Naar IAM: Uran + Ben Swift
Naar ABS: Storer + 55
Storer komt team ABS versterken. Ik was opzoek naar renners uit de leeftijd 24-26 en kwam zo bij Storer uit. Reed natuurlijk een geweldige Vuelta waardoor zijn prijs is hoe hij nu is. Als hij de volgende stap kan zetten gaat hij dat wel waard zijn. Zal in de grote wedstrijden nog wel eens moeten knechten voor Gaudu en Pinot. Maar Pinot verwacht ik niet meer veel van waardoor hij vanzelf stijgt in de rangorde. Liet bij de jeugd zien een redelijke tijdrit te hebben en hield in de gehele vuelta een goede vorm vast, waardoor ik vertrouwen heb in zijn kwaliteiten als klassementsrenner.
Uran moet hiervoor het team verlaten. Met de aanwezigheid van Gilbert, Cavendish en nog een paar stoppers was zijn aanwezigheid niet echt meer vereist in het team. Daarnaast is hij nu nog goed verkoopbaar doordat hij nog wat punten scoort. Wel jammer, want ik ben echt enorm fan van Uran als persoon. Schuilt een prachtig verhaal achter deze man. Een echte liefhebber die eigenlijk te bescheiden is voor zijn status. Ergens ben ik bang dat Uran zo'n renner is die tot zijn 38e doorgaat, dus ook daarom mag hij weg.
Om een of andere reden wilde Melvin per sé Swift erbij voor cash. Prima ;p
Melvin bedankt!