Naar IAM: Clément Venturini + Tejay van Garderen + 50M Naar DQS: Max Kanter + Simon Geschke + Emil Liepins + Christian Scaroni
Deze deal het veel voeten in de aarde zoals iedereen gemerkt heeft. Onze eerste deal werd door sommige als onevenwichtig gezien door de grote cash compomnent. We hebben de avond door onderhandelt om dit uit te balanseren. Van Garderen komt er van mijn kant bij, ik ben groot fan, maar hij rijdt echt geen al te best jaar. Vertegenwoordigt wel een grote stopvergoeding waar Melvin natuurlijk in geïnteresseerd is. Daarnaast hebben we de cash component gereduceerd tot 50M, om de deal rond te brengen zijn Liepins en Scaroni toegevoegd. Liepins rijdt op dit moment aardig constant en met Scaroni komt er nog een talentje DSQ versterken waar ik me graag door laat verassen.
Uitleg oude deal: Door deze deal kan ik veel waarde voor mijn selectie creëren ook als het me veel cash kost. Sunweb lijkt het lek boven te hebben, en op dit moment veel renners die daar van profiteren. Kanter laatste twee jaren niet veel laten zien, maar leek er in de Vuelta toch door te komen. Geschke reed een goed seizoen, en lijkt komend seizoen ook weer kansen te krijgen.
Neo's wil ik me niet te veel mee bezig houden, Venturini is een interessant renner maar geen echte winnaar. Ik denk veel extra punten, en waarde met deze deal binnen te halen. Ook als het me veel cash kost, iets dat voor mij oke is.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ ma 9 nov - 21:12:50
Deal is goedgekeurd door de admins.
Er is enige ophef ontstaan over de eerdere deal die tussen beide heren gemaakt is. Het moge duidelijk zijn dat het niet toegestaan is om een deal te verwijderen. Aangezien dit per ongeluk gedaan is door Luc, is dit uiteraard geen probleem. In eerste instantie zou het dus logisch zijn om dezelfde deal nog een keer te verplichten, alleen zijn de beide heren tot een nieuwe deal gekomen. Wij zien geen redenen om dit te weigeren, aangezien twee managers een deal altijd ongedaan mogen maken voor het einde van de periode.
Natuurlijk is er ook nog wat onrust ontstaan over de rol van een van de admins in dit hele voorval. We willen hierin duidelijk hebben dat daar nergens de intentie geweest is om een deal te veranderen. Het grootste deel van de ophef berust op een zeer ongelukkige loop van omstandigheden. We komen later, waarschijnlijk morgen, nog met een statement hierover.
Ik hoop dat we jullie op deze manier goed ingelicht hebben. Mochten er klachten of vragen zijn over deze deal specifiek, zet deze dan graag hieronder. Voor niet-gerelateerde vragen kunnen jullie altijd een appje of privébericht sturen.
Namens Karsten en de andere admins.
MelvinBraam
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ ma 9 nov - 21:23:33
yes, de deal klopt. In Kanter zie ik een groot talent. Bij de beloften en junioren was hij een van de grote jongens. Helaas was zijn eerste jaar als prof niet zo denderend, maar voor een jonkie is een jaar wennen geen bijzonderheid. Dit jaar zit er grote progressie in zijn uitslagen en laat hij in de Vuelta zien dat zijn doorbraak er toch zit aan te komen. Geschke laat dit jaar zien dat wanneer hij voor eigen kans mag gaan een bult uitslagen kan neerzetten. Zelfs in de grote koersen. Hierom zit er nog wat rek in zijn sv en zal hij bij cofidis ook genoeg kansen krijgen. Maar gezien zijn leeftijd vind ik het toch een beetje riskant. Voor liepins geldt dat hij zich goed aan het niveau verschil van de World Tour en pro conti lijkt aan te passen. Maar helaas krijgt hij binnen de ploeg nog niet heel vaak de kans om voor eigen succes te gaan. Scaroni was nodig om de deal te doen overtuigen. Liet vorig jaar leuke dingen zien bij de beloften, maar lijkt met gazprom een ongelukkige keuze te hebben gemaakt voor het overstappen naar een prof ploeg. Daarbij creëer ik zo een beetje ruimte voor de neos. In venturini zie ik een degelijke sprinter, pakt jaarlijks constant rond de 100 punten. Wel zal hij volgend jaar meer concurrentie in de ploeg krijgen. Hopelijk kan hij nog een stap zetten en een solide plek afdwingen binnen de ploeg. Van Garderen moge duidelijk zijn dat zijn grote sv zeer interessant is. Wel denk ik dat hij nog een tijdje door zal gaan, maar voor in de toekomst is zijn sv fijn om te hebben. De 50 miljoen is zo vlak voor de neos ideaal. Dit was ook een van de belangrijkste redenen waarom ik een talent laat gaan. Dit bij mijn huidige budget op kan ik leuk mee doen. Helaas waren er wat omwegen bij de deal betrokken. Gelukkig had ik met Luc een zeer prettige onderhandeling en is alles uiteindelijk goed gekomen. Bedankt Luc!
