Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Deal GMB - COR

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Deal GMB - COR Empty
BerichtOnderwerp: Deal GMB - COR   Deal GMB - COR Emptyma 16 nov - 18:27:01

Naar GMB: Rein Taaramae + Mads Pedersen 
Naar COR: John Degenkolb + Nacer Bouhanni + Michael Morkov + Alex Dowsett +20


Middels Deadline vertrokken bij Corendon Mads Pedersen. Mads breekt dit jaar door. Niet alleen kan hij zware eendaagse wedstrijden winnen zoals het verregende WK in Yorkshire ook doet hij mee in de massasprint en wint hij zijn eerste klassieker. Dat Mads er gaat komen in wel duidelijk! Toch kiest Corendon ervoor om Mads te verkopen. Mads werd aangetrokken in een deal met Colbrelli, Hermans wat rijdend SV en wat cash. Op korte termijn levert lekker wat extra punten, stopvergoeding en cash op.


Heb het gevoel alsof zowel Bouhanni als Degenkolb nog iets kunnen groeien qua punten aangezien ze beide nog niet op het oude niveau zitten. Aangezien de renners zijn ingeschat op het huidige niveau levert alles wat ze beter gaan doen wat extra's op. 
Terug naar boven Ga naar beneden
bbflood

bbflood


Posts : 579
Join date : 28-01-20

Deal GMB - COR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal GMB - COR   Deal GMB - COR Emptyma 16 nov - 19:29:47

Het had even wat voeten in de aarde maar uiteindelijk is het gelukt om Gerben met een bod te overtuigen.

Nu Pedersen heeft laten zien dat hij ook in massasprints zijn mannetje kan staan verwacht ik dat Trek hem vaker als kopman gaat uitspelen. In de tour werden de etappes nog verdeeld tussen hem, Stuyven en Teuns, waarin de laatste echt te kort komt. Blijven over Stuyven en Pedersen. Ik verwacht eigenlijk dat Trek ze beide in verschillende rondes zal gaan uitspelen. In de Giro en de Vuelta speelde Trek eigenlijk geen rol van betekenis. Moschetti zie ik toch als net iets minder sprinter en meer type Ulissi.
Omdat in de klassiekers Pedersen ook heeft laten zien geen eendagsvlieg te zijn verwacht ik dat in een regulier seizoen meerdere jaren top 10 notering in de jaaroverzichten mogelijk zijn.
Om mee te doen voor de winst heb je dat soort renners nodig. 2 renners in de range plek 50 tot 100 leveren gewoon veel minder punten op per jaar.

Dan de vertrekkers. Degenkolb heb ik laten gaan omdat Gerben hem in waarde net iets hoger had dan dat ik hem had. Hij is een renner die heeft laten zien op de weg terug te zijn en als hij niet was uitgevallen in de tour nog meer punten had behaald. Hij is echter al voorbijgestreefd door meerdere jonge renners, maar dat geld natuurlijk voor meerdere renners uit zijn generatie. Jeugd komt nu gewoon veel sneller door.

Bouhanni heeft optimaal gebruik kunnen maken van het wat korte seizoen omdat hij al vroeg was begonnen. Door het wat versnipperde programma heeft hij vooral veel kunnen scoren in de wat matiger bezette wedstrijden. Denk dat hij in een normaal seizoen niet heel veel meer punten behaald zou hebben.

Morkov en Dowsett heb ik  laten gaan omdat ik wat ruimte in mijn selectie wilde creëren. Taaramae is een renner die ik vroeger eigenlijk standaard in mijn zweeler teams mee nam, omdat hij altijd lekker goedkoop was en altijd zijn puntjes wel pakte. Hij gaf recentelijk nog aan zich beter op zijn gemak te voelen bij een wat kleinere ploeg. Denk ook dat hij zijn puntjes nog wel weer gaat pakken.
20 Miljoen was eigenlijk meer dan wat ik wilde betalen, maar gevoelsmatig stond ik gelijk en dan loop je het risico dat de winst naar het eerste bod gaat. Dat had ik dus wel goed ingeschat.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal GMB - COR
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Deal COR - SAL
» Deal MOL - GBM
» Deal BOR - MAP
» Deal AST - ABS
» Deal TIR - VAC

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: