Naar Argos Shimano: Ruben Fernandez + Lorrenzo Manzin
Naar Caisse d'Epargne: Matteo Badilatti + Fillipo Fiorelli
Een deal waarbij ik qua waarde een stapje achteruit doe maar qua potentie een stapje vooruit. Het was mij vooral om Fillipo Fiorelli te doen, sterke renner met veel vrijheid binnen zijn team. Kan rap aankomen en komt prima een heuveltje over, bevestigde in de Giro afgelopen jaar al vielen de behaalde punten wel behoorlijk tegen. Ik hoop dat hij een mooi programma krijgt dit seizoen en het heilige vuur van de Giro weer weer te vinden. Dan Badilatti. Prima klimmer die vorig jaar in l'Ain een goede ronde reed. Ik denk ook dat dat zijn niveau is en ik hoop dat hij in rondjes van een week zijn punten kan gaan pakken. Een keertje laatste man voor een Gaudu of Pinot (ijdele hoop dat hij ooit nog eens voor een GC gaat) in een grote ronde zou mooi zijn, ik denk dat hij daar zeker nog vam waarde kan zijn.
Fernandez en Manzin vertrekken richting Patje, hebben beiden een iets hogere stop dan de nieuwkomers en Manzin zal ook zeker zijn puntjes nog wel gaan pakken maar ik zag meer toekomst in Fiorelli en Badilatti.
Patje bedankt voor de vlotte onderhandelingen en veel succes met Fernandez en Manzin