Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TIS - TIR

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Peter Post Forever

Peter Post Forever

Deal TIS - TIR Empty
BerichtOnderwerp: Deal TIS - TIR   Deal TIS - TIR Emptyvr 11 dec - 20:17:52

Naar TIS: Loic Vliegen + Remy Rochas
Naar TIR: Xandro Meurisse + Alex Howes + 2,4

Ik ben al erg lang geïnteresseerd in Meurisse en gelukkig eindelijk gelukt om hem binnen te halen. Gezien zijn overstap naar Alpecin verwacht ik nog meer van hem, want ze weten daar renners nog beter te laten functioneren. In sommige koersen moet hij wel gaan knechten maar ik verwacht ook heel veel kansen voor hem zelf.

Tevens komt Howes mijn kant op, eigenlijk enkel ter compensatie van vertrek Rochas en idem geldt voor de 2,4.

Vertrek Vliegen vind ik jammer, is een stabiele puntenpakker en op het WK liet hij zien nog meer potentie te hebben. Maar ja als je renner van kaliber Meurisse wilt halen dan weet je dat het wat gaat kosten!

Ook Rochas gaat weg, reed vorig jaar net na de herstart erg goed, maar hij moet dat niveau nu gaan vasthouden. Iets wat hem gedurende het vorige seizoen steeds minder goed afging, want zijn niveau zakte weer behoorlijk.

Is pas 24 dus nog genoeg tijd om zich te ontwikkelen en bij Cofidis gaat hij zeker kansen krijgen.

Jappe bedankt voor de prettige onderhandelingen en succes met Vliegen en Rochas
Terug naar boven Ga naar beneden
Jappe666

Jappe666

Deal TIS - TIR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - TIR   Deal TIS - TIR Emptyza 12 dec - 0:24:31

Zelf ook behoorlijk veel verwachtingen van Meurisse bij Alpecin, waar zoals aangehaald bijna iedereen beter gaat rijden en waar hij ook een koersstijl vindt die hem op het lijf geschreven is.

Echter was het kunnen slijten van Alex Howes, die statistisch gezien het slechtste seizoen van alle profs achter de rug heeft, een belangrijke factor in deze deal. De sympathieke Amerikaan lijkt stilaan meer gefocust op andere uitdagingen buiten het traditionele wegwielrennen zoals gravelraces en extremere uitdagingen zoals de Cape Epic en kende mede daardoor een desastreus seizoen. Het feit dat hij ondanks alles wel gewoon actief blijft bij EF gaf me het besliste duwtje in de rug om vol voor Vliegen en Rochas te gaan.

Rochas zet weer een stapje vooruit bij Cofidis en kan zich hopelijk in de vele Franse koersen weer volop gaan tonen. Zijn prestaties dit seizoen bij het kleine Nippo-Delko laten alvast het beste verhopen en we hopen dat hij die lijn kan gaan doortrekken.

Vliegen blijft als Waal dan weer enigszins onder de radar in het wielergekke Vlaanderen, maar jaar na jaar weet hij extra stappen te zetten in de lastigere koersen. Bovendien etaleerde hij al meermaals zijn grote motor in dienst van de Belgische nationale selectie door ondanks de aanwezigheid van tal van grote namen vaak als één van de laatsten en sterksten over te blijven. Met zijn 26 is hij stilaan op zijn sterkst en bij Wanty kan hij als 1 van de kopmannen volledig vrij zijn programma uitstippelen.

Zoals steeds was het aangenaam werken met je, en veel succes met Xandro en Alex!
Bennyboy

Bennyboy

Deal TIS - TIR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - TIR   Deal TIS - TIR Emptyza 12 dec - 9:45:11

Deal overlegd en akkoord (deal tussen coach en leerling)
Gesponsorde inhoud

Deal TIS - TIR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - TIR   Deal TIS - TIR Empty

Deal TIS - TIR
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: