Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TIS - VAC

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Rick Steggerda

Rick Steggerda

Deal TIS - VAC Empty
BerichtOnderwerp: Deal TIS - VAC   Deal TIS - VAC Emptyvr 20 nov - 22:41:52

Naar VAC: Sagan + Rodriguez + 125
Naar TIS: Kwiatkowski + Gilbert + Roche + Howes

Ik heb eigenlijk aan de uitgebreide beschrijving van Jasper niet veel toe te voegen! Hij verwoordt daarin ook mijn overwegingen.

In het kort: Jasper toonde in verschillende deadlines aan geen moeite te hebben om geld uit te geven aan bewezen renners. Ik toonde interesse in Rodriguez en dacht aan Gilbert plus geld. Kwiat bleek een grote aantrekkingskracht te hebben. Maar dat is al vaker zo geweest en nooit concreet geworden. Het geld was heel aantrekkelijk, maar ik wilde ook wel wat punten terug. Sagan bleek bespreekbaar en uiteindelijk betrokken we alsnog Rodriguez in de deal.

Ik neem een kleine gok met Sagan (die natuurlijk altijd zijn SV heeft), maar ik geloof dat hij het vuur weer gaat vinden, aangemoedigd door de aanstormende jeugd. Nog een keer laten zien wat hij kan tov Wout en Matje. Kwiat lijkt op de weg terug, maar blijft onzeker. Ik denk ook dat de indeling van het seizoen in zijn voordeel heeft gespeeld. Als hij weggaat bij Ineos slaap ik daar wel een nacht slecht van.

Rodriguez mag zich gaan bewijzen. Sowieso een renner waar wel interesse in is. Roche maakte hem mogelijk. Met Howes naar mijn gevoel iets teveel betaald, maar dat vind ik niet erg: er komen twee plekken in mijn team vrij. Niet vervelend met neo-sale in aantocht. Of het geld daarheen gaat of naar een meer bewezen renner ga ik de komende weken beslissen.

Jasper, het was echt fun. Thanks!

Laatst aangepast door Rick Steggerda op za 21 nov - 10:46:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jappe666

Jappe666

Deal TIS - VAC Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - VAC   Deal TIS - VAC Emptyza 21 nov - 0:13:25

Deal klopt.

Na een volledige dag onderhandelen en aftoetsen van de mogelijkheden, kwam er uiteindelijk dan toch witte rook uit de gebouwen van Tinkoff-Saxo. Manager Jappe666 liet veelvraat Peter Sagan en talentvolle Spanjaard Oscar Rodriguez gaan, vergezeld van een zak geld ter waarde van 125 miljoen.
In de plaats krijgt hij met Kwiatkowski, Gilbert, Roche en Howes 4 doorwinterde profs terug.

De onderhandelingen startten oorspronkelijk met Oscar Rodriguez als uitgangspunt, maar al gauw lagen er tal van pistes op tafel, waarbij de Belgische manager van Tinkoff voornamelijk op zoek was naar extra speerpunten voor zijn team. Het vizier werd daarbij al snel gericht op Gilbert en Kwiatkowski, twee renners die al ontelbare keren hun waarde hebben bewezen met prachtige zeges, waaronder meerdere klassiekers en elks een regenboogtrui. Gilbert kende een zware blessure waardoor hij een minder seizoen achter de rug heeft, maar we vertrouwen erop dat hij in zijn laatste twee seizoenen nog de nodige punten zal binnenrijven voor ons team. Met zijn vechtlust en aanvallend koersgedrag is hij alvast een renner om enorm naar uit te kijken.

Met Kwiatkowski komt daar nog een tweede absolute blikvanger bij. De sympathieke Pool zit bij INEOS jammer genoeg stevig vast in het knechtengareel, maar desondanks kwam zijn onversneden klasse steevast bovendrijven in de zwaardere eendagskoersen waar hij aan de start verscheen. Voorlopig heeft de ex-regenboogtrui nog geen werkgever voor volgend seizoen, maar we hebben er goede hoop op dat zijn toekomst er rooskleurig(er) uitziet. Verkast hij naar een andere werkgever, zal hij ongetwijfeld worden uitgespeeld als kopman. Blijft hij bij INEOS, dan hebben wij de stille hoop dat ze bij INEOS met het aantrekken van een nieuwe batterij luxeknechten en het doorbreken van Ganna andere pionnen zullen bijschuiven in steun van de kopmannen in grote rondes. Met het stoppen van Stannard en het wegdeemsteren van Moscon lijkt Kwiato ook steeds meer dé onmisbare schakel in de klassiekerploeg van de Britten.

In ruil moesten we Sagan slachtofferen, uiteraard een icoon van de wielersport, maar toch al grote tijd zoekende naar motivatie en grote vorm. Hij liet sporadisch nog flitsen zien van zijn klasse, maar te weinig om hem incontournabele te maken in onze ploeg. Doordat we verder ondanks 125 miljoen cash nog met een klein verschil in waarde zaten, werd besloten om ook Oscar Rodriguez in de deal te betrekken. De Spaanse jongeling moest tot dusverre zijn klimmersbenen toch vooral in dienst stellen van de kopmannen, al blijft het koffiedik kijken wat het komende seizoen brengt met de vele herschikkingen binnen Astana.

Om de deal aan de andere kant weer in evenwicht te brengen, werd geopteerd om Nicolas Roche en Alex Howes toe te voegen. Roche kwam op voorspraak van Jappe666 over, vooral omwille van zijn zeer attractieve rijstijl, waardoor we hopen talloze ritten vanop het puntje van onze stoel te kunnen volgen. Bovendien weet Roche in de Vuelta vaak boven zichzelf uit te stijgen, dus alles boven zijn rijkelijke SV is meegenomen. Finaal werd ook Alex Howes nog naar voren geschoven als finaal puzzelstukje om de deal helemaal rond te maken. De renner van EF kende het slechtste seizoen van alle profrenners, met amper 4 koersen op de teller dit jaar, waarvan er 3 niet eens tot aan de finishlijn. Rick had dan ook geen vertrouwen meer in deze renner en wou graag ruimte scheppen in zijn kern. Aan dit voordelige tarief besloten we deze gok te wagen en maken we sowieso al winst op hem, aangezien zijn SV hoger ligt dan het origineel nog te overbruggen bedrag was. We duimen dat Covid snel onder controle komt, zodat er ook op het Noord-Amerikaanse continent weer volop gekoerst kan worden, het terrein bij uitstek immers waar Howes steeds opnieuw boven zichzelf weet uit te stijgen, zeker nu, gehuld in de Stars and Stripes van zijn kampioenentrui.

Rick, bedankt voor de weliswaar lang uitgesponnen, maar zeer aangename onderhandelingen!
Veel succes en plezier met Peter, Oscar en het neobudget!
Peter Post Forever

Peter Post Forever

Deal TIS - VAC Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - VAC   Deal TIS - VAC Emptyza 21 nov - 10:17:26

Deal is overlegd en akkoord
Gesponsorde inhoud

Deal TIS - VAC Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - VAC   Deal TIS - VAC Empty

Deal TIS - VAC