Bennyboy
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ ma 9 nov - 22:37:42
Beste managers,
Zoals jullie misschien wel weten was ik diegene die contact heeft gezocht met Luc waardoor er in de WK3-app groep wat consternatie was ontstaan. Hierbij mijn kant van het verhaal.
1. Wat eraan voorafging Ik heb me altijd erg ontfermd over nieuwe managers omdat ik graag wil dat ze zich thuis gingen voelen. Ik heb dus ter introductie aangeboden om nieuwe managers te helpen als ze er niet uitkomen met de coach of als ze een extra advies willen. Zo ook bij Luc. Luc was een tijdje van de radar maar vindt het spelletje ineens heel leuk. Toen hij recent een deal had gemaakt en zijn coach bij beide partijen betrokken was had hij mij al gevraagd om advies. Dit doe ik vanuit mijn enthousiasme met alle liefde. (Dít ging trouwens over de deal met Carthy vs Gaviria.)
2. Vandaag Er was een deal gemaakt tussen Luc en Melvin waarbij ik mijn persoonlijke vraagtekens had. Om welke renners het gaat, maakt mij niet uit, maar wij bespreken elke deal als er iets van te vinden is. In dit geval was ik de eerste van de admins en gaf ik Luc aan dat ik de deal zou gaan bespreken met de mede-admins. Natuurlijk was dit zonder bijbedoeling (ook niet als er gesuggereerd wordt om dat uit eigen belang te doen). Als admin heb je volgens mij de taak zo onafhankelijk mogelijk te zijn en het spel zoveel mogelijk in balans te houden. Ik heb niet voor niets al zoveel tijd erin gestoken om dit spel te laten draaien.
3. Het gevolg Het onbedoelde gevolg hiervan, was dat Luc ernstig ging twijfelen over zijn gemaakte deal en uit eigen beweging de deal had gedeleted van de pagina (dit is hem totaal niet kwalijk te nemen). Ik had aangegeven dat dat niet de bedoeling was en dat dat niet mag. Helaas was het kwaad toen al geschied en ging het balletje rollen.
4. Wat was de rol van de coach? De coach van Luc was niet op de hoogte dat ik contact had genomen met Luc en vatte dat op als machtsmisbruik. Enerzijds begrijp ik dat niet. Anderzijds wel.
Waarom niet? De deal was nog niet afgekeurd, de deal was alleen onder de loop genomen door mij persoonlijk, dus niet door de admins. In principe zaten we dus nog steeds in de voorfase van het traject. De coach vond dat ik die mening onder het topic moest delen, maar wij delen alleen als de admins ergens unaniem over eens zijn. Er viel dus niks te delen, want zij hadden de deal nog niet onder de loop genomen. Waarom wel? Ik kom denk ik over als uiterst gedreven die ten kostte van alles voor de winst wil gaan. Maar geloof me, ik zit vol enthousiasme en doe dat in de eerste plaats voor het algemene belang. Ik hoop dat Rage mij hierin gelooft. Als ik mijn macht wil uitoefenen om zelf die renner te halen zou ik dat heel kwalijk vinden. Dat kan en mag niet. Mocht je dat vinden dan mag je me daar persoonlijk op aanspreken. Maar verwar alsjeblieft niet enthousiasme met machtsmisbruik.
