Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ben_pronk

ben_pronk

Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Empty
BerichtOnderwerp: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptyma 19 jul - 20:23:56

Beste managers,

Enige tijd geleden was er op de app sprake van het feit dat we te maken hebben met inactiviteit van managers. Dit is iets waar WK al jaren mee te maken heeft, maar toch willen wij er in ieder geval alles aan gedaan hebben dit tegen te gaan.

--
Eerst even kort iets over meetbare en niet-meetbare activiteit:

Wat is activiteit op WK als manager? Activiteit wordt ons inziens gehangen onder verschillende meetbare onderdelen;
- inloggen (verplichting)
- transferlijsten updaten
- Reageren op een TL
- Reageren op interesses die je krijgt
- Deal maken
Dit is zichtbare activiteit en wordt gewaardeerd. Het festijn speelt zich natuurlijk af op het forum, dus dat is in basis de plek waar activiteit gemeten kan worden.

De niet-meetbare activiteit kan zijn;
- Reactiesnelheid onderlinge PM's
- Onderhandelen via de app
- Het volgen van je eigen renners
- Het onderling appen over renners
--

Als wij vragen aan managers of ze nog actief zijn komt men vaak met een of meerdere niet-meetbare activiteiten. Graag zouden we daarom iets tegen het licht willen houden om te kijken of wij als admins een nieuwe regel kunnen toevoegen aan het reglement.

We zouden bijvoorbeeld een regel toe kunnen voegen:
Wanneer een persoonlijk bericht op het forum m.b.t. het spel (dus met als doel handel o.i.d.) niet binnen twee weken wordt beantwoord, kan dit gemeld worden bij de admins. Wanneer twee of meer managers deze melding doen, kan er een waarschuwing volgen.

Het voordeel hieraan is dat de tegenpartij van de desbetreffende onderhandeling 'formeel' melding kan maken en dat hier daadwerkelijk iets aan gedaan kan worden.

Zien jullie zoiets zitten?
Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren?
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt)

Copy/paste bovenstaande vragen en geef antwoord. Wij zijn benieuwd!

Gr. de admins
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptyma 19 jul - 20:34:03

het kan helpen maar of het voor een positieve sfeer zorgt valt te bezien. Ik geloof wel in een forum mét allemaal actieve leden, maar dit spel is bij uitstek voor de lange termijn. Je kunt niet elke week een deal maken…
bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptyma 19 jul - 21:58:08

Zien jullie zoiets zitten? Ja
Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren? Ja
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt) Ja

Wat ik verder nog verbeterd wil zien is een actievere admin groep. Ik heb nu het idee dat de app groep soms leidend is en dat eigen initiatief ontbreekt.
Een Mr10b had allang vervangen kunnen worden.

2.Ik zie regelmatig deals voorbij komen die ik totaal niet snap. Maar goed ieder zijn inzicht. De meeste deals mogen gewoon doorgaan. Vooral bij nieuwe spelers worden er absurde deals voorgesteld en soms ook afgesloten. Geld overigens ook voor wk2. Ayuso deal daar is niet reëel  naar mijn mening. Maar wordt goedgekeurd omdat hij anders mischien stopt. Andere worden dan weer afgekeurd om mij onduidelijke redenen. Samengevat vind ik dat het huidige systeem niet werkt. Subjectiviteit over een deal is individueel bepaalt en moet ten alle tijden doorgang vinden is mijn mening. Coaching is zeker handig maar dan vooral adviserend.

"Je loopt het risico dat teams erg slecht worden" hoor ik dan altijd.
Dat heb je nu overigens ook hoor. Dus die willekeur heeft niets opgeleverd.

Heb je dan ook een oplossing zullen sommige dan vragen?
Lijkt me beter om een driejarig systeem te hanteren waarin je bijvoorbeeld alle renners van 35 jaar en ouder sowieso moet houden en je vrije keuze hebt om renners van 30 tot 35 te houden met een max van 5. Dit kun je ook doen bij jeugd overigens. Eerste 3 jaar na profcontract kun je max 5 renners houden.
Nieuwe managers van teams die buiten de top 15 staan kun je ook een welkom premie geven. Nr 16 zeg 25M tot de nr laatst 300M bijvoorbeeld.

