Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Voorbeschouwing wk3 2022

Ga naar beneden 
+5
MelvinBraam
ben_pronk
Rawolf
kschiffmacher
Mochie07
9 plaatsers
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07

Voorbeschouwing wk3 2022 Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 13:06:57

Het Seizoen 2022 staat voor de deur, WK3 kijkt naar uit naar een seizoen vol spanning en sensatie. Welke ploeg wordt de opvolger van team SKY? Of volgt team SKY zichzelf op? U leest het in deze voorbeschouwing!

De topfavoriet

**** Team Sky
De topfavoriet voor het seizoen 2022 is de winnaar van dit jaar: Team Sky. De punten werden vorig jaar vooral gehaald door Wout van Aert (1563). Daarnaast waren ook Gaudu(688), Asgreen(562) en van Poppel(472) goed voor een flink punten totaal. Manager Bryan maakte weinig wijzigingen en gaat met praktisch hetzelfde team proberen zijn titel te prolongeren. De vraag is of Asgreen en Gaudu tot eenzelfde punten totaal kunnen komen. Van Poppel lijkt met zijn move naar Bora in ieder geval wat minder voor eigen kansen te mogen rijden. Daarnaast kunnen de kansen van team SKY zomaar in rook opgaan wanneer van Aert zijn niveau niet zou halen.

Eerste belagers

*** Delko (Voorheen Café de Colombia)
Misschien een onverwachte naam, maar Delko kan komend seizoen wel eens hoge ogen gaan gooien. Met Nizzolo, Honoré en Bardet als sterkhouders lijkt de ploeg niet direct in aanmerking te komen. Coach Rawolf heeft zich echter actief geroerd op de transfermarkt waardoor Delko onder zijn nieuwe naam 12 renners in huis heeft die boven de 200 punten scoorden in 2021. Mocht Ghirmay zich dan ook blijven ontwikkelen en Naesen weer een goed jaar kennen, kan Delko zomaar uitgroeien tot de grootste uitdager van team SKY.

*** Astana
Astana heeft sterk geïnvesteerd in puntenpakkers en vindt zich daarom terug als een van de meest kansrijke ploegen voor de titel in 2022. Mannen als Woods, Kelderman en Lutsenko bewezen hun waarde als kopman en nieuwe namen als M.A.Lopez, Benoot, Politt, Cort, Bettiol en Caruso moeten het puntentotaal van Astana tot grote hoogtes brengen. Daarnaast is er nog ruimte voor verbetering en verrassing in de vorm van Würtz, Bol en Mochetti. Met een duidelijk transferbeleid van manager Ben Pronk lijkt Astana aan te geven vol mee te willen doen voor de titel.

Overige kandidaten

** Faema – Guerra
De reden dat Faema – Guerra een goede kans maakt is puur te danken aan één man: Tadej Pogacar. De Sloveense veelvraat was afgelopen seizoen goed voor een absurde 1775 punten waardoor hij in zijn eentje meer punten haalde dan de rest van team Faema samen. Mocht het team van manager Rick mee willen strijden voor de titel, zit daar ook direct het probleem. Waar mannen als Mohoric en Thomas nog voor een goede bijdragen zorgen, lijkt het team in de breedte niet ver genoeg om Pogacar bij te staan. De ploeg is jong en zal zich meer richten op een titel in de toekomst. Als mannen als Foss, Allegaert of Ballerini kunnen verrassen, is er misschien toch wat mogelijk. En wat te denken van toptalent Brenner?

** Rabobank Pro Cycling
Waar Faema het van één renner moet hebben, is Rabobank juist sterk in de breedte. Yates, Pedersen en Stuyven moeten de grootste buit binnen halen. Maar de ploeg kan terugvallen op een sterke tweede lijn met Masnada, Powless, van Baarle, Cavagna en Hodeg.

** Discovery Channel
De kampioen van 2020 vindt zichzelf terug als dark horse voor 2022. Met Carapaz, Trentin en Moscon staan er een aantal goede kopmannen klaar. Mochten oud gedienden Valverde en Fuglsang dan een topjaar beleven, kunnen de mannen van Pozzo zomaar verrassen. Daarnaast heeft de ploeg al eens bewezen de titel binnen te kunnen slepen.