5. Wat had er anders moeten lopen? Dat ik persoonlijk contact zocht met Luc was dus niet omdat ik de coach wilde passeren maar om hem te informeren over mijn mening. Echter was dit fout. En dat geef ik ook toe. Ik had dit natuurlijk nooit gedaan als ik vooraf wist wat de gevolgen ervan zouden zijn. Mijn enthousiasme kan gezien worden als een bedreiging. Ik heb dus afgesproken voortaan eerst in contact met mijn mede-admins te gaan alvorens ik persoonlijk contact zoek bij iedere andere deal waar ik bedenkingen bij heb.
6. Tot slot Als laatste wil ik nog delen dat ik sommige reacties in de app-groep heel pijnlijk vond. Het is natuurlijk voor ieder een persoonlijke beleving, maar bevraag eerst ook de andere kant van het verhaal voordat je ergens een etiket opplakt. Ik hoop dat jullie weten dat ik er al heel wat uurtjes in hebt gestoken en dat allemaal vrijwillig. Dat ik fouten maak geef ik meteen toe, maar ik hoop toch op een stukje positiviteit en een stukje vertrouwen in deze.
Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb gegeven en dat we zo verder kunnen gaan. Nogmaals, excuses voor de verwarring en de consternatie, maar dat was echt niet de bedoeling. Enkel uit goede overwegingen.
Gr. Ben
bbflood vindt dit bericht leuk
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ ma 9 nov - 22:45:27
Ik heb het bericht van Ben nooit als eigen belang opgevat. Ik heb Ben inderdaad ook wel eens gevraagd naar een deal te kijken.
Ik had natuurlijk een slecht gevoel bij de deal door alle ophef die veroorzaakt werd. Fijn dat het door de “community” zo goed werd opgepakt.
Voor mij is alleszins alles oke nu, de onderhandelingen met Melvin deze avond waren top!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ di 10 nov - 7:45:20
Ik ben gestopt bij het lezen na puntje 4, want jouw motivatie houdt geen steek.
Mijn opinie: Als admins hebben jullie het recht om elke deal na te gaan maar dan enkel op voorwaarde dat het gaat om een newbie. Op dit moment krijgt elke newbie een coach, toch? Een coach zijn rol is er om zijn trainee te ondersteunen bij de introductie van het spel en als klankbord te fungeren bij vragen over waarden en voorstellen. Als admins moeten jullie ook steeds de procedure volgen namelijk; opmerkingen horen thuis in het transfertopic en niet via whatsapp of via pm. De motivatie van Melvin in het originele bod werd niet aangehoord. WANT! Ik heb tijdens de onderhandeling nog gevraagd aan Melvin, en hij kan dit bevestigen, wat vindt jij Venturini waard? (origineel bod: Venturini + 90 = Geschke + Kanter) Melvin kwam uit op 80 mil terwijl ik en Luc ergens rond de 60 mil uitkwamen. Plus ik wist dat het bij Melvin vooral draaide om de zak met geld met als achterliggende reden een groots neo budget verzamelen. Ik heb 3x gevraagd aan Luc waarom hij zoveel geld wou neertellen, dit met reden dat hij te weinig kennis heeft van het jeugdwielrennen en hij liever investeert in gevestigde waarden. Alleen al de uitleg hiervan was voor mij voldoende om het voorstel goed te keuren, omdat Luc een man with a plan is.
Door het contact via whatsapp/pm whatever deed je Luc twijfelen en niet veel later stuur jij mij zelf via whatsapp "ga jij hiermee akkoord"? Tuurlijk ga ik akkoord als je Kanter voor 90 mil kan kopen terwijl ie anders 150 mil kostte.
Om dan als motivatie "rol van de coach te gebruiken" wel vriend dat stukje zegt enorm veel. En volledig akkoord dat je vele uren in het spel stopt, alle respect maar in deze case moet je kunnen toegeven dat je volledig fout zat.
Wat ik vooral het jammerste van de zaak vindt. Luc was een tijdje inactief door druk met zijn baan en gisteren ja gisteren zei ie zelf nog goed dat ik terug zo actief ben. Hij vond het spel leuk, maar na dit gebakkelei heb je Luc's vertrouwen en motivatie volledig ontnomen.
Soit, ik heb mijn punt gemaakt. Tov de admins en collega's, dit gedoe had nooit de intentie om een schorsing/boete/.. te verkrijgen. Het ging om te volgen procedures. Einde discussie voor mij, en ik ga hier ook niet meer verder op in.
Chris85
Posts : 483 Join date : 09-11-19 Age : 39 Location : Duiven
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ di 10 nov - 11:17:34
Eigenlijk wil ik helemaal de moeite niet nemen om hier op te reageren. Enerzijds omdat ik de WK spellen helemaal niet zo fanatiek speel en serieus neem als veel andere managers. (Laat wel duidelijk zijn dat ik dat fanatisme alleen maar mooi vind) Anderzijds omdat ik het ook wel een beetje lullig vind. Toch ga ik het doen omdat ik vind dat je nu moet praten of voor altijd moet zwijgen. Ik doe het in dit topic omdat Karsten daar in zijn reactie om vraagt.
Ik vind dat Ben niet een heel stuk had moeten plaatsen waarin hij zijn straatje schoon veegt met hier en daar een excuus en een kritische blik naar zichzelf. 'Ik had mij niet achter de rug van de coach om met deal moeten bemoeien! Ik ga er voor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren!' Had in mijn ogen een betere keuze geweest.
In punt 1 van zijn betoog zegt Ben zich graag over nieuwe managers te ontfermen. Tip van mijn kant, doe dat als admin niet Ben. Jij hebt aan het begin van WK3 allemaal prima coaches toegewezen, vertrouw er gewoon op dat die hun protégés echt wel goed bijstaan. Is er een deal tussen coach en 'leerling' zijn er ongetwijfeld genoeg andere onafhankelijke managers die daar even naar willen kijken.
In punt 2 geeft Ben aan dat hij persoonlijk vraagtekens had bij de deal en dat hij dat met de mede admins ging bespreken. In mijn ogen kan je voortaan eerst beter met je mede admins gaan overleggen voordat je dingen roept. Het verleden wijst uit dat je, als admin, erg op moet passen wat je zegt mbt het spel. Dit is niet de eerste keer dat je voor je beurt praat.
In punt 4 had je had je op zn minst even je excuses aan Robin aan kunnen bieden omdat je op eigen houtje, achter zijn rug om, een deal ter discussie stelt van zijn protégé. Jij maakt als admin, al dan niet in al je enthousiasme, de fout je ergens mee te bemoeien wat je in die rol helemaal niet moet willen. Probeer dan niet recht te lullen wat krom is maar geef dit volmondig toe. Toch?
Je wilt graag gewoon zo verder gaan geef je ook nog aan. Wat mij betreft hoef je niet weg als admin, want ik denk we allemaal ontzettend waarderen hoeveel tijd jij erin gestoken hebt om dit allemaal op te zetten. Wel wil ik je adviseren de communicatie over te laten aan jouw 3 collega admins. Of in ieder geval in het vervolg goed te luisteren naar hun mening voordat je, op welk platform dan ook, inhoudelijk dingen over WK3 gaat roepen.
Tot slot wil ik nog even gezegd hebben dat ik best begrijp dat er managers zijn die het kinderachtig of overdreven vinden dat ik dit plaats, en dat begrijp ik ook volkomen. Toch wilde ik het kwijt, en ik hoop ook dat Ben iets heeft aan de tips om al deze ophef in het vervolg te voorkomen!
Fijne dag allemaal.
Joske47, BryanC, MelvinBraam en Flowtosti vinden dit bericht leuk
Bennyboy
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ wo 11 nov - 10:01:49
Het doet pijn om afgeschilderd te worden als een beest die bewust steken laat vallen om andere te pesten. Dit hele gebeuren heeft het persoonlijke moraal schade aangericht. Dat maakt het onmogelijk om terug te keren in dit spelletje.
Het zure is dat er altijd voor de groep bepaalde kritieken worden gegeven, als je echt oog hebt voor mensen doe je dat netjes 1 op 1. Maar op deze wijze ervaar ik het als kleinerend, vernederend, profilerend en bovendien uiterst onesthetisch.
