Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TIS - DQS

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Jappe666

Jappe666

Deal TIS - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Deal TIS - DQS   Deal TIS - DQS Emptywo 17 maa - 13:09:44

Naar TIS: Lucas Hamilton + Antonio Tiberi + Kevin Colleoni + Riccardo Minali + Lorrenzo Manzin + Damiano Cima + 2,5
Naar DQS: Daniel Felipe Martinez + Pierre Latour + Tony Martin + Roman Kreuziger + Loic Vliegen + Toms Skujins

TIS wil graag een verjongingskuur ondergaan en had daarom zijn pijlen gericht op enkele youngsters van Deceuninck-QuickStep.
Vele namen zijn de revue gepasseerd om deze zeer uitgebreide en complexe puzzel te leggen.
DQS kampt met een voltallige selectie, waardoor het essentieel was dat evenveel renners de overstap maakten langs weerszijden.

De aanwezigheid van DFM en Latour was een must voor de troepen van de Kannibaal om de deal levensvatbaar te maken.
Met spijt in het hart neem ik afscheid van beide renners, want Latour gaf al aan mentaal eindelijk bevrijd te zijn van het juk van AG2R, terwijl DFM kan uitgroeien tot een beduchte rond(j)erenner door zijn grinta, sterke tijdrit en punch.
Verder nemen we ook afscheid van Der Pantzerwagen en Roman Kreuziger, die door hun uitgesproken knechtenrol toch voornamelijk rijdende stops waren.
Loic Vliegen en Toms Skujins waren nodig om de deal in balans te krijgen.
Beide leuke renners die wel eens een uitschieter scoren.

Aan inkomende zaken zijn vooral Hamilton, Tiberi en Colleoni de grote kanonnen.
Zij moeten de komende jaren gaan uitgroeien tot de grote puntenpakkers binnen het team.
Minali, Manzin en Cima mogen zich allen in de sprints gooien om zo wat extra punten te sprokkelen.
Ze hebben alle 3 dit seizoen al bewezen top-10 te kunnen rijden.
Tot slot is er nog de cashcomponent van 2,5 om de deal helemaal sluitend te maken.

Monsieur Cannibale, het heeft zijn tijd geduurd, maar het was me een genoegen.
Veel succes met je sextet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Post Forever

Peter Post Forever

Deal TIS - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - DQS   Deal TIS - DQS Emptywo 17 maa - 13:25:10

Besproken en akkoord
Gast
Gast

Deal TIS - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - DQS   Deal TIS - DQS Emptywo 17 maa - 13:47:02

Een deal die vele voeten in de aarde had...

De deal begon met mijn interesse in DFM, die ik tijdens de draft ook al gekozen had en waar ik nog steeds heel veel van verwacht. Ik vind het jammer dat hij voor Ineos gekozen heeft op de korte termijn, maar misschien vind hij hier wel de constantheid om definitief door te breken. Hamilton moet hiervoor helaas vertrekken, ik verkoop hem op het moment dat hij door lijkt te breken. Door zijn mindere tijdrit zie ik hem niet snel een ronde ook echt winnen, het blijft voor mij daardoor maximaal een top 5 kandidaat.

Tiberi en Colleoni gaan weg voor Latour, Martin en Kreuziger. Latour had ik met de draft al willen hebben, altijd een renner geweest waar ik sympathie voor heb gehad. Doordat hij de laatste jaren niet echt goed presteert kon ik hem met een korting kopen, een risico dat hopelijk goed gaat uitpakken. Martin en Kreuziger haal ik puur voor de stopvergoeding, om iets meer zekerheid in mijn selectie in te bouwen. Aangezien ze beide ongeveer even oud zijn geeft het me ook de kans in een paar jaar een top neo binnen te halen. Tiberi en Colleoni zijn absoluut twee talenten, maar konden het tot nu toe in WT nog niet laten zien. Ik heb besluiten ze nu meteen met een winst te verkopen ten opzichte van de prijs waarvoor ik ze gekocht heb.

Het laatste stukje van de deal is Vliegen en Skujins voor Minali, Manzin en Cima. Hier geldt eigenlijk het zelfde voor. Ik bouw hiermee iets meer zekerheid in door ietwat gevestigdere namen te halen. Manzin was helaas nodig om Jappe te overtuigen, Minali en Cima vond ik niet zo'n probleem om te laten gaan.

Jappe dankjewel voor de leuke onderhandelingen en mooie deal!

Gesponsorde inhoud

Deal TIS - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TIS - DQS   Deal TIS - DQS Empty

Deal TIS - DQS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: