Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal IAM - CEP

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Chris85

Chris85

Deal IAM - CEP Empty
BerichtOnderwerp: Deal IAM - CEP   Deal IAM - CEP Emptyma 16 nov - 21:59:36

Naar IAM Cycling: Mark Cavendish + Damien Touze + Sondre Holst Enger + 15
Naar Caisse d'Epargne: Carlos Rodriguez Cano + Juan Pedro Lopez

Na bijna 2 maanden is het dan toch zo ver! Carlos Rodriguez Cano en Juan Pedro Lopez komen naar Caisse d'Epargne. Er staat wel een mega bedrag tegenover maar het was de enige manier om deze twee Spaanse talenten los te weken bij Melvin. We waren al weken lang aan het onderhandelen maar het was al snel duidelijk dat er van Melvins kant weinig ruimte was. Het was duidelijk take it or leave it!

Met Cano komt één van de grootste talenten van zijn lichting naar Caisse d'Epargne. Veel vertrouwen vanuit Ineos met een vierjarig contract, al zal hij wel rustig gebracht gaan worden. Geen directe versterking dus, wellicht een topper voor de toekomst. Lopez dan, al een paar jaartjes ouder en een degelijk seizoen gereden. Lang niet zo dominant bij de beloftes als dat Cano was maar reed vorig jaar een prima seizoen bij Kometa. Paar top 10 noteringen in GC bij rondes van een week en meer dan genoeg ereplaatsen. Ik hoop dat hij nog een paar stappen kan zetten bij Trek.

Met Cavendish vertrekt 135sv, ik hoop voor Melvin dat hij stopt, ben alleen bang dat hij er nog wel 1 of 2 jaar aan vast gaat plakken. Touze rappe man die een lastige etappe aan kan, vind het jammer dat hij moet gaan. Sondre Holst Enger had ik niet zo veel mee, laatste 2 seizoenen voor spek en bonen mee gereden. De 15 cash was nodig om Melvin te overtuigen.

Een deal met ontzettend veel risico van mijn kant, maar toch ben ik blij met 2 van Spanje's grootste rondetalenten! Melvin, bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam

Deal IAM - CEP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal IAM - CEP   Deal IAM - CEP Emptywo 18 nov - 2:02:38

Deal klopt, helaas laat ik twee jonge talenten gaan. Ik volg ze al langere tijd en ben stiekem ook een beetje fan van ze. Daarom doet dit afscheid mij ook pijn. JPL heb ik nog wel op wk2. Vandaar dat ik dus niet volledig afscheid van hem neem. Ik heb groot vertrouwen in de heren en had ook zeker geen reden om ze weg te doen. Netzo als de andere jongens van mijn team die niet op de transferlijst staan hebben zij een vaste waarde(in mijn optiek) waar ik ze voor laat gaan. Daarom gaf ik niet toe in de onderhandeling. Chris bleef bij mij terug komen en uiteindelijk bood hij de vraagprijs. Ik pak hiermee op korte termijn wat waarde winst. Maar in Carlos zie ik een heel groot talent. En denk gezien het leeftijdsverschil van JPL en Touze denk ik dat hij op en misschien zelfs over de waarde van Touze zal gaan. Het nadeel is wel dat de twee jonkies een groot risico met zich meenemen. Aangezien ik voor de rest ook een heel jong team heb is het wellicht verstandig wat zekerheid in te bouwen. Hopelijk krijgt cavendish voor 1 januari geen contract en kan ik zijn sv innen. Enger blijft een groot vraagteken. Maar heeft wel al een beetje sv op gebouwd wat wel prettig is. Ik hoop dat de deal voor ons beiden goed zal uitpakken.
bedankt voor de onderhandeling Chris!
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal IAM - CEP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: