Deal klopt.
Belangrijkste schakel in deze deal is uiteraard Ayuso, de nieuwe posterboy van het Spaanse wielrennen.
Zijn resultaten bij de jeugd waren impressionant, zijn eerste wedstrijden bij de profs enorm veelbelovend.
Vandaar dat we de gok aangaan om hem in het team op te nemen, in de hoop dat hij in de voetsporen van de Valverde's en Contador's kan treden.
In zijn zog volgen ook Arroyave, Murguialday, Champion en Jullien.
Daar zijn de verwachtingen minder hoog gespannen en mijn hoop is dan ook dat minstens 2 van de 4 kunnen uitgroeien tot volwaardige profs die de nodige punten sprokkelen.
Met spijt in het hart laat ik hiervoor Ghirmay, Jorgenson en Hvideberg gaan, 3 jonge talenten die echt nadrukkelijk op de poort aan het bonken zijn om aan te sluiten bij de top en waar ik heel veel vertrouwen in heb/had dat ze het zullen gaan maken. Helaas waren zij noodzakelijke offers om Ayuso te kunnen binnen hengelen. Met Langeveld, die mogelijk stopt, en een beetje extra cash waren beide partijen tevreden om de deal doorgang te laten vinden.
Het was prettig zaken doen, en veel succes met de jonkies, ik ga ze zelf met veel interesse blijven volgen!