ABS Staat dit jaar met een beperkte ploeg aan de start. Hieronder mijn verwachtingen:
Op papier staan twee goede klassementstoppers aan de start. Yates heeft echter aangegeven voor ritten te gaan in voorbereiding op de olympische spelen. Ik denk dat hij minimaal een rit gaat winnen, maar ik verwacht dus geen klassement. Uran daarentegen wordt als grootste outsider genoemd achter Ineos, Pogacar en Roglic. Ik verwacht top 5 als maximaal.
Gilbert en Elissonde mogen proberen een rit te pakken, al heb ik hier niet hele hoge verwachtingen. Hetzelfde geldt voor Delaplace en Gautier, waar die verwachting nog lager is.
Guarnieri zit in de sprinttrein van Demare, hij gaat deze ronde geen punten pakken.
Al met al heb ik erg veel zin in de tour en kijk ik uit naar Yates en Uran, maar ook vooral naar de strijd tussen de 2 beste klassmentsrenners ter wereld, tegen het sterkste blok ter wereld. Met leuke outsiders als Uran, Gaudu, Alaphilippe, en nederlandse hoop Kelderman erbij kan het een leuke tour worden!