Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Jammer dat er managers stoppen...

Ga naar beneden 
+11
hofsje
Kunske
bbflood
Joske47
Mochie07
Hop hop de berg op
MelvinBraam
Flowtosti
Rawolf
rage
ben_pronk
15 plaatsers
AuteurBericht
ben_pronk

ben_pronk

Jammer dat er managers stoppen... Empty
BerichtOnderwerp: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 8:54:18

Hoi allen,

Wij als admins willen hier een beroep doen op jullie enthousiasme en mogelijke activiteit gedurende dit WK-spel. Het zou leuk zijn als alle managers betrokken zijn en vooral blijven. We zijn ervan overtuigd dat dat kan bijdragen aan een heel leuk WK3-spel.

Hoe beoordeel jij je eigen activiteit van de afgelopen tijd en wat zou jij kunnen bijdragen aan een levendig forum?

ps: dit een vrijblijvende post nav meerdere opgestapte managers.
Terug naar boven Ga naar beneden
rage

rage

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 9:25:52

Ik had een super actieve zomer en herfstperiode door in te zetten op jeugd.
Op heden wil ik even wat afwachten hoe de jonkies zich ontwikkelen, dit heeft een negatieve invloed op activiteit.
Ik merk zelf op dat ik ook minder geneigd ben om interesse te tonen door de huidige hoge marktprijzen.
Dit is niemands fout maar als ik voor een C renner meteen 50/60 mil moet neertellen, dan haak ik ook direct af. Aan de marktprijzen kan niemand wat doen, maar ik vraag toch aan ieder wat zin voor realisme.

ben_pronk, Mochie07 en Timodej vinden dit bericht leuk

Rawolf

Rawolf

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 9:48:47

Hoi, het lijkt me goed als er wat nieuw bloed de WK spellen in komt. Ik wil me wel aanmelden als coach voor een eventuele nieuwe manager van 1 van de 2 vrijgekomen teams.

Zelf ben ik vrij actief met onderhandelen. Wat ik wel merk is dat sommige managers hun team wel prima vinden en niet openstaan voor deals of het moet bizar in hun voordeel zijn. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling.
Flowtosti

Flowtosti

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 10:35:27

Ik ben een behoorlijk actieve manager die dagelijks het forum bezoekt en ben veel per chat aan het onderhandelen. Maar wat Rage zegt klopt. Als je heel actief bent en je team helemaal omgooit lijkt dat leuk qua activiteit, maar je wil ook van je eigen deals kunnen genieten dat je renners resultaten halen of doorbreken. Je gaat ze dan niet weer snel van de hand doen tenzij je dikke winst maakt (ergo: hoge marktprijzen)

Wat mij betreft lopen er verschillende doelen/belangen door elkaar. Ik beleef veel lol aan een spel als wk3 (en 1 en 2) als mijn renners het goed doen en vooral op wk2 haal ik renners die ik graag wil. Mijn doel is daarna niet om alleen maar zoveel mogelijk te handelen. Dat lijkt echter wel wat de maatstaf is voor een succesvol spel.......daarnaast hebben veel jonge renners tijd nodig dus als je er daar veel van in je team hebt, heeft je team tijd nodig. Als iemand dan interesse heeft in Touze die ik voor 80 gehaald heb, zal die renner voor 100 weg kunnen. Dat anderen dat dan weer belachelijk vinden, tja.....

Geen deals betekent trouwens niet dat er geen activiteit is want persoonlijk app ik dagelijks met managers over renners en deals. Activiteit is wat mij betreft ook samen de koers volgen en elkaar complimenteren met leuke resultaten van de renners ipv alleen je eigen renners benoemen in appgroepen

Al met al maak ik me minder snel druk dan anderen als het gaat over activiteit en beleef ik heel veel lol aan het spelletje

ben_pronk, BryanC, Mochie07 en Timodej vinden dit bericht leuk

MelvinBraam

MelvinBraam

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 13:29:31

Ik was behoorlijk actief, maar merk dat (bijna)niemand zin heeft om te onderhandelen of alleen over 1 renner wil praten, dus dan houdt het een beetje op. Heb veel renners gehaald die ik leuk vind of graag volg. Dus laat deze ook niet graag gaan. Hierom komt het een beetje op slot te zitten.
Hop hop de berg op

Hop hop de berg op

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 14:14:49

Hi allen,

Tuurlijk is het jammer dat er managers stoppen, maar je moet natuurlijk ook in ogenschouw nemen dat we een vrije levendige periode achter de rug hebben. Hier hebben enkele managers besloten om er mee te stoppen. Daarnaast lijkt het mij een ieder vrij om deze beslissing wel of niet te nemen. De 1 doet het vanwege privésituatie, de ander heeft er gewoon geen zin in en de ander heeft een andere reden.

