Dan Martin stopt mijn inziens net twee seizoenen te vroeg, waarmee er een plek en veel budget vrij kwam. De mogelijkheid om dit budget te investeren tijdens de neo’s laat ik graag aan mij voorbij gaan. Ik pak liever de punten van Kung. Een sympathieke renner welke garant staat vóór punten en op die manier het gat wat Dan Martin laat vallen goed kan opvullen.
Ik geloof dat Kung nog wel een stapje kan zetten. Heeft in ieder geval een ploeg waar ik redelijk vertrouwen in heb en denk dat er voldoende kansen blijven komen tijdens wat klassiekers, wat kleinere rondjes en wat tijdritten.
Met de komst van Kung vertrekt Campenaerts. Hij heeft een heel leuk seizoen gehad, waarbij hij volop kansen kreeg. Gaat zich meer richten op eendaagse wedstrijden wat mijn inziens een goede keuze is. Toch verwacht ik geen gouden bergen wat grotendeels ook komt door zijn nieuwe ploeg. Hij mag dan ook voor een vriendelijke prijs de deur uit.
Ik betaal een redelijk bedrag (zeker in cash) vóór een leuke renner, maar weet ook dat het rendement wat aan de lage kant zit. Ik zal dan ook bij de Neo’s niet zo’n grote rol hebben, nu het neosysteem grotendeels hetzelfde blijft, ga ik liever voor een veel groter budget over een paar jaar.
Karsten veel succes met Campenaerts. En trek een mooie neo aan met de cash.
Groet,
Gerben