Weet niet of ik nog moet accorderen maar: Akkoord! (Gek dat je accorderen met cc schrijft en akkoord met kk)
Anyway! Er speelde verschillende dingen wat me tot dit bod op McNulty heeft gebracht:
Ik heb inmiddels vooral oude rotten en een paar talenten in mijn team. Het werd me dus duidelijk dat ik binnen 3 jaar dit wk waarschijnlijk niet ga winnen. Na het vertrek van Landa was deze weg definitief ingeslagen en dus mocht ook Yates weg.
Ik wist wel ongeveer wat ik wilde; een renner die over een aantal jaar punten pakt. Ik heb recent Hart gehaald waarvan ik hetzelfde verwacht en met de cash die de komende jaren vrij gaat komen kan ik zo aan een stabiel team gaan bouwen. Om deze reden zat ik al langere tijd achter Padun aan. Ik zie in hem een punten pakker voor de toekomst. Heeft wat ongemakken gekend maar is daar nu van verlost. Als hij constanter wordt zal hij wel stabiel veel punten gaan pakken.
Ik heb McNulty op wk2 maar ben daar niet eens echt groot fan van hem doordat hij daar minder in mijn tactiek past(ik zie de interesses wel verschijnen;) ). Echter vielen alle stukjes bij het zien van deze deadline in elkaar. McNulty verwacht ik over een aantal jaar stabiel punten van. Hij past dus veel beter in mijn wk3 team. Velen geloven niet in zijn klimvermogen, maar hij haalt op 23 jarige leeftijd toch al 200 punten! Daarnaast liet hij het ook zien in een klassieker (Olympische spelen). Met zijn tijdrit zal hij daarnaast altijd wel meedoen in klassementen (ook al verliest hij misschien tijd bergop). Ik denk dat hij bergop nog wel een stap zet. Wiggins en Dumoulin zijn er uiteindelijk ook gekomen
.
Ben zocht vooral naar punten, die bij mij dus weg mochten. Ik dacht algauw aan Yates = McNulty maar vond de zekerheid die ik daarmee opgaf te groot. Yates had geen super jaar na zijn valpartij in de tour en haalde desondanks toch gewoon 450 punten. Daarnaast was hij ooit 3e op de CQ ranking. 1 voor 1 vond ik dus teveel risico.
Padun werd de eerste pasmunt, daar ik al vele pogingen voor hem heb gedaan. Caruso de 2e, hij was pas mijn 6e pick in de draft en heeft me sindsdien vooral verbaast. Leeftijd lijkt nog geen vat op hem te hebben maar ik verwacht dit binnen een paar jaar wel te gaan zien. Dit jaar zal een hoge uitschieter zijn maar ik zie hem stabiel punten blijven pakken. Deze twee renners compenseerde voor mij samen het verschil tussen Yates en McNulty.
Zo kwam alles samen in een competitief bod waarin we beide onze doelen perfect kunnen waarmaken.
Ben bedankt! Alle anderen bedankt voor de deadline! Brengt toch altijd leven
.