Outsiders

* Alfa Lum
Alfa Lum nam dit seizoen afscheid van Pogacar. Echter kwam hier het Jumbo duo Roglic en Vingegaard voor terug. Samen met de russen Vlasov en Sivakov moeten zij voor het mooie weer gaan zorgen bij Alfa Lum.

* Corendon - Circus
Met het aantrekken van Kung en Laporte werd er voor een kwaliteitsinjectie gezorgd. Zij moeten samen met van Avermaet, Izagirre, Degenkolb, Kristoff, Vanmarcke en Costa voor een goed resultaat zorgen. Kan de ploeg bewzijen dat je nooit te oud bent om te winnen?

* PDM – Sultans of Swing
Met Phillipsen, Hayter, Ganna en Mäder zet PDM juist in op de jeugd. Daarnaast staat ook een jonge tweede lijn met mannen als Storer, Champoussin, Bagioli, Battistella en Leknessund. De vraag is of het nog een aantal jaar te vroeg is voor PDM.

* Molteni
Wie Molteni zegt, zegt Matthieu van der Poel . De Nederlander zal echter stevig aan de bak moeten om een goede klassering mogelijk te maken. Hij wordt gezien als dé rivaal van Wout van Aert. Maar in het wk spel legt hij het tot nu toe flink af tegen zijn belgische nemesis. Voor renners als Ackermann, Viviani en Valgren is het de vraag of ze hun mindere jaar kunnen goedmaken. Voor Covi en Vermeersch is het juist zaak te bevestigen.

* Bianchi Campagnolo
Met Bernal, Evenepoel en Schachmann in de gelederen zou je deze ploeg hoger verwachten. Echter lijkt Bianchi in de breedte niet sterk genoeg om voor de titel te strijden. Mochten de kopmannen verrassen is een stunt altijd mogelijk. We hebben dit seizoen gezien dat 1 of 2 renners een team volledig naar de top kunnen lanceren. Vooral Bernal en Evenepoel hebben die potentie.

* Argos - Shimano
Veel renners in de Argos ploeg hebben wat goed te maken. Matthews, Ewan, Pinot en Wellens draaiden een matig seizoen. Als ze het tij kunnen keren kan Argos een serieuze gooi doen naar een goede klassering. Colbrelli heeft in ieder geval bewezen bij de grootste puntenpakkers te kunnen horen!

* Topsport Vlaanderen (Voorheen La Vie Claire)
La Vie Claire gaat volgend jaar door als Topsport Vlaanderen. Met Alaphilippe in de gelederen ben je altijd verzekerd van punten. Het is echter de vraag of G.Martin, Quintana, Carthy en Gaviria daar genoeg punten aan toe kunnen voegen om goed mee te doen. Daarnaast is het onzeker hoe de ploeg zal presteren onder een nieuwe manager.

Het vraagteken

* Free Transfer
Ookwel het afvoerputje van het spel genoemd. Persoonlijk vind ik het altijd interessant wat voor verrassingen FT weer in petto heeft. Met zó veel renners moet je altijd rekening houden met een stunt. Zo kwam bijvoorbeeld Robeet, die het jaar als renner van FT begon, dit jaar tot 87 punten en werd Owen zomaar 13e in de benelux tour, nadat hij door zijn ploeg Aqua Blue Sport de laan uit was gestuurd. Daarnaast heeft het team komend seizoen all-time legend Charlie Quarterman weer in de gelederen. Al is de brit nog niet zeker van een contract.

Favorieten eindzege 2022 volgens Mochie07
**** Team Sky
*** Delko, Astana
** Faema – Guerra, Rabobank Pro Cycling, Discovery Channel
* Alfa Lum, Corendon – Circus, PDM – Sultans of Swing, Molteni, Bianchi Campagnolo, Argos - Shimano, Topsport Vlaanderen

Natuurlijk is het altijd de vraag wat voor transfers er tijdens het seizoen plaatsvinden. Laten we vooral hopen op een spannende en sportieve strijd! Laat in de comments vooral weten wat jij verwacht en waar je je eigen team ziet aan het einde van dit jaar!. Ik ga met Aqua Blue Sport voor een plek bij de top 10, maar denk dat ik het lastig zal krijgen.

