Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Concept Jeugdrenners

Ga naar beneden 
+11
Clement
kschiffmacher
Rick Steggerda
Patje
MelvinBraam
Mochie07
WCEendT
Timodej
Flowtosti
Rawolf
Rico
15 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Bennyboy

Bennyboy


Posts : 2103
Join date : 02-11-19
Age : 34

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptydo 8 dec - 11:28:08

ben_pronk schreef:
De vraag is: schep je geld? Mijns inziens concludeer je dat veel te snel. Een pilot zal dat moeten uitwijzen denk ik. T is veel te makkelijk om te zeggen dat je 20% meer geld krijgt. Zeker omdat de beloning veel lager is bij het prof worden.
Daarbij vergeet ik nog eens te melden dat wij 5 renners per jaar voorstellen, dus elke periode 1. In de huidige opzet van WK1/2 mag je iedere twee maanden kiezen. Dit zal hoe dan ook op een bepaalde manier invloed gaan hebben.

Terug naar boven Ga naar beneden
rage

rage


Posts : 882
Join date : 11-11-19
Age : 33
Location : Oudenaarde

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptydo 8 dec - 12:51:03

ben_pronk schreef:
ben_pronk schreef:
De vraag is: schep je geld? Mijns inziens concludeer je dat veel te snel. Een pilot zal dat moeten uitwijzen denk ik. T is veel te makkelijk om te zeggen dat je 20% meer geld krijgt. Zeker omdat de beloning veel lager is bij het prof worden.
Daarbij vergeet ik nog eens te melden dat wij 5 renners per jaar voorstellen, dus elke periode 1. In de huidige opzet van WK1/2 mag je iedere twee maanden kiezen. Dit zal hoe dan ook op een bepaalde manier invloed gaan hebben.


op WK1 heb je 6 keuze rondes vs 5 keuzes op WK3. Dat zal niet het grote verschil geven, vermoed ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 780
Join date : 25-10-21
Age : 26

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptydo 8 dec - 17:17:04

Eigenlijk eens met alles dat je zegt in je bericht @joske47

Joske47 schreef:
Maar gezien het niet heel grote enthousiasme zal de deelname mogelijk minder zijn dan bij wk2 en dan zullen het voornamelijk de winstgevende renners zijn die gekozen worden.

Wilde dit er nog ff uithalen en benadrukken. Als je prijs dusdanig hoog maakt (5 mil) is er de mogelijkheid dat echt alleen de absolute top junioren nog aangeschaft gaan worden. Dat zou veel invloed hebben op het algehele beeld van jeugdteams en misschien resulteren in juist weer meer geld dat in het spel komt.

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
ZwartebroekengeIetrui

ZwartebroekengeIetrui


Posts : 230
Join date : 10-11-19
Age : 25
Location : Meppel

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptydo 8 dec - 20:23:16

Ik ben wel een voorstander van jeugdrenners. In mijn ogen is het een mooi extra onderdeel van het spel. Maar ik ben het wel eens dat er niet te veel extra geld in het spel gestopt moet worden en dat andere managers zich niet verplicht voelen mee te doen. Over het extra geld ben ik wel benieuwd of er verdere cijfers zijn van wk1. Die van wk2 zijn leuk, maar te kort. Als er meer zijn op dezelfde manier van wk2 over een langere periode is dat wel interessant.  

Beloning voor prijzengeld van de punten in de eerste twee jaar klinkt wel leuk. Wel ik ben bang dat dit voornamelijk hoog zal zijn bij de renners die toch al voor een hoog bedrag het spel in komen. Een kiesronde in omgekeerde volgorde hoeft van mij niet. Één omdat niet iedereen interesse heeft om mee te doen waardoor je dan 48 uur moet wachten en ik weet niet precies of dat gaat werken. Daarnaast worden sommige keuzes ook gemaakt door prestaties in de koersen of bij het eindelijk kunnen vinden van een geboortedatum. Als je keuze dan al geweest is en je niemand hebt gekozen lijkt mij dat lastig. Op wk1 en wk2 kan je daar ook last van hebben, maar daar heeft iedereen wel dezelfde kansen.

Ik ben dus voorstander en ik geloof niet dat je er echt veel verdiend wordt met jeugdrenners. Wel ben ik benieuwd naar de animo onder de spelers hier. Misschien dat dit gepeild kan worden met een poll of iets dergelijks. Want ik denk dat veel of weinig deelnemers wel invloed heeft op opties die gegeven zijn.

MelvinBraam en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 660
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 9:42:23

ben_pronk schreef:
De vraag is: schep je geld? Mijns inziens concludeer je dat veel te snel. Een pilot zal dat moeten uitwijzen denk ik. T is veel te makkelijk om te zeggen dat je 20% meer geld krijgt. Zeker omdat de beloning veel lager is bij het prof worden.