Ik denk dat we hier niet zo zwaar aan moeten tillen. De gemene deler is dat we allen iets met wielrennen hebben en daar graag een spelletje omheen willen spelen. Daarin is de 1 wat actiever dan de andere. Het is ieders eigen keuze om een renner wel of niet te willen verhandelen, maar logischerwijs zorgt dit er wel voor dat bepaalde renners om uiteenlopende redenen minder snel op de markt komen. Dit lijkt mij geen situatie die zich alleen op WK3 voort doet, maar op alle WK's.

Het lijkt mij aan de admins om hier wat op te verzinnen, óf niet...

Ik ervaar WK3 als een leuk WK, waarbij ik vooral periodes van handelen afwissel met even volledige rust. Zoals Torsten terecht aangeeft, je hebt vaak voor bepaalde renners een zwak en/of je wilt renners even laten "ontwikkelen" in je team. Iedereen heeft een andere tactiek en dat maakt WK3 ook zo leuk. Wel is het jammer dat er managers zijn die de realiteit qua waarde van renners af en toe een beetje uit het oog verliezen. Niet elk aanstormend talent is de nieuwe Eddy Merckx.

Om daarbij even terug te komen op wat Ben aangeeft over hoe we levendigheid creëren op het forum. We moeten daarbij niet vergeten dat een forum eigenlijk een ouderwetse manier is van communiceren. Grotendeels gaat dit via Whatsapp tegenwoordig. En zolang daar de activiteit meer dan behoorlijk is, maak ik me echt geen zorgen over levendigheid.
Mochie07

Mochie07

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 14:21:37

Op de positieve noot. De inbreng van de nieuwe managers stimuleert ook weer erg de handel. Ik vind het vervelend als mensen besluiten om te stoppen, maar de inflow aan nieuwe managers heeft er wel voor gezorgd dat er weer deals op gang komen.

Wat inderdaad wel jammer is, is dat sommige teams wat vast komen te zitten doordat we eerst prestaties willen zien. Dit is natuurlijk een goede en begrijpelijke reden. Ik denk dat het gebrek aan koersen dit ook moeilijker maakt. Hierdoor veranderen renners waardes ook minder. Ik merk zelf dat ik automatisch interesse krijg door bepaalde renners die goed presteren en ik dus meer groei van verwacht, of juist een mindere periode hebben, waardoor ik het risico wil nemen dat ze een comeback maken.

Daarnaast ben ik het ermee eens dat er niet altijd handel hoeft te zijn om actief te zijn. Ik raak erg vaak na onderhandelingen in een gesprek over een bepaalde renner. Hier komt dan niet direct een deal uit, maar dit is voor mij ook activiteit binnen het spel, doordat we een leuk gesprek over de prachtige sport hebben. Hierom wil ik ook graag stimuleren om bijvoorbeeld een verwachting van je team voor een grote ronde in te sturen.

ben_pronk en MelvinBraam vinden dit bericht leuk

Joske47

Joske47

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 16:29:17

Wat betreft de vraag over mijn activiteit: ik ben een stuk minder actief dan vorig jaar wegens:
• Privé-omstandigheden: hoogzwangere vriendin thuis en bezig met renovatie die veel tijd vraagt.
• Ik heb vorig jaar ingezet op het aankopen van jonkies oa Bissegger en Sheffield waar ik ook echt in geloof en die ik dus relatief hoog inschat. Ik hoop dat enkele van die jonkies over een paar jaar uitgroeien tot puntenpakkers en in combi met 2 relatief jonge kopmannen met Van der Poel en Ackermann hoop ik dan eens mee te doen voor de topposities. Zo heb ik me qua onderhandelingsmogelijkheden wel redelijk vastgezet merk ik. Maar ik vind het ook wel leuk om gewoon te kijken hoe die renners zich ontwikkelen. Het is hierboven ook al aangehaald maar de vraag is of het doel moet zijn om zo veel mogelijk te handelen of dat je ook mag aanzien hoe je renners zich ontwikkelen. Al snap ik wel dat het leuk is voor het spel dat zo veel mogelijk renners beschikbaar zijn tegen min of meer marktconforme prijzen. Hierbij ervaar ik wel dat de meningen over wat marktconform is enorm uiteen lopen en de meeste renners zitten ondertussen wel bij de manager die hen hoog of het hoogst inschatten waardoor de markt wat vastloopt en nieuwe managers zijn dan wel vaak goed om dit terug op gang te brengen. Met Mark stopt echter wel een heel actieve manager wat jammer is.
• Niet specifiek op dit wk bedoeld: ik heb het gevoel dat bepaalde renners gewoon nooit, als in jaren aan een stuk, beschikbaar lijken te zijn. Als je dan echt bepaalde managers tot het maken van deals wil forceren zou je al naar een systeem moeten waarbij renners maximum een bepaalde tijd in een team mogen zitten bv 3 jaar en na die periode via een deadline worden verkocht. Eventueel met nog wat voorwaarden als dat ze niet binnen de 2 jaar terug naar dat team mogen en ze in die 3 jaar minstens x punten hebben gescoord om het te beperken tot relevante renners. Dan krijg je echter een heel ander spel met als voornaamste nadeel dat je neo’s relatief jong terug moet verkopen. Al zal goed scouten nog altijd beloond worden met een goede verkoopprijs. Misschien iets voor WK4 😊
• Andere manieren om het forum levendig te houden: voor- en nabeschouwingen op seizoenen, periodes, grote rondes etc. Pronostiekje over de eindstand. Whatsappgroepen die er al zijn.
bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydi 13 apr - 20:15:39

