Dan nu de uitleg!
Ik ben al jaren gecharmeerd van Senechal en nu kreeg ik de kans om hem eindelijk een keer voor een schappelijke prijs te halen. Helaas moet Mas daarvoor vertrekken, mijn eerste pick in de draft toen WK3 begon. Ik merkte dat ik het lastig vond om over Mas te onderhandelen en al helemaal om hem te laten gaan, dan wordt het juist tijd om afscheid te nemen. Leek na de Vuelta van 2018 een toekomstig GC winnaar te worden maar in 2019 viel hij eigenlijk al gelijk een beetje tegen in de Tour. In het Corona jaar twee degelijke 5e plekken tijdens de Tour en de Vuelta en ook dit seizoen weer heel steady met vooral een prima 2e plek achter Roglic in de Ronde van Spanje. Toch was ik bereid hem te laten gaan voor Senechal om op die manier ook een goede kopman voor het voorjaar in de ploeg te hebben.
Daarnaast vertrekt ook Carlos Rodriguez Cano. Voor hem in de plek komt Jordi Meeus de gelederen versterken. Ik heb Rodriguez Cano op alle 3 de WK's inmiddels in mijn team gehad en blijf hem ook zeker volgen, al vraag ik me toch af of hij wel een ideale WK renner gaat worden. Met Meeus haal ik een groot talent die er in zijn eerste profjaar gelijk stond. Paar mooie ereplaatsen in de Vuelta met als hoogtepunt een 2e plaats achter Jakobsen. Ik hoop dat hij deze lijn door kan trekken.
Omdat Thomas en ik toch nog een behoorlijk waardeverschil zagen waren we opzoek naar een goede 3e renner van Thomas zijn kant om het gat te dichten. Een paar namen passeerden de revue en uiteindelijk kwamen we uit bij Poels. Over Poels waren we het echter niet helemaal eens waardoor we op een +10 van mijn kant uitkwamen. We hadden allebei geen zin om deze deal op 10 miljoen te klappen dus hebben we beide een beetje water bij de wijn gedaan.
Thomas bedankt voor de onderhandelingen, voor een relatief grote deal waren we er lekker vlot uit!