Als je 20% meer puntengeld gaat uitdelen, schep je geld. Volgens mij leggen een aantal managers het hier ook heel duidelijk uit wat de gevolgen kunnen zijn. Je gaat op de manier zoals je voorschrijft alleen de top jeugdrenners kiezen omdat het iets duurder is, daarentegen zullen die veel meer punten pakken zodra ze neo worden. Maar dat is niet eens zozeer mijn punt. Ik wijs erop dat door teveel met de economie van het spel te klooien, punten qua waarde kunnen veranderen wat weer gevolgen voor de teams heeft. Daarom is het imo. ook verstandig om niet zomaar klakkeloos iets in te voeren binnen een of twee maanden, maar om aan te geven dat je (bijv.) met in gang van 2024 dit wil invoeren. Dat geeft managers ook de keuze om een switch in strategie te maken oid. Nu denk ik dat jeugdrenners niet perse een groot issue is wat grote gevolgen heeft, maar een gewijzigde economie heeft dat wel.
Nogmaals, ik beweer de waarheid niet in pacht te hebben. Ik wil alleen dat jullie goed nadenken over de keuzes die je maakt en de momenten waarop je die maakt.

MelvinBraam en Flowtosti vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy


Posts : 2103
Join date : 02-11-19
Age : 34

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 11:20:53

En toch blijft het een aanname. Niemand weet hoeveel managers er mee gaan doen, en ik denk zelfs dat met een beetje goesting je wel aardig wat managers kan meekrijgen. Zoals Rawolf aangaf, zo moeilijk is het niet. Kijk wat uitslagen van de jeugd en je hebt tal van keuze. Natuurlijk is dit geen verplicht onderdeel, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Bedankt allemaal, we gaan er intern mee aan de slag. Later meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 960
Join date : 16-11-20

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 12:43:08

Ik zou wel meedoen met t jeugdonderdeel iig

Like als je zou meedoen dislike als je geen interesse hebt in deze optionele speltoevoeging

Timodej en Rawolf vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam


Posts : 579
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 16:08:24

Ik denk dat een poll beter is dan een like / dislike geven op jouw comment
Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam


Posts : 579
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 16:40:08

Een jeugd systeem zal hoe dan ook de economie beïnvloeden. Daarom zou ik het kleinschalig doen zodat er niet te veel zal veranderen.
Bij een aanschaf van 4+ miljoen zullen waarschijnlijk alleen de top jeugd gehaald worden. waardoor je waarde creatie gaat krijgen. De rest van de renners (middelmatige talenten) levert te veel risico om 4+ mil neer voor te leggen. Hierdoor zal er extra geld in het spel komen -> zie berekening pidcock. Nadeel is dat de andere optie je vrij gelijk zit aan wk2-3 wat betekend dat het een vrij groot systeem zal worden.

Wat mij een goed idee lijkt is jullie idee uitvoeren voor een 2+ jaar. Maar dat het niet daadwerkelijk geld kost. Zoals ik eerder noemde een pilot. We berekenen wel hoe veel geld het zou kosten maar dat we de financiën niet daadwerkelijk gaan doorvoeren. Wanneer dit een succes is kan het mogelijk na de pilot definitief ingevoerd worden met daadwerkelijke gevolgen voor de financiën.
Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 780
Join date : 25-10-21
Age : 26

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 17:09:31

MelvinBraam schreef:
Ik denk dat een poll beter is dan een like / dislike geven op jouw comment

Dit is al meerdere keren aangekaart, lijkt geen interesse in te zijn bij de admins.

Andere kwestie om te bespreken is max. renners aantal in je jeugdteam. Op andere WK's is dit 20 als ik het goed heb en moet je anders renners ontslaan. Gaat het hier gewoon doorlopend zijn? Dat je straks 28 jarige in je jeugdteams hebt of moet je ook ontslaan als je boven de 20 komt?
Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 780
Join date : 25-10-21
Age : 26

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 17:16:06

Snelle calculatie:
Aanschaf jeugdrenners (mid 2018 tot nu): 864
Opleidingsprovisie over de jaren heen: 814,2 mil
(Thanks @rage)

Het WK1 systeem lijkt ongeveer 1 op 1 te lopen. Nu valt er weinig voor te zeggen doordat we geen idee hebben hoeveel managers er mee willen doen op WK3 en de aanschafprijs hier waarschijnlijk ook een grote invloed op heeft (hoger aanschafprijs zal voor minder deelnemende managers zorgen). MAAR het is een betere indicatie dan de WK2 statistieken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 993
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 17:27:29

Vandaar dat ik telkens daarom vroeg😬
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 993
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Emptyvr 9 dec - 17:28:29

Ik ga op wk3 niet meedoen aan jeugdrenners. Op lange termijn maak ik geen winst en zo veel lol heb ik er niet aan op wk1 en wk2
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Concept Jeugdrenners
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jeugdrenners P2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: