Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 voorbeschouwing per team seizoen 2023

Ga naar beneden 
+2
Rawolf
Flowtosti
6 plaatsers
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 993
Join date : 09-11-19

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyma 2 jan - 15:31:49

Beschrijf in dit topic de verwachtingen voor je eigen team voor het komende seizoen
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 993
Join date : 09-11-19

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyma 2 jan - 15:52:25

PDM Sultans of swing - voorbeschouwing 2023

Doelstelling
Het meerjarenplan van PDM gaat het 4e jaar in. Na vorig jaar iets eerder dan verwacht al 6e te zijn geworden is de doelstelling om mee te doen voor de top 5 één seizoen naar voren gehaald. Met enkele gerichte aankopen lijkt dit realistisch, al moet er natuurlijk bij gezegd worden dat tegenslag in een klein hoekje zit en gezien de teams op wk3 nog behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.

Verwachte punten

Sultans of Swing voorbeschouwing 2023
Rennerpunten 2022doelstelling 2023
Jasper Philipsen623700
Ethan Hayter504650
Biniam Girmay611700
Andrea Piccolo267400
Jonathan Milan48150
Andrea Bagioli147250
Gino Mäder140250
Clement Champoussin69200
Stefan Bissegger114200
Samuele Battistella188250
Remi Cavagna121150
Jaakko Hanninen1450
Donavan Grondin650
28524000
Ik heb voor elke van bovenstaande renners een relatief kleine groei ingeschat. Ik hoop en denk dat enkelen wel eens flink meer kunnen scoren dan deze verwachting, maar zoals gezegd is een tegenvaller bij een van de renners ook niet uit te sluiten. Al met al is 4000 punten het streefgetal. Daarmee zou het afgelopen seizoen de winst zijn gehaald, dus alles boven de 3500 is top!

Doelen per renner

Jasper Philipsen
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Jasper13Met het vertrek van Merlier verwacht ik dat Philipsen nog meer zijn voorkeursprogramma zal krijgen en daarbij zitten allicht nog wat meer eendagskoersen. Daar moet hij flink kunnen scoren en ik zijn totaal van vorig jaar dan ook zeker nog niet als zijn top. Als hij ook in de overige klassiekers al een stap weet te maken is 700 geen onhaalbaar doel. Ik verwacht minimaal 10 overwinningen komend jaar!
Ethan Hayter
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Ethan-10Mijn derde kopman rijdt al twee jaar behoorlijk constant in de rondte. Als je bedenkt dat hij ondertussen ook nog even op de baan excelleert is het nog onduidelijk waar de top ligt op de weg. Komend seizoen zal daar meer duidelijk worden. Ik verwacht wederom diverse overwinningen in kortere rondjes en ook in de ITT sluipt hij naar de wereldtop (al zal Remco lastig te verslaan zijn). Grootste doel is leren rijden in een peloton. Dat scheelt veel kracht en die komt hij nog wel eens te kort. Elke eendagskoers die hij van voren rijdt is al bonus. Ook hier vind ik 650 een voorzichtige schatting.
Biniam Girmay
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Biniam10Groeibriljant van het peloton. Niemand weet waar het heen gaat met hem, maar dat het snel gaat is zeker. Vorig jaar was natuurlijk de doorbraak, maar ik verwacht nog wel een stap. Zonder het incident met de champagnekurk had hij al wel meer gescoord en vandaar dat ik met 700 niet eens iets heel geks zeg. Winst in (semi)klassieker en Touretappe staan hoog op mijn verlanglijst.

Na de kopmannen beschikken we nog over een berg talent waar je u tegen zegt. Allemaal barstensvol ambitie en mogelijkheden. Hierna vertellen we wat we van hen verwachten het komende seizoen.

