Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal PDM - BIA

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti

Deal PDM - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Deal PDM - BIA   Deal PDM - BIA Emptyvr 19 feb - 13:53:37

Naar PDM: Gino Mäder en Matteo Moschetti
Naar BIA: Mathieu Ladagnous + Jonas van Genechten + Salvatore Puccio + 140 miljoen

Voor een betere besteding van mijn budget kwam ik bij Timo uit. Over Mader zijn we al bijna een jaar in gesprek. Over de prijs waren we het vaak bijna eens, maar eigenlijk kwam het nooit goed uit om met miljoenen te smijten gezien mijn targets in allerlei neosales. Nu ik het toch beschikbaar heb durf ik de deal wel aan, hoewel ik moet toegeven voor dit bedrag wel een aardige gok te nemen. Noem het een calculated risk.

Mader is op de zelfde dag jarig als ikzelf en geboren op de dag van de laatste elfstedentocht. Dat alleen al was reden om hem te halen!!! Toen hij afgelopen Vuelta ook weer eens wat van zijn oude klasse liet zien, was ik bang dat ik achter het net zou vissen. De prijs was dan ook inderdaad alweer omhoog gegaan bij zakenman Timo. Toch heb ik het er voor over omdat ik denk dat Gino nog veel meer in zijn mars heeft. Was U23 een absolute topper in etappekoersen, klimmen en heeft leuk sprintje (bergop) in huis. Heeft in mijn ogen alleen wat meer tijd nodig om zich aan te passen op profniveau. Nu hij weg is bij NTT en bij Bahrein gaat rijden zie ik hem veel kansen krijgen. Dat team hoeft zelden de koers te controleren en reed afgelopen jaren vaker met meerdere speerpunten hun koersen. Hij zal veel kunnen leren daar.

Mosschetti probeerde ik al bij Nathan te halen, maar daar was Timo me te vlug af. Gelukkig is er met cash veel mogelijk en was dat net waar Timo naar op zoek is. Mosschetti wordt alom gezien als toekomst van het Italiaanse sprinten (met Dainese misschien). Heeft voor zijn blessure ook al laten zien dat hij kan winnen van de toppers en heeft nog groeimarge.

Via deze deal stop ik mijn cash in renners die in mijn ogen meer zekerheid bieden dan de jonkies die in de neos gingen voor vergelijkbare bedragen. Tevens kan ik via een deal ook renners met zekere waarde betrekken en in mijn ogen dus iets meer uitgeven dan pure cash in deadlines. Ik hoop dat ook dit jaar al wat puntjes te scoren met deze renners om van de laatste plaats af te gaan komen. Het bestormen van de toprangen zal nog wel enkele jaren op zich laten wachten, dus laten we nu maar bouwen aan een mooi legertje kanonnen bij de Sultans of Swing!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej

Deal PDM - BIA Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal PDM - BIA   Deal PDM - BIA Emptyvr 19 feb - 14:14:21

De uitleg van Torsten is uitgebreid, maar klopt volledig.
Mäder heb ik vorig jaar in een deal binnengehaald met het oog op de toekomst, waar hij in de schaduw van Evenepoel, Pedersen en Ulissi de tijd had om te groeien. Doordat die laatste twee het veld hebben geruimd om Bernal binnen te halen, was mijn top nogal smal geworden. Omdat ik ook tijdens de neo sale naast bijna al m'n doelen greep was het tijd om het over een andere boeg te gooien.
Mijn doel met deze transfer is dan ook om iets te kunnen forceren, en verwacht dit geld dan ook weer snel te herinvesteren om mijn top uit te breiden. Mocht dit niet lukken, dan komen ook de voorjaars / zomer neo's er weer aan waar ook interessante mannen tussen zitten.

Torsten, onwijs veel succes met deze twee groei briljanten. Mäder toonde bij de u23 echt bij de top te horen en Moschetti timmert ook al twee jaar aan de weg in de sprint. Nu de twee absolute toppers nog steeds niet terug zijn is ook daar meer ruimte om zich door te ontwikkelen en zijn plek te verdienen als laatste wagon in de trein.
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal PDM - BIA
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: