Naar ALL: Roglic + Vingegaard + 25
Naar FGU: Pogacar
Ik wilde typen: blij. Maar Noud zei dat de mensen een verhaaltje leuk vinden. Dus.
Toen ik nog minder snapte van het spel dan nu - tijdens de draft - bood ik het hoogste bedrag van iedereen en kreeg plek 7. Voor mij werd Ackermann gekozen, zodat ik Roglic in mijn team kreeg. Hij is de kurk geweest waar mijn team op dreef, qua punten én cash. Ondanks zijn val in de Tour ook dit jaar weer ruim 1300. Maar. Eind oktober wordt hij 32. Nee, ik denk niet dat hij snel minder gaat scoren, maar de kurk zal op den duur wel vergaan. Al langer hoopte ik een nieuwe fundering onder mijn team te kunnen slaan. Al eerder spraken Noud en ik over deze deal. Ik begrijp dat er wat pijn zit bij Noud, elke keer als Roglic zijn sprinthamer bovenhaalt en een koers wint. Toen stond er niet de juiste tweede renner naast. Nu wel: Jonas Vingegaard. Zoals dat altijd hoort: ik vind het jammer hem te laten gaan. Maar dat is natuurlijk ook echt zo; ik vond het vet hem te volgen. Heeft de potentie om in grote rondes mee te doen en is misschien wel de opvolger van Roglic zelf. Als dat echt gebeurt leg ik toe op Jonas, maar als het niet gebeurt dan cash ik nu voor een renner die vele malen goedkoper heb gehaald. En misschien is de prijs ook wel precies goed. Misschien is het zo dat Noud een iets bredere top krijgt en ik een speerpunt dat (hopelijk) nog 10 jaar meegaat in plaats van 3 of 4.
Geen idee waarom die 25 erbij moest. Dat komt vast in het verhaaltje van Noud. Maar als het om deze bedragen gaat: who knows. Het zou Noud sieren dat als Vingegaard volgend jaar de Tour wint hij het bedrag alsnog terugstort.
Blij.