Deal klopt. Denk dat Carthy aan zijn top zit en zal blijven hangen tussen plek 6 en 10 voor de grote rondes. Wat genoeg oplevert natuurlijk maar dat heb ik hiermee wel ingecalculeerd. Janssens is een leuke renner maar levert me gewoon te weinig op voor de korte termijn en kan nog wel een tijdje mee.
Eiking is mentaal gegroeid en ziet nu meer wat hij kan. Dat gaf hij tenminste aan in een interview. Had al langer de intentie om hem te halen, ook al voor de Vuelta, omdat hij vaak mee zat. Helaas nog zonder resultaten maar had al wet het idee dat dat vanzelf zou gaan gebeuren. Zie in hem dus nog wel veel groei. EF is ook een mooie ploeg om je verder te ontwikkelen.
Zelfde geld voor Berrade, al vaak mee maar net niet in de beslissende ontsnapping. Dat gaat ook nog wel komen verwacht ik. Hij zit ook bij een leuke vrijbuitersploeg. 10 Miljoen vond ik nodig om mijn cash wat te verhogen richting de komende seizoenen . Lange termijn beleid.
Beide renners zullen dan samen met een Renard, Zana, Parra en Van Moer hopelijk bij vaste kern behoren.
Patje bedankt voor deze onderhandeling en succes met je team.