- WCEendT schreef:
- Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie achter de +10.
Daar komt dan eindelijk de verklaring van mijn kant.
Het vertrek Dylan Teuns bij Androni, zat er aan te komen. Veel managers toonde interesse naar het top voorjaar wat ie gereden heeft. 6 klassiekers gereden, 5 x top tien. Er zijn weinig renners die zulke cijfers kunnen overleggen en ik verwacht ook zeker dat het de komende jaren nog vaker gaat gebeuren. Alleen een renner kun je op het juiste moment kopen, maar zeker ook verkopen. Voor mij voelde dit als het moment voor Teuns. Want hij is 30 geworden, nieuwe ploeg is nog afwachten (kiest ie voor het geld, of voor zijn eigen kansen) Daarnaast rijdt Teuns in zijn laatste contract jaar altijd goed, om vervolgens toch wat terug te zakken. Daarom heb ik besloten om Teuns toch te laten gaan.
Maar daar krijgen we een geweldig talent voor terug, bezig aan zijn eerste jaar bij de profs. In zijn eerste wedstrijden kwam het er nog niet helemaal uit dit jaar, maar in de giro werd duidelijk dat deze jongen echt een groot talent is. 5 keer top 10 in je eerste Giro is iets om trots op te zijn, helaas was een generatie genoot net iets sneller, anders had die overwinning er ook ingezeten. Met het stoppen van Tom, het tegenvallen van Tobias en Sam zou Gijs zomaar wat op kunnen schuiven komend jaar. Als sergeant mee in een grote ronde om te leren en minder als aanvaller zoals de afgelopen Giro. We gaan het zien.
En dan de argumentatie van de +10, die is eigenlijk gewoon het gevoel voor Flowtosti. Een op een wilde hij hem niet laten gaan en voor die 10 extra wilde ik de deal niet laten lopen.
Als Teuns de nieuwe Greg wordt heeft Flowtosti een top deal gemaakt, we gaan het afwachten. Ben blij met een fikse verjonging van mijn team, waar ik weer een groot talent aan kan toevoegen.
Bedankt voor de deal en veel succes met Dylan