Kom er zelf nu achter dat 30 renners wel leuk is voor de breedte, maar merk nu dat ik hierop wel vaak vast loop. 2 vs 1 deals kunnen dan niet. En renners ontslaan wil ik eigenlijk niet. Heb mijn renners mischien ook wat hoog en ben in de basis ook wel fan van de meeste renners. Dus dan ontbreekt de noodzaak.
Vind het idee van Joris wel ok. Max 3 jaar een renner. Moet alleen wel wat bedacht worden om te voorkomen dat een renner voor 1M weggaat.
Bij geen bod blijft de renner nog weer 3 jaar.
Kunske

Kunske

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptywo 14 apr - 11:54:50

Ik Kom elke dag wel even online om te kijken wat er gebeurd is. Handelen probeer ik zoveel mogelijk te doen maar ben misschien af en toe een moeilijke daarin en soms een makkelijke. Probeer mijn team momenteel ook zoveel mogelijk om te bouwen van sprinters naar een allround team. Zoals iedereen kan zien met welke renners ik binnen aan het halen ben.

Af en toe ben ik wel eens minder online omdat ik het thuis en op het werk druk heb. Dat wil nog wel eens voorkomen het is maar een spel.
hofsje

hofsje

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyza 17 apr - 19:03:02

Ik probeer elke dag op alle 3 de wk's actief te zijn
Tijdje tijdens de neo-verkoop was het druk met transfers nu wel best wel (te) rustig op alle 3 de wkspellen vermindert het plezier wel iets maar niet dat ik op 1 of 2 wk spellen zou willen stoppen
Peter Post Forever

Peter Post Forever

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyza 17 apr - 19:49:20

Dat er managers stoppen is inderdaad jammer maar hoort gewoon bij het spel. Gelukkig komen er altijd weer nieuwe managers Very Happy Wat mij betreft dan ook geen enkele reden tot paniek

Ben zelf actief ook al merk je dat niet direct aan het aantal deals dat ik maak. Ik vind het wel jammer dat er voor mindere renners in mijn ogen belachelijke prijzen worden gevraagd. Hierdoor maak ik ook minder deals.
Jappe666

Jappe666

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyza 15 mei - 17:42:44

Ik was erg actief met deals in het begin van het jaar, met tal van eindeloze whatsappconversaties als gevolg, en heb het nu de laatste weken even wat rustiger aan gedaan omwille van meerdere redenen.

Door het aantrekken van tal van jonkies ligt de focus bij hen op de lange termijn, waardoor een snelle verkoop van hen niet meteen op de planning staat.

Ik merkte ook dat er, zoals hierboven ook al terugkwam, behoorlijk wat managers zich stoorden aan de hoge prijzen die ik zelf op die jonge talenten plakte. Heb daarom gekozen om het even allemaal on hold te zetten zodat alles weer wat kon afkoelen.

Er is zoveel koers op tv dat ik momenteel meer kijk dan onderhandel.

Ik moest op zoek naar ander werk dus mijn focus lag sowieso tijdelijk elders.
bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydo 1 jul - 7:09:08

Wil hier nog even op terug komen.
Dat er veel managers stoppen vind ik jammer, maar dat er veel managers zijn die eigenlijk onbereikbaar zijn vind ik eigenlijk nog vervelender. Indien je geen uurtje kunt vrij maken om op een verzoek te reageren dan kun je beter stoppen. Hoop dat hier ook door de admins eens wat actie op kan volgen.
Nb een inactieve admin vind ik trouwens ook niet wenselijk.
ben_pronk

ben_pronk

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptydo 1 jul - 8:38:40

Dank voor je bericht Bert.
Kan jij hier aangeven om welke managers het gaat? Dan kan die manager misschien een reden geven waarom jij geen reactie krijgt...
--

Ikzelf heb toevallig gisteravond ook iets in de app gezet dat ik hier tegenaan loop. Hier werd echter verschillend op gereageerd. Misschien goed om de dialoog hier te vervolgen...
Hapsnurker

Hapsnurker

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyvr 16 jul - 21:14:23

Goedenavond!