Andrea Piccolo
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Andrea22Eerlijk gezegd ben ik het meest benieuwd naar wat deze renner in huis heeft. Vorig jaar in een voor hem roerig jaar toch al geweldige dingen laten zien, met als hoogtepunt de 11e plek in een monsterlijke Ronde van Lombardije. We gaan er geen druk op leggen door resultaten te eisen. Als hij blijft koersen zoals we hem kennen, zal hij veelvuldig in beeld zijn bij de betere in koers en wie weet kan hij al eens uitpakken met een zege in een kleinere eendagskoers. Wellicht pakt hij al een grote ronde mee, wat geweldig zou zijn voor zijn ontwikkeling.
Jonathan Milan
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Jonath13Deze knaap moet nog ontdekken waar zijn talent het beste tot zijn recht komt. Een beest op de baan en vandaar ook zijn focus richting de Spelen van Parijs. Maar ondertussen wil hij dit seizoen zonder ziekte en pech het voorjaar in gaan. We vermoeden dat hij met zn sprint in combinatie met het klimvermogen in zulke koersen goed voor de dag moet kunnen komen. Doordat hij ook een prima tijdrit heeft gaan we hem ook vooraan terug zien in kortere rondjes. een definitieve doorbraak zou al kunnen maar verwachten we eigenlijk pas over enkele jaren.
Andrea Bagioli
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Andrea16Het doel voor Andrea wordt om komend jaar wat constanter te worden. De flitsen die hij af en toe heeft laten zien doen vermoeden dat er een groot coureur in schuilt. Langzaamaan zal hij zijn kansen moeten gaan afdwingen en zelf gaan grijpen, zoals vorig jaar in Canada bijvoorbeeld.
Gino Mäder
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Gino-m112023 staat in het teken van een comeback. Na in 2021 sterk te zijn geëindigd waren de verwachtingen vorig jaar behoorlijk hoog. Eigenlijk heeft Gino die alleen in Zwitserland een beetje kunnen inlossen. Voor al zijn overige doelen gooide ziekte en blessures roet in het eten en was het seizoen één grote nachtmerrie. Herpakken, trainen en vertrouwen op je talent. Gino heeft een grote motor die vooral op lange beklimmingen goed gaat. Met een degelijke tijdrit erbij is Gino in potentie een klassementsman. Echter is het explosieve werk een aandachtspunt dat tot op heden te vaak spelbreker was. Als hij een jaar fit blijft zullen we hem zeker af en toe vooraan terug zien in een select groepje.
Clement Champoussin
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Clemen10Met een transfer naar Arkea wil Clement zijn carriere een doorstart geven. Minder verwachtingen en focus op klassementen, maar een meer geleidelijke opbouw als renner. Voor etappes gaan in kleinere rondes en dan komende jaren zonder druk steeds een stapje erbij. Deze jongen won al eens een rit in de Vuelta he. Soms moet je even een pas op de plaats maken om er later weer twee vooruit te zetten. Wij geloven dat deze jongen op termijn weer danst als nooit tevoren!
Stefan Bissegger
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Stefan10Onze tweede Zwitser is van een heel andere maak. Een jongen voor de tijdrit waarin hij al tot de wereldtop behoort. We zien daar dit jaar al wel een overwinning i nzitten als het meezit qua bezetting in de koers. Toch is Stefan vooral gehaald omdat we in hem ook een renner zien voor het zwaardere voorjaarswerk. Als hij zijn landgenoten Cancellara en Kung achterna gaat zitten we gebakken. Eerlijkheid biedt ons te zeggen dat op dit terrein alles nog behoorlijk onzeker is. Enkele sterke optredens afgelopen jaren gingen gepaard met grote tegenvallers. Vandaar ook dat we voorzichtig inzetten en Stefan alle tijd geven om zijn transitie van baan naar weg echt te voltooien zonder stappen over te slaan.
Samuele Battistella
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Samuel10Onze ruwe diamant. Staat er NL altijd wat negatief op omdat hij degene was die de wereldtitel kreeg die eigenlijk van Eekhoff was. Nou kan hij daar zelf weinig aan doen en dus geven wij hem alle ruimte om te vrijbuiten. Dat ging Samuele vorig jaar al prima af en met wat meer ervaring, koersslimheid en inhoud moet er haast nog wel een stap te zetten zijn. Zal zelden als knecht hoeven op te treden dus mag volledig voor eigen kans rijden. Hup hup Samuele. Make us proud!
Remi Cavagna
voorbeschouwing per team seizoen 2023 Remi-c11Door menigeen al opgegeven, maar toch opgepikt door de Sultans of Swing. Deze jongen heeft al behoorlijk wat moeten overwinnen in zijn carriere, waardoor we het vermoeden hebben dat er toch nog wat meer in zit dan we gezien hebben. In het circuit gaat een uitdrukking de ronde: 'Cavagna op de brommer', want als deze jongen er voor gaat zitten dan pak je hem niet zo maar terug. Als hij wat meer geslepen wordt en eens wat geluk heeft zien we hem gewoon meerijden met de grote meneren op een goede dag. Allez Remi!

Bennyboy, MelvinBraam en Rawolf vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 960
Join date : 16-11-20

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyma 2 jan - 22:49:44

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Wk3_pr12

Zal 'm dan ook even hier posten voor wie mijn teampagina niet leest.

Ik ga verder op ingeslagen weg, in de breedte een ijzersterk team creëren. Voor winst, al is er weer voldoende concurrentie met oa Sky, Eleven, Bianchi en PDM. Daarom ook oa Girmay verpatst omdat ik met Yates, Ganna en Pacher meer zekerheid denk te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 780
Join date : 25-10-21
Age : 26

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptydo 5 jan - 23:10:24

Na het verkopen van Carlos en Mas zal ik dit jaar wel ergens in de middenmoot eindigen. Daarom heb ik ook weinig zin om een hele voorbeschouwingen te schrijven. Wel is mijn doel om minstens 1 award te behalen. Dit gaat nog flink lastig worden, maar ik denk dat mijn beste kans is op een top 3 in een klassieker/WK met Schmid of Skjelmose, of anders een periode top 3.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joske47

Joske47


Posts : 673
Join date : 01-11-19

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyvr 13 jan - 14:25:29

Hier ook geen uitgebreide voorbeschouwing per renner. Ik hoop voor de 4e keer op rij top 10 te eindigen maar dat zal eerder een lage top 10 plaats zijn, voor de bovenste 5 kom ik te kort. Daarnaast mik ik op de 3000 punten grens, die heb ik 2 jaar op rij net niet gehaald, zou mooi zijn die nu wel te halen.
Qua prijzen hoop ik met Mathieu op een monument of het WK. Daarnaast heel benieuwd naar de verdere ontwikkeling van mijn jonge renners Sheffield, De Lie, Vacek en Svrcek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chris85

Chris85


Posts : 480
Join date : 09-11-19
Age : 38
Location : Duiven

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyza 14 jan - 9:17:37

Terug naar boven Ga naar beneden
Clement

Clement


Posts : 275
Join date : 21-11-22
Age : 30

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptywo 18 jan - 15:07:30

Mijn doel voor 2023 is zoveel mogelijk cash & SV binnenhalen om daarmee een basis te leggen voor de komende jaren. Wil graag mijn eigen team bouwen waarbij het team van Melvin een blauwdruk is waar ik graag naar toe zou willen groeien. Daarom ook de deadline voor Cosnefroy, is een fantastische renner om te volgen maar dat gaan we de komende jaren pas doen.

Dus ik heb ook geen doel in het behalen van punten, maar een doel in het binnen halen van zoveel mogelijk geld.

De rest veel succes en heb je sv op de plank liggen, doe een leuk bod!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 960
Join date : 16-11-20

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptywo 25 jan - 15:33:53

Tesson pakt alweer de 4e overwinning van team DELKO
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 960
Join date : 16-11-20

voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Emptyzo 29 jan - 15:33:19

Alle 3 mijn neos al in de punten, waarvan 2/3 met een overwinning. Niet slecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty
BerichtOnderwerp: Re: voorbeschouwing per team seizoen 2023   voorbeschouwing per team seizoen 2023 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
voorbeschouwing per team seizoen 2023
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nabeschouwing seizoen 2023
» Voorbeschouwing per maand 2023
» EOLO - Kometa Voorbeschouwing 2023
» Team Unibet.com - seizoen 2020
» Kalender seizoen 4 (2023)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: