Naar UNI: Jungels + Covi + Garrison
Naar VAC: Gilbert + Vingegaard + O'Connor + Clarke
Handelshuis Unibet slaat opnieuw een slag: de vierde deal in ruim een week. Robin klopte bij mij aan voor Covi en na wat geharrewar met andere ploegen is Jungels daar uiteindelijk bijgekomen. Mijn interesse ging uit naar Vingegaard en O'Connor, maar met Jungels in het spel moest daar hardere waarde tegenover komen te staan. Die komt met Gilbert (en een kleine toevoeging in SV met Clarke). Jungels was afgelopen jaar niet best, maar ik heb beste verwachtingen voor hem voor volgend jaar. Toch pak ik nu het zekere geld, omdat ik mijn ploeg de afgelopen maanden flink heb verjongd. En stiekem zou Gilbert best nog wat punten kunnen rijden de komende twee jaar.
Erg blij met de komst van Vingegaard, die ik net wat hoger zet dan Covi, ondanks dat hij wat ouder is en wellicht nog even moeten wachten voor hij echt zijn eigen kans mag. Maar hij wordt rustig gebracht bij een hele goede ploeg.
O'Connor. Hoeft denk ik niets over gezegd te worden. Nog altijd maar 24. Reed in 2018 ook al een goed voorseizoen en heeft afgelopen Giro wat mij betreft bevestigd. Gaat naar een nieuwe ploeg waar ik verwacht dat hij goed zal renderen.
Robin, vooral bedankt voor je geduld.