De rest komt dan in de draft waar de nr 1 in het 3e jaar de eerste keus heeft in elke ronde. Diegene heeft dan een voordeel maar dat heeft hij nu ook. Slechte teams kunnen dan door slim in te kopen sneller verbeteren.

Laat maar weten wat jullie vinden is enkel opzetje om aan te zetten tot een eventuele verbetering.
ben_pronk

ben_pronk

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptyma 19 jul - 22:13:09

Hoi Bert,
Dank voor je bericht.
Eigenlijk snijd je nu een heel ander punt aan. Graag in dit topic het hebben over het verbeteren van activiteit en de mogelijke regel die wij willen doorvoeren.
Nu kom je vooral met vernieuwende ideeën hoe WK volgens jou beter in balans komt. Laten we de onderwerpen een voor een afwerken en ons voor nu richten op het verbeteren van de activiteit.

Overigens is het altijd goed om betrokken te zijn met ideeën, daar staan wij altijd open voor aangezien we betrokkenheid erg waarderen.
bbflood

bbflood

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptyma 19 jul - 22:17:29

@ben_pronk schreef:
Hoi Bert,
Dank voor je bericht.
Eigenlijk snijd je nu een heel ander punt aan. Graag in dit topic het hebben over het verbeteren van activiteit en de mogelijke regel die wij willen doorvoeren.
Nu kom je vooral met vernieuwende ideeën hoe WK volgens jou beter in balans komt. Laten we de onderwerpen een voor een afwerken en ons voor nu richten op het verbeteren van de activiteit.

Overigens is het altijd goed om betrokken te zijn met ideeën, daar staan wij altijd open voor aangezien we betrokkenheid erg waarderen.

Vind het voorstel niet slecht maar gaat MI niet ver genoeg. Vandaar mijn toevoeging.
Hapsnurker

Hapsnurker

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 6:51:57

Goedemorgen!

Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren? Ja
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt) Ja

Echter begint het volgens mij wel bij een een up-to-date forum. Sinds 7 juli zijn de transfers niet aangepast en er zijn toch al verschillende deals gemaakt. Daarnaast moet er ook op getreden worden op een moment dat een lid niet actief is, je kunt de beste regels ter wereld maken als er geen handhaving is veranderd er niets.

Joske47

Joske47

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 8:33:19

Zien jullie zoiets zitten? Prima voor mij het kan maar helpen.
Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren? Ik denk niet dat het veel zal veranderen. Ik betwijfel of de probleemmanagers wakker liggen van één of meerdere waarschuwingen. Na verschillende activiteitstopics en waarschuwingen zal er mogelijk wel eens een manager zich aangesproken voelen en stoppen maar dat dit soort maatregel het probleem bij de kern aanpakt daar geloof ik niet echt in. Los daarvan weet ik niet of een verklikcultuur bevorderlijk is voor de sfeer.
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt) Ik geloof in een actiever forum dan wat er momenteel is maar managers die na verloop van tijd inactiever worden zal altijd blijven bestaan denk ik.
Timodej

Timodej

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 8:42:15

@Hapsnurker schreef:
Goedemorgen!
Sinds 7 juli zijn de transfers niet aangepast en er zijn toch al verschillende deals gemaakt.

Over het algemeen probeer ik juist alle zaken rondom de sheets etc. zo snel mogelijk te verwerken.
Sinds 10 juli (iets meer dan een week dus) zijn de transfers niet aangepast. Afgelopen week had ik het druk met werk en privé zaken en is dat er even bij ingeschoten. Alle uitslagen heb ik wel netjes verwerkt omdat ik dat belangrijker vind voor het spel. Ik zal de transfers (en ook de nieuwe FT's) vandaag proberen te verwerken.

Hapsnurker vinden dit bericht leuk

rage

rage

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 11:23:38

Dit is geen oplossing die het probleem kan verhelpen.
Ik zie dit eerder als een lapje op de wonde zodat de wonde deels bedekt is.
Peter Post Forever

Peter Post Forever

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 13:02:18

Moet een MR10b niet gewoon direct ontslagen worden om een duidelijk signaal af te geven. Hij heeft volgens mij niet eens een deal gesloten en dat terwijl hij een bestaand team overneemt. Dat team wil je toch aanpassen naar jouw teams en het niet zo laten. Heeft zijn coach nog wel contact met hem?
Kunske

Kunske

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 14:18:11

Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren? nee
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn?
Dit zou in de toekomst wel kunnen gebeuren maar er zullen er altijd zijn die niet heel actief zijn. Zolang je aan alle regeltjes houdt blijf je manager. Daar hoef je ook niet heel actief voor te zijn. Daar moet dan eerder een oplossing voor gevonden worden. Als iemand tevreden is met zijn team maar 1 transfer in een jaar doet en daarbij de rest van de regels allemaal volgt blijven die renners daar vast liggen. Dus zal toch nog naar een andere oplossing gekeken moeten worden. Daarbij wel al de echt onactieve mensen te verwijderen is 1 stap vooruit al.
kschiffmacher

kschiffmacher

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 15:14:43

Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren? Nee
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? Ja

Wat bepaald een actieve manager? Het aantal deals? Nee dat lijkt me niet. Een actieve manager is iemand die structureel met z'n team bezig is. Z'n TL structureel update, actief op zoek is naar renners bij andere managers. Zijn berichten beantwoord. Heel veel meer kun je niet doen. Het is en blijft een traag spel. Maar dat hoeft niet nadelig te zijn. Ik vind alleen wel dat je van een manager mag verwachten dat die betrokken is bij zijn team en dat kan door mijn eerdere genoemde punten. Openstaan voor onderhandelingen, op zoek naar verbeteringen maar ook mengen in eventuele discussies. Maar het minimale is toch wel je TL up to date houden en je PM's binnen 3 dagen beantwoorden.

ben_pronk en Timodej vinden dit bericht leuk

Rawolf

Rawolf

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydi 20 jul - 17:26:36

Zien jullie zoiets zitten? Van mij hoeft het niet maar kan ook geen kwaad
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt) voor deze zet ik een joker in.

Ik zie niet in wat dit oplost, de managers die niet actief zijn kan iedereen al benoemen. Ik zou liever oplossingen willen zien in de stap hierna.

@timo, top werk met het verwerken van uitslagen en transfers, bedankt. Het gaat veel sneller dan op WK1 :p. Misschien wel handig om die taken te verdelen zodat als jij wat hebt het nog steeds door kan gaan.

Timodej vinden dit bericht leuk

MelvinBraam

MelvinBraam

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptywo 21 jul - 14:40:30

Zien jullie zoiets zitten? Prima op zo iets formeel te maken. Maar denk niet dat er streng op moet worden geacteerd.
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt) Nee, en dat kan ook niet. Zo lang er geen extreem inactieve managers zijn hoeft dit ook geen probleem te zijn.
BRL-Nathanael

BRL-Nathanael

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydo 22 jul - 10:59:04

Zien jullie zoiets zitten?
Ja het zou mijzelf pushen sneller te antwoorden.
Denk je dat de activiteit op een positieve manier zal verbeteren?
Voor mij persoonlijk wel, over anderen kan ik niet oordelen.
Geloof jij in een forum waar alleen maar actieve forumleden zijn? (los van de uitzonderingen via het afwezigheidstopic die nu ook te weinig wordt gebruikt)
Nee, het blijft een spelletje.
ben_pronk

ben_pronk

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydo 22 jul - 12:55:57

@rage schreef:
Dit is geen oplossing die het probleem kan verhelpen.
Ik zie dit eerder als een lapje op de wonde zodat de wonde deels bedekt is.

Hoe dan wel volgens jou? Ik denk dat we allemaal willen dat er gereageerd wordt op jou interesses toch?
Hapsnurker

Hapsnurker

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Emptydo 22 jul - 13:01:26

@Timodej schreef:

Over het algemeen probeer ik juist alle zaken rondom de sheets etc. zo snel mogelijk te verwerken.
Sinds 10 juli (iets meer dan een week dus) zijn de transfers niet aangepast. Afgelopen week had ik het druk met werk en privé zaken en is dat er even bij ingeschoten. Alle uitslagen heb ik wel netjes verwerkt omdat ik dat belangrijker vind voor het spel. Ik zal de transfers (en ook de nieuwe FT's) vandaag proberen te verwerken.

Voor mij is dit puur een ervaring op basis van de WK3 , ik heb geen vergelijk met de andere WK’s. Denk daarom inderdaad dat een verdeling met het werk goed zou zijn. Dan valt niet alles op de zelfde schouders!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.    Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.  Empty

Betreft: activiteit verbeteren dmv nieuwe regel? Graag jullie mening.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: