Naar Bora: Kasper Asgreen + Dylan Teuns
Naar Mapei: Sergio Higuita + Jos van Emden
Met Higuita haal ik een renner binnen waar ik al lang achteraan zit. Adriaan en ik waren een stuk eerder in het jaar al heel dicht bij een deal maar nu is het ervan gekomen. Higuita kan denk ik met Alaphilippe en Hirschi meedoen om de winst in de zware eendagskoersen. Hij is snel aan de meet wat belangrijk is voor de punten in zo'n koersen. Hij kan klassementen rijden in koersen van een week en vrijbuiten of een wat verder klassement rijden in grote rondes. Dit soort renners zijn voor mij het meest interessant op WK. Higuita is voor mij dan ook iemand die in potentie in de top 5 van de WK renners stand kan eindigen.
Jos van Emden vind ik niet zo boeiend, zit erbij om de deal in evenwicht te krijgen.
De vertrekkers Asgreen en Teuns, en ik vind het jammer dat deze twee heren vertrekken. Teuns vind ik over het algemeen ondergewaardeerd, kan ook in veel soorten koersen scoren (zwaardere Vlaamse werk, Ardennen, kleine rondes). Asgreen hetzelfde kan ook in veel soorten koersen scoren maar bij hem zal zijn rol in het team hem enigszins tegenhouden.