Ben natuurlijk de junior in dit spel dus misschien zijn mijn verwachtingen te hoog! Maar vind de inactiviteit wel een serieuze domper moet ik zeggen.
Wedstrijden worden niet bijgehouden, transfers lopen achter, veel spelers reageren amper op de berichten.

Hoop op verbetering de komende periode!

bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyza 17 jul - 11:57:29

Had de 2 actieve admin managers al eens apart gevraagd, maar tot nu toe zonder resultaat. Vandaar hier maar weer reactie.

Als voorbeeld;Mr10b, NathanCt en Kasjaar lijken me alle drie niet echt geïnteresseerd om dit spel te willen spelen. Maar er zijn er meer.

Kunnen we hier niet beter andere spelers voor zoeken? Of een herverdeling?

Wil wel assisteren om wedstrijden bij te houden of transfers te verwerken maar begrijp ook niet zo goed waarom 4 admins dat niet kunnen of willen.

Maar als iedereen het zo goed vind, dan laat ik het hierbij.
Rawolf

Rawolf

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyza 17 jul - 12:57:22

Dat Kasjaar nooit actief is vind ik ook wel jammer, van een Admin verwacht je toch wat meer. Voorderest zijn er een aantal wel actief maar niet bereid transfers te maken/ wel erg gehecht aan de renners in hun ploeg.

rage

rage

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyma 19 jul - 11:27:24

Ik sluit mij aan bij de mening van Bert en Jonathan.
Admins moeten het voortouw nemen en iedere speler moet met zichzelf eerlijk zijn.
Als er geen drive is voor het spel te spelen, dan laat je de eer beter aan jezelf.

Hapsnurker vindt dit bericht leuk

Rick Steggerda

Rick Steggerda

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyma 19 jul - 20:03:57

@Rawolf schreef:
Dat Kasjaar nooit actief is vind ik ook wel jammer, van een Admin verwacht je toch wat meer. Voorderest zijn er een aantal wel actief maar niet bereid transfers te maken/ wel erg gehecht aan de renners in hun ploeg.

Dit argument begrijp ik nooit zo goed. Zeker niet na een draft waarin je renners hebt gekozen waar je in gelooft. Je handelt door om meer renners aan te trekken waar je in gelooft. Dan is het toch volstrekt logisch dat er een moment van verzadiging komt waarin je je renners wil zien gedijen?

bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyma 19 jul - 20:28:48

Ja Rick en ik begrijp jouw uitleg dan weer niet.
Jonathan en ik hebben niet meegedaan aan de draft en voor nieuwe leden is activiteit noodzakelijk om ook te verbeteren. Als ik dan jouw uitleg volg.,dan kun je beter geen nieuwe spelers vragen want dan loop je het risico op een team waar jezelf niks mee hebt en weinig onderhandelingsmogelijkheden.
ben_pronk

ben_pronk

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Emptyma 19 jul - 22:25:15

@Rick Steggerda schreef:
@Rawolf schreef:

Dit argument begrijp ik nooit zo goed. Zeker niet na een draft waarin je renners hebt gekozen waar je in gelooft. Je handelt door om meer renners aan te trekken waar je in gelooft. Dan is het toch volstrekt logisch dat er een moment van verzadiging komt waarin je je renners wil zien gedijen?

Nee dat is het niet. Dit argument kan weleens als excuus worden gebruikt om maar achterover te leunen 'om te kijken wat je renners doen.' Maar ten diepste ontbreekt de tijd, ja eigenlijk de prioriteit om er iets van te willen maken. Je gaat mij niet vertellen dat je 100% tevreden bent met je gedrafte renners. Er is aan elk team wat te verbeteren, zelfs het team wat op 1 staat.
Het gebeurt zelden dat een ploeg 100% in tact blijft tijdens de transferperiode, dat zie je in het voetbal maar ook in het wielrennen. Spelers/renners komen en gaan. Bij DSM zetten ze in op de jeugd en bij Ineos zetten ze in op de beste renners. Zo is het mijns inziens op WK niet anders. Stilstand is achteruitgang Wink

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Jammer dat er managers stoppen...   Jammer dat er managers stoppen... Empty

Jammer dat er managers stoppen...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: