04 December 2019 - Someren(NED) - Auteur: Mart Smeets
Aqua Blue Sport komt met Spaanse versterkingen
Nog geen twee dagen zit van de Moosdijk op zijn plek, en nu al worden de eerste transfers aangekondigd. De goud-blauwe formatie van de Brabander verwelkomt namelijk Mikel Landa en Ivan Garcia Cortina. Hiermee laat het meteen zien dat er niet alleen met grote woorden gesproken wordt, maar dat de nieuwbakken manager ook niet bang is groots te handelen. Landa is een gevestigde waarde in de top van elke klimkoers, waar Garcia een allrounder is die het af kan maken in vlaamse klassiekers, sprints, of heuvelwerk. Bovendien is Garcia pas 23.
Van de Moosdijk reageert kort: "Ik ben niet bang dat Yates en Landa elkaar in de weg gaan rijden. Landa komt uit een omgeving met veel concurrentie, wij gaan hem eindelijk de vrijheid geven die hij nodig heeft om die laatste stap te zetten." Ook over Garcia is de Nederlander duidelijk: "Met Ivan hebben we een super-talent binnen gehaald, die op korte termijn al mee gaat doen op verschillende tereinen."
'Snakebite', zoals velen van de Moosdijk noemen, rondt af met een opvallende uitspraak: "Ik ben nog lang niet klaar met het samenstellen van mijn team. Morgen kondig ik mijn volgende twee strijders alweer aan." Een van deze 'strijders' is mogelijk Amund Grondahl Jansen. De naam speelt al langer rond in het kamp van Aqua Blue Sport en volgens sommige experts is een contract zelfs al ondertekend. De tweede aanwinst is vooralsnog een raadsel, van de Moosdijk benadrukt nog even kort dat weinigen de komst van deze renner gaan zien aankomen. Hij verklapt wel alvast dat wiskunde deze aanwinst tot stand heeft gebracht.
Na dit gesprek kan ik alleen maar denken: Dit kan toch niet? Nou, het kan wel, want je ziet het.