat het eerlijker gaat dan nu het geval is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 21:25:52

Peter Post Forever schreef:
Ik vind dit wel een goed idee eigenlijk. Het zal samenspannen bemoeilijken en daardoor komen er prijzen uit die fair zullen zijn. Mijn eerste reactie is dan ook positief!

Kanttekening is wel dat de, met alle respect, mindere neo’s voor mij niet vooraf gewaardeerd hoeven worden, deze kunnen gewoon aan het einde 1 voor 1 geplaatst worden. Scheelt iedereen weer wat tijd.
Afgelopen jaar ging het om ca. 150 renners. Hiervan komt een redelijk groot gedeelte al uit de FT lijst van het jaar ervoor. We kunnen de herkomst (ploeg jaar ervoor) en leeftijd meegeven, waardoor je sneller door de lijst kunt. Ik zou wel alle renners meenemen, zodat ook de kleinere budgetten kunnen bieden op de kleinere neo's en zo voorkomen we ook discussie vooraf om te zien wat een wel/ niet waardevolle neo is. Dat kan iedere manager voor zichzelf bepalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 21:54:35

Noud schreef:
Wil hier eens even goed over nadenken, lijkt me best interessant.

Wel vast een vraag: hoe voorkomt dit precies achterkamertjespolitiek?

Pak nu het jaar dat Van der Poel, Evenepoel, Pogacar kwamen als drie topneos.
Budget van Manager A is 600
Budget van Manager B is 500
Budget van Manager C is 400
Daarna is het hoogste budget 200

Wat let Manager A/B/C Dan om elkaar een berichtje te sturen waarbij ze bepalen dat ze alle drie 201 zetten op een van de mannen? Waarbij Manager 1 de eerste pick krijgt enzovoort

Dat ik ze persoonlijk een klap voor hun kop ga verkopen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 21:58:28

Pro Teela Cycling schreef:
Peter Post Forever schreef:
Ik vind dit wel een goed idee eigenlijk. Het zal samenspannen bemoeilijken en daardoor komen er prijzen uit die fair zullen zijn. Mijn eerste reactie is dan ook positief!

Kanttekening is wel dat de, met alle respect, mindere neo’s voor mij niet vooraf gewaardeerd hoeven worden, deze kunnen gewoon aan het einde 1 voor 1 geplaatst worden. Scheelt iedereen weer wat tijd.
Afgelopen jaar ging het om ca. 150 renners. Hiervan komt een redelijk groot gedeelte al uit de FT lijst van het jaar ervoor. We kunnen de herkomst (ploeg jaar ervoor) en leeftijd meegeven, waardoor je sneller door de lijst kunt. Ik zou wel alle renners meenemen, zodat ook de kleinere budgetten kunnen bieden op de kleinere neo's en zo voorkomen we ook discussie vooraf om te zien wat een wel/ niet waardevolle neo is. Dat kan iedere manager voor zichzelf bepalen.

Ik vind het een zeer interessant idee en dit gaan we zeker in overweging nemen.

Wat denk ik ook gewoon een goede optie is is dat je misschien maar de 20 of 30 duurste renners op die manier doet en dan de rest erna op een normale manier. Dat kun je dan misschien doen door iedereen een eigen keuze te geven in wat voor hun de duurste renners zijn. Dan hoef je alle kleine renners in ieder geval niet van een waarde te voorzien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 22:07:43

Kasjaar schreef:
Pro Teela Cycling schreef:
Peter Post Forever schreef:
Ik vind dit wel een goed idee eigenlijk. Het zal samenspannen bemoeilijken en daardoor komen er prijzen uit die fair zullen zijn. Mijn eerste reactie is dan ook positief!

Kanttekening is wel dat de, met alle respect, mindere neo’s voor mij niet vooraf gewaardeerd hoeven worden, deze kunnen gewoon aan het einde 1 voor 1 geplaatst worden. Scheelt iedereen weer wat tijd.
Afgelopen jaar ging het om ca. 150 renners. Hiervan komt een redelijk groot gedeelte al uit de FT lijst van het jaar ervoor. We kunnen de herkomst (ploeg jaar ervoor) en leeftijd meegeven, waardoor je sneller door de lijst kunt. Ik zou wel alle renners meenemen, zodat ook de kleinere budgetten kunnen bieden op de kleinere neo's en zo voorkomen we ook discussie vooraf om te zien wat een wel/ niet waardevolle neo is. Dat kan iedere manager voor zichzelf bepalen.

Ik vind het een zeer interessant idee en dit gaan we zeker in overweging nemen.

Wat denk ik ook gewoon een goede optie is is dat je misschien maar de 20 of 30 duurste renners op die manier doet en dan de rest erna op een normale manier. Dat kun je dan misschien doen door iedereen een eigen keuze te geven in wat voor hun de duurste renners zijn. Dan hoef je alle kleine renners in ieder geval niet van een waarde te voorzien.
Persoonlijk ben ik van mening dat ook juist de kleinere renners meegenomen moeten worden, zodat ook de kleinere budgetten 3 neo's kunnen krijgen. Het is natuurlijk aan de manager zelf of hij alle renners een prijs wilt geven of al meteen alleen voor de duurdere wilt gaan. Hoe minder regels hoe beter. Alternatief is bijvoorbeeld om de renners met een gem. hoogste bod onder de bijvoorbeeld 3m niet mee te nemen, maar zou ook mooi zijn wanneer iedere manager er drie neo's aan over kan houden, dan heb je al 90 renners nodig. Wellicht is dit ook al iets teveel detail.
Terug naar boven Ga naar beneden
BryanC

BryanC


Posts : 354
Join date : 09-11-19

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 23:15:08

At first sight een erg tof idee teela!

Ik zou persoonlijk nog wel willen zien dat je de neos mss nog per dag verdeelt zodat je mss je boden dag 2 kan aanpassen obv wat je al hebt gehaald op dag 1. Stel je mist daar alles zou je daarna hoger willen bieden op de rest namelijk. Of stel je wint 1 dure maar ook nog op de 2e dag een neo met je max budget terwijl je wel gewoon 3 neos had gewild. Weet niet of daar nog iets goeds op te verzinnen valt. Maar ziet er goed uit. Denk niet dat het per se deals vermindert doordat je juist makkelijk met de top3 budgetten allemaal het budget vd nr4 kan bieden op de 3 grootste en ze zo makkelijk verdeeld worden. Budget 1 de in de ogen vd rest beste neo enzv enzv. Maar daar gaan we dan met zn allen over afspreken dat niet te doen lijkt me. En het is misschien wel makkelijker op te sporen als er een deal is gemaakt op deze manier.

Nog 1 dingetje. Stel pidcock was dit jaar gekomen in de neosale. Normaal gesproken bied je als budget 3 4 enzv niet want je weet dat je kansloos bent. Nu is t dus wel belangrijk dat iedereen gewoon biedt zodat je een gemiddelde kan bepalen zodat pidcock gewoon als 1e gaat.


Laatst aangepast door BryanC op za 6 feb - 0:59:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 660
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 5 feb - 23:40:39

Kasjaar schreef:
Noud schreef:
Wil hier eens even goed over nadenken, lijkt me best interessant.

Wel vast een vraag: hoe voorkomt dit precies achterkamertjespolitiek?

Pak nu het jaar dat Van der Poel, Evenepoel, Pogacar kwamen als drie topneos.
Budget van Manager A is 600
Budget van Manager B is 500
Budget van Manager C is 400
Daarna is het hoogste budget 200

Wat let Manager A/B/C Dan om elkaar een berichtje te sturen waarbij ze bepalen dat ze alle drie 201 zetten op een van de mannen? Waarbij Manager 1 de eerste pick krijgt enzovoort

Dat ik ze persoonlijk een klap voor hun kop ga verkopen!

Dit lijkt me leuk... Gaat dat gewoon vechten worden? Of worden er dagvaardingen gestuurd?

BryanC vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Chris85

Chris85


Posts : 480
Join date : 09-11-19
Age : 38
Location : Duiven

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyza 6 feb - 0:33:04

Zo op het eerste gezicht echt een vet idee Teela, chapeau! Met al die knappe koppen hier zal er, na een beetje fine tunen, ongetwijfeld een nieuwe interessante variant van de neo sale gaan komen. Ik ga het aandachtig volgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 660
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyza 6 feb - 11:51:11

Chris85 schreef:
Zo op het eerste gezicht echt een vet idee Teela, chapeau! Met al die knappe koppen hier zal er, na een beetje fine tunen, ongetwijfeld een nieuwe interessante variant van de neo sale gaan komen. Ik ga het aandachtig volgen.

Teela heeft vooral een knappe kop als ie gedronken heeft hoor ;-) Ook goeie teksten heeft ie dan Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyza 6 feb - 11:54:40

kschiffmacher schreef:
Chris85 schreef:
Zo op het eerste gezicht echt een vet idee Teela, chapeau! Met al die knappe koppen hier zal er, na een beetje fine tunen, ongetwijfeld een nieuwe interessante variant van de neo sale gaan komen. Ik ga het aandachtig volgen.

Teela heeft vooral een knappe kop als ie gedronken heeft hoor ;-) Ook goeie teksten heeft ie dan Razz

Die zijn dan wel verstaanbaar en leesbaar in vergelijking met jou ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyza 6 feb - 11:56:40

Lijkt me een verbetering en zeker het proberen waard
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 12 feb - 18:33:48

Als aanvulling op bovenstaand systeem zou ik willen voorstellen om te werken met 2 neo sales. 

1. januari (De grote wintersale is met alle renners die nieuw in het spel komen en vanuit de FT lijst voorgaand jaar nog geen plek hebben gevonden. Renners die na bekend maken van de lijst in het spel komen, worden niet meegenomen in de sale wanneer ze nieuw in het spel zijn. Zo komen terecht in de zomer neo periode. (vervolgens alle renners welke nieuw in het spel komen na de zomer neo komen in het spel in de volgende NEO verkoop)  

2. Alle renners die niet worden verkocht binnen de NEO sale komen op de FT lijst te staan. 

3. Alle renners waar een terugkooprecht op zit: 
- 1. Wordt gelicht door de manager en komt direct in het spel 
- 2. Wordt de optie niet gelicht dan komt de renner op de FT lijst te staan en kan dus daarna geplaatst worden als reguliere deadline.
Terug naar boven Ga naar beneden
BryanC

BryanC


Posts : 354
Join date : 09-11-19

Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Emptyvr 12 feb - 22:58:59

Het 2 neosales per jaar systeem is er vgm al doorheen als ik mij niet vergis. Vanaf komende zomer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw NEO Systeem  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw NEO Systeem    Nieuw NEO Systeem  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw NEO Systeem
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw in P1 2022
» Nieuw evaluatiesysteem transfers
» Nieuw: Wie scoorden punten
» Einde seizoen - Nieuw seizoen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: