Naar UNO: PASQUALON Andrea + ALBANESE Vincenzo + VANSPEYBROUCK Pieter
Naar TIR: HOELGAARD Markus + DE PESTEL Sander + 7
Na dagen onderhandelen met PPF is dit uiteindelijk de deal geworden. Eerst ging het om Hoelgaard, toen Geniets en uiteindelijk toch Hoelgaard.
Allereerst komt Vanspeybrouck puur voor zijn 18,5 zekere SV en vertrekt De Pestel puur om ruimte te maken.
Hoelgaard gaat het team verlaten na een geweldig jaar onder de oude manager. Op het EK en WK heeft hij laten zien dat er misschien nog wel veel meer in zit dan hij al heeft laten zien, misschien zelfs een kopmanschap in de WT. Ik kies er echter voor om wat zekerheid in te bouwen nu Hoelgaard zo goed presteert, naar mijn idee wat boven zijn daadwerkelijke kwaliteiten.
Pasqualon komt omdat hij een zekerheid brengt van 45 miljoen stopvergoeding, daarnaast scoort hij al jaren rond de 150 punten. Ik denk dat hij dat nog wel 1 a 2 jaar kan volhouden, zelfs met de komst van Kristoff.
Albanese heb ik altijd veel vertrouwen in gehad. Al tweemaal eerder heb ik hem mogen verwelkomen bij een team van mij. Nu hij ook daadwerkelijk resultaten begint te rijden, en niet onbelangrijk WK punten begint te scoren, kan het niet zo zijn dat hij dat voor een ander team doet!. Ik hoop nog altijd dat Albanese zijn belofte gaat inlossen, maar voor deze deal is een paar goede sprintjes rijden per jaar ook voldoende.
De 7 miljoen is om PPF wat zekerheid te geven en de deal rond te krijgen.
Thomas