Chris, jij hebt me de hele periode al geteisterd met onbenullige zaken die specifiek uitvergroot werden. Ik noem dan bijvoorbeeld jouw uiterst kinderachtige reactie op mijn reactie over Pacioni. Ook was jij diegene die het vuurtje aanstak in de app waarbij je andere weer meenam. Ook ben jij wederom diegene die zichzelf eerst even indekt maar wel de volledige mogelijkheid aangrijpt om mij voor de groep neer te zetten. Je begint met het feit dat ik geen stuk had hoeven schrijven. Maar weet dat dit stuk eerst door mijn mede-admins werd gezien als een klasse stuk waar ik open en eerlijk beschreef hoe ik het ervoer en beleefde alvorens ik het op het forum postte. Over nieuwe managers ontfermen: Jij weet niet dat de coach van Luc op een bepaald moment ook amper contact had met zijn leerling. Ik vind dat je als admin juist WEL de taak heb om zulke nieuwe managers persoonlijk te benaderen met als doel ze erbij te houden. Chris, waar heb je het over? Als je goed gelezen had, heb ik juist contact gelegd met Robin, Juist om hem erover te informeren of hij wel op de hoogte was van die deal. Jij verdraait het letterlijk in je eigen straatje om mij vervolgens in een kwaad daglicht te zetten. Net alsof je als admin maar ook als medespeler geen contact mag hebben over een bepaalde deal, kom op, dat doen we allemaal en zeker als er bedenkingen zijn in de rol die ik heb. Misschien kan je de deal van Teunissen - Bouhanni nog herinneren. Ook daar was jij diegene die het hoogste woord voerde. Chris, houd die tips lekker voor je en pak zelf eens echt initiatief, en niet alleen met woorden..
Laatst aangepast door ben_pronk op wo 11 nov - 13:31:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ wo 11 nov - 10:21:41
Ben én ook aan de rest voor die mogelijk willen reageren. Waar zijn we nou mee bezig?
Er zijn zaken gebeurd en dingen gezegd, maar op de man spelen, moet je nooit doen. Als je dit wilt doen, pak dan de telefoon, bel of app die persoon en spreek het als volwassen mannen uit. Wat een kinderachtig gedoe is dit?
Iedereen, de een wat meer dan de ander, speelt met enthousiasme dit spel, dat bol staat van de leuke onderhandelingen die 9 van de 10 keer mislukken, interesses die gedeeld worden, maar bovenal een spel waarin iedereen lekker met wielrennen bezig kan zijn en hier lekker over kan ouwehoeren. Laten we dat vooral zo er in houden in plaats van deze eeuwige discussies op de persoon gespeeld, waar er niemand als winnaar uit de bus komt. Dit doet het spel geen goed.
Ben, je bent een toevoeging aan het spel, vanwege je enthousiasme, wielerkennis en drive om er iets leuks van te maken. Je hebt WK3 écht op een leuke manier opgezet en hier zijn we je allen dankbaar voor. Af en toe draai je iets te ver door in je enhousiasme en mijn advies is dat je van de kwesties leert en er de volgende keer anders mee om gaat. Ik zou het toejuichen als je gewoon weer aan het spel mee doet, maar wellicht gewoon als speler (want ik denk dat daar je beste kracht zit) en niet meer als admin. Denk vooral als bescherming naar je zelf toe, zodat discussies als bovenstaande verleden tijd zijn.
Nogmaals, denk er even over na en ik zou het leuk vinden als je terugkeert in het spel, juist ook omdat extra enthousiasme altijd een toevoeging is in het spel.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ wo 11 nov - 10:57:38
Ik vraag mij sterk af of Luc nog wel een coach heeft, tenslotte speelt hij hier al een jaar. Adviezen vragen en krijgen ok, maar een coach wiens goedkeuring nodig is lijkt me niet meer van toepassing.
Ik ben het zeker niet altijd eens men Ben, maar hij heeft wel een behoorlijke tijd dit spel alleen geleid. Daarvoor verdient hij wel wat meer waardering .
bbflood
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ wo 11 nov - 11:00:36
Mooi verwoord Ralf. Ik zie ook dat Luc al weer een deal heeft afgerond. Laten we net als Luc gewoon verder gaan met deze hobby van ons! Loat goan zeggen ze in Twente dan.
Nb Luc heeft officieel al geen coach meer had ik ook begrepen.
Chris85
Posts : 483 Join date : 09-11-19 Age : 39 Location : Duiven
Onderwerp: Re: Deal IAM - DSQ wo 11 nov - 13:55:41
Beste Ben,
Wat super vervelend om te lezen dat je dit zo ervaren hebt. Het is nooit mijn bedoeling geweest om jou moreel te beschadigen.
Ik ga hier niet verder met modder gooien maar wil wel graag nog een laatste reactie geven omdat je je persoonlijk tot mij richt, wat ik heel goed begrijp na mijn kritische bericht.
Mijn reactie op jouw grap over Pacioni was overdreven en wellicht aan de kinderachtige kant. Ik wil je hier openbaar best nogmaals mijn excuses aanbieden, net als dat ik toen privé al bij jou heb gedaan. Na bijna een jaar nogmaals mijn excuses, Ben!
Fijn dat jouw mede admins het een klasse stuk vonden, wat ik er van vind heb ik idd al in het topic aangehaald. Het lijkt me onnodig dat nogmaals te doen, het is ook slechts mijn mening en bedoelt als opbouwende kritiek. Dat jij het als aanval ziet vind ik jammer en ik hoop dat je het nog eens leest als de gemoederen enigzins bedaard zijn. Dan zie je namelijk ook dat ik nergens zeg dat je een beest bent die het allemaal opzettelijk doet met verkeerde bedoelingen.
Inhoudelijk wil ik niet meer ingaan of jij of Robin gelijk heeft in deze. Robin zijn verhaal is helder, jouw verhaal is helder. Ik heb mijn mening gegeven en daar sta ik 100% achter. Als je daar verder over wilt discussiëren vind ik dat prima, maar niet hier. Je hebt mijn nummer.
De deal Teunissen - Bouhanni kan ik mij niet herrineren Ben, sorry. Waarschijnlijk heb ik daar ook mijn mening over gegeven. Fijn dat jij me hier nog even op wijst, ik vind namelijk dat jij mij wegzet als bemoeizuchtig en daar herken ik mezelf niet in. Waarschijnlijk een tekortkoming van mezelf en ik zal daar op letten, bedankt voor het advies.
Tenslotte wil je vragen goed na te denken om te stoppen als manager. Ik zou dat, geloof me of niet, erg jammer vinden. Ten eerste omdat je zo verschrikkelijk fanatiek en enthousiast bent. Ten tweede omdat ik je een uniek persoon vind, en ik genoten heb van onze vele privé gesprekken. En misschien nog wel het allerbelangrijkste, mede dankzij jou is WK3 een heel tof spel geworden.
Jij vind dat ik initiatief moet pakken en dat wil ik best doen. Ik heb absoluut geen intentie om admin te worden, ik denk dat ik daar niet geschikt voor ben. Wel wil ik eventueel helpen met kleine dingen, mocht dat nodig zijn, tot er een nieuwe admin gevonden is. Ik kan mij ook goed voorstellen dat de andere 3 daar totaal niet op zitten te wachten omdat ik toch weggezet word als boosdoener.
Ik wil ik nog even aangeven dat ik mijn reactie van gisteren geplaatst heb omdat ik na mijn opmerkingen in de groepsapp vond dat ik gehoor moest geven aan de vraag van Karsten om eventuele klachten of opmerkingen in het topic te plaatsen. Als wij als managers fouten maken worden wij daar ook op aangesproken door een admin, of krijgen we een officiële waarschuwing. In het ergste geval volgt ontslag. Als een admin aantoonbaar en herhaaldelijk fouten maakt vind ik dus ook dat wij het recht hebben dat aan te geven. Ik heb er voor gekozen dat openbaar te doen ipv privé bij een andere admin. Daarnaast denk ik dat de meeste opmerkingen in de app die jij als kleinerend en vernederend ervaren hebt als grap bedoelt waren. Een beetje vergelijkbaar met jouw opmerking over Pacioni toen ik die beginnersfout maakte. Sarcasme is lastig te herkennen op Whatsapp of een forum, ik denk dat daar veel misverstanden beginnen.
Dit is het laatste wat ik er over zeg, voor vragen of opmerkingen ben ik altijd bereikbaar Ben. Denk er goed over na of dit het allemaal waard is om 'jouw kindje', want dat is WK3, voor op te geven.