Naar Argos Shimano: Jhonathan Narvaez + Jelle Vanendert + Serge Pauwels + Travis McCabe
Naar Caisse d'Epargne: David de la Cruz + Omar Fraile + Mark Cavendish
Een hele grote deal voor Jhonatan Narvaez. Ik meldde mij bij Ralf voor DLC en Fraile en had daar renners als Debusschere, Vanendert, Edet etc voor over. Ralf toonde al snel interesse in Narvaez maar daar wilde ik eigenlijk een ander soort renner voor halen en was al met andere managers over Narvaez in onderhandeling. Toen dat op niks uitliep kwam Ralf weer bij mij terug en deed hij 3 hele grote aanbiedingen waar o.a. Cavendish aan DLC en Fraile toegevoegd werd.
Ik vond de aanbiedingen zelf iets te gortig en heb uiteindelijk aangeboden er dan nog stoppers van mijn kant bij te doen, en dus de deal nadeliger voor mezelf te maken. En nog vind ik het een hele forse prijs voor Narvaez maar Ralf vindt hem dat waard. Dat is het lastige aan jonge renners een waarde geven, maar we zijn er allebei dik tevreden over.
Met DLC en Fraile haal ik 2 Spaanse renners die het momenteel boven verwachting doen in de Vuelta en ik hoop dat ze dat niveau volgend jaar vast kunnen houden. Cav komt puur voor zijn stop. Ik vind het ontzettend jammer om Narvaez te laten gaan, liet in de Giro al mooie dingen zien en ik ben er van overtuigd dat hij een absolute wereldtopper gaat worden in de heuvels en punch aankomsten. Ben wel van mening dat dat alleen gebeurt als hij niet te lang bij Ineos blijft hangen. Ook Vanendert vertrekt, doet het nog altijd prima in de heuvelklassiekers. Pauwels en McCabe stoppen dus dat geld kan Ralf direct incasseren.
Ralf bedankt voor de onderhandelingen en ik hoop dat jouw vertrouwen in Narvaez uitbetaald wordt!