Naar TSV: Van Asbroeck Tom +18
Naar DKO: Vervaeke Louis + García Pierna Raúl
Garcia is een renner die ik helemaal niet ken en waar ik me niet mee kan identificeren. Dus die mocht vertrekken. Mijn verbazing was niet klein toen bleek dat er toch heel grote interesse was in deze renner. Bovendien rijdt hij, ondanks z’n leeftijd van 20 jaar, mooie resultaten op Mallorca, tussen de grote jongens. Hij was 3 dagen op rij mee met de hoofdmacht. Die interesse blijkt dus terecht.
Vervaeke is een renner die volgens mij niet meer voor zichzelf gaat rijden. Bij Quick-Step zal hij onderin de pikorde staan, en ten volle uitgespeeld worden als werkpaard in de klimtrein voor Remco, Mauri, Ilan, Julian, en nog enkele anderen.
Daartegenover staat Van Asbroeck. Hij woont in het dorp naast mij, dus dat schept een band. En bovendien verwacht ik dat hij wel nog punten gaat scoren. Hij blijkt in het verleden wisselvallig te zijn. Maar dit jaar zie ik hem wel wat punten scoren. Hij heeft een vrije rol bij Israel, en zal gemotiveerd zijn aangezien zijn contract afloopt. Even bang afwachten wat hij daarna gaat doen. Hij kan zomaar verlengen, of hij kan wegkapiteintje gaan spelen in een belgische procontiploeg. Dat laatste zou dan jammer zijn
Tot slot nog een beetje cash geld om bij te passen.
Ik ben zeer tevreden met m’n eerste deal.
Het spel is nu echt begonnen.
Bedankt rawolf voor de fijne onderhandelingen.