Motivatie
Vanhoucke is een belofte volle klimmer, die voorlopig in grote rondes zijn ritjes uitkiest. Hij heeft nu nog geen zin om zich 100% te focussen op het AK. Hij laat regelmatig zien dat hij mee bergop kan gaan met de toppers. Daarom wou ik Harm niet meteen laten gaan, ondanks er toch voldoende interesse was.
Met Bjerg haal ik een ander profiel in return, Mikkel is nu volop aan het ontdekken welke wedstrijden het beste bij hem aanleunen. Ikzelf denk richting voorjaar en korte rondes met een TT.
Harm vs Mikkel vond ik wat te weinig tot Bert aankwam met Livyns. Ik zit denk ik al een half jaar of langer achter Arjen aan. Maar elke keer werd hij voor mijn neus gekaapt. Arjen doorloopt min of meer het traject van Naesen. Op latere leeftijd toch nog doorbreken en doet dat met een leuke koersmentaliteit.
Door zijn aanvallende ingesteldheid volgen de punten nog niet maar in elke kassei klassieker zag je een gele helm in de favorieten groep, dat was Arjen.
In ruil laat ik Sean Bennett gaan. Sean begon aardig in 2020 maar kon de lijn niet doortrekken.
In de jeugd was hij succesvol in de klassiekers terwijl hij nu meer heuvel wedstrijden en rondes betwist. Mogelijk toch even omscholen?
Zoals steeds kwamen ik en Bert er redelijk aan uit, wat het prettig handelen maakt.
Dank je Bert!