Laatst aangepast door Mochie07 op ma 20 dec - 16:14:27; in totaal 5 keer bewerkt

Joske47, ben_pronk, BryanC, MelvinBraam, Pozzovivo112, Rick Steggerda en Jappe666 vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 14:38:18

Chapeau voor de tijd die je in die voorbeschouwing hebt gestopt! Daarnaast voel ik me vereerd om 2* van je te krijgen!
Persoonlijk denk ik dat het kampioenschap tussen Astana en Sky zal gaan. Vooral in de breedte zijn beide teams sterk en met WVA heeft Sky een troefkaart in handen. Daarnaast die ik de Sultans en Corendon hoog eindigen. De Sultans zullen met hun huidige team de komende jaren structureel top 3 gaan scoren. Corendon zal langzaam moeten gaan door selecteren.

Dan Rabobank... Powless vertrekt net nog en daar hebben we Froome voor terug. Resume; dat gaat me natuurlijk punten kosten. Afgelopen jaar ben ik, vrij verassend, 4e geëindigd. Die prestatie zie ik mezelf komend jaar niet herhalen. Doelstelling is dan ook top 10. Met dien verstande dat daarbuiten eindigen geen optie is.

ben_pronk en Mochie07 vinden dit bericht leuk

Rawolf

Rawolf

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 15:40:47

Mooie uitgebreide voorbeschouwing. Ben t met je eens dat Sky normaal gesproken gewoon de favoriet is. In mijn excel gaat hij 250 punten meer halen dan DELKO over t seizoen dus t kan nog spannend worden, zeker met transfers. Astana staat er niet in :p

Dit zijn mijn puntenpakkers:

Ghirmay
Honore
Bardet
Nizzolo
Turgis
Schelling
Naesen
Barguil
Konrad
Hofstetter
Bonnamour
C. Swift
B. Hermans
Van Asbroeck

Zelf verwacht ik wel wat van Discovery Channel, top3. Fuglsang dit jaar tegen gevallen maar kan ook zomaar honderden punten bijeen rijden. Moscon verwacht ik veel van en de bekende namen natuurlijk.

Zou ook nog wel wat ploegen boven top sport vlaanderen zetten, niet zon hoge pet op van die ploeg. Waaronder ABS

Mochie07

Mochie07

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 16:11:33

Denk inderdaad dat TSV de minste kanshebber van deze lijst is(vandaar ook laatste genoemd). Zie ook dat ik Argos over het hoofd heb gezien, die zou op die plek logischer zijn.

Bij deze alsnog toegevoegd omdat het wel een leuk team is.

Realistisch gezien zie ik voor de eindoverwinning van de outsiders enkel PDM en Corendon meedoen inderdaad, zoals ook Kelvin zegt.
ben_pronk

ben_pronk

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 18:04:00

Hele leuke voorbeschouwing Chiel. En ook heel gedetailleerd in elkaar gezet!

Het gaat enorm spannend worden dit seizoen. Meerdere teams hebben meerdere grote namen bij elkaar gekregen. Sky blijft de topfavoriet, maar teams als ALL, FGU, DIS en PDM zie ik ook hele hoge ogen gooien. Ik geef mezelf een kans op een top 5-10 klassering. Misschien wat laag gezien de renners, maar overschatting kan een gevaar zijn bij z'n vooruitblik. Ik bezit meerdere onzekere renners die niet even zomaar 100-den punten gaan pakken. Ik blijf zeggen dat ik niemand van de 5 beste renners hebt, dus daar ga ik mijns ziens grote achterstanden mee oplopen. Natuurlijk mogen ze me verrassen en hoop ik dat ze het tegendeel bewijzen Smile

Mijn top 5 is nu:
1. SKY
2. DIS
3. PDM
4. ALL
5. FGU

Strijders voor een top 10 zijn er meerdere mijns inziens. Al onderstaande teams kunnen ook ineens top 5 staan als alles meezit.

6. MOL
7. AST
8. CDC
9. BIA
10. CEP

Ik post later hier nog even mijn top30 zoals ik ze vooraf bekijk. Wat denken jullie?

Rawolf

Rawolf

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 20:52:31

Chiel is beter in voorspellen
MelvinBraam

MelvinBraam

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptyma 20 dec - 22:26:50

CDC lijkt mij veruit de favoriet... Verder leuke voorbeschouwing!

Rawolf vindt dit bericht leuk

ben_pronk vindt dit bericht niet leuk

Pozzovivo112

Pozzovivo112

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptydi 21 dec - 11:53:07

Leuk artikel!

Ik zie SKY ook als topfavoriet met niet ver daarachter AST. Van mijn eigen team verwacht ik dat we zullen eindigen tussen plek 3 en 5. Aangezien mijn kern best oud is en met Valverde 1 van mijn puntenkanonnen aan zijn laatste seizoen begint hebben we ook wat geïnvesteerd in neo-budget. Daarmee hopen we binnen 2-3 jaar weer mee te spelen voor de overwinning.
Flowtosti

Flowtosti

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptydi 21 dec - 16:22:28

Mooi werk Chiel!

Enkele topteams leunen heel erg op weinig renners en zijn daarmee kwetsbaar. Sky gaat inleveren met Poppel maar kan weer groeien met Wilder en Aleotti. BIA outsider bij topjaar van de drie absolute toppers. CDC en AST in de breedte sterk maar betwijfel of het genoeg winnaars zijn voor de winst.

Wat de Sultans of swing betreft is de doelstelling top 10 (met blik omhoog). Na een 30e en 20e plek is er een stijgende lijn zichtbaar en dat treft, want daar is al drie jaar lang in geïnvesteerd. Als alle jongelingen nog een stapje maken is top5 misschien mogelijk. Vooral omdat veel teams dicht op elkaar zullen staan.
Joske47

Joske47

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptydo 23 dec - 14:34:42

Mijn top 3:
Team Sky: zou met huidige kern het afgelopen jaar 4782 punten behaald hebben. Pluspunten: Sky heeft zich al versterkt met Stybar, heeft nog 350 miljoen in kas om aanwinsten te doen en met Wout een van de grootste zekerheden in het spel op heel veel punten. Minpunt: manager mikt misschien eerder op lange termijn dan op een verlenging van zijn titel? Naast Wout maar 5 renners die meer dan 200 punten haalden in 2021.
CDC: zou met huidige kern het afgelopen jaar 4190 punten behaald hebben. Pluspunten: actieve manager die vol voor de titel lijkt te gaan. Heel brede kern met 12 renners die meer dan 200 punten scoorden afgelopen jaar. Minpunt: geen absolute topper kunnen aantrekken die richting de 1000 punten scoort en laatste kloof met Sky dicht fietst.
Astana: zou met huidige kern het afgelopen jaar 3487 punten behaald hebben. Pluspunten: Kopman Lopez kan alleen maar beter doen. Minpunt: enkele blessure/val gevoelige kopmannen als Kelderman, Bettiol en Woods. Geen geld meer in kas om zich te versterken.

Kortom: voor plek 1 zie ik CDC als de voornaamste (enigste) concurrent voor Team Sky. Winnen zou wel een absolute stunt zijn van Rawolf na een 29e en 10e plek de afgelopen seizoenen. FGU, PDM, DIS en ALL zijn voor mij de voornaamste outsiders voor de topposities en zie ik allemaal dicht rond elkaar en Astana eindigen.

ben_pronk en Rawolf vinden dit bericht leuk

BryanC

BryanC

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Emptywo 29 dec - 4:16:17

Heel mooi dat je hier tijd aan hebt besteed Chiel. Was leuk om te lezen.

Ik ga er natuurlijk niet omheen draaien, Team Sky is ook in 2022 weer een vd topfavorieten. Ik kan dan ook moeilijk een ander doel hebben dan winnen. Uiteraard vind ik ook Ben en Jonathan de grootste concurrenten. Voornamelijk omdat zij echt vol voor de winst gaan en daar heel specifiek transfers op maken. Daar ben ik zelf niet mee bezig, ik heb nu een keer gewonnen dus ga niet alles op alles zetten om weer te winnen. In ieder geval leuk dat ik uitgedaagd word door beide mannen komend jaar. Ik denk dat het een stuk spannender gaat worden dan in 2021.

PDM en Bianchi vind ik enorm gevaarlijke outsiders. PDM beschikt over zoveel talent, als dat goed valt kan het ineens heel snel gaan. Bianchi moet altijd rekening mee gehouden worden, 3 enorme toppers in 1 team kan je nooit onderschatten.

Ben benieuwd of er gedurende het seizoen nog een manager zich gaat melden met dezelfde tactiek als Ben en Jonathan. Vol transfers maken voor de winst!

Ik heb er in ieder geval zin in.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Voorbeschouwing wk3 2022   Voorbeschouwing wk3 2022 Empty

Voorbeschouwing wk3 2022
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: