Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal AND - PDM

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptyza 4 jun - 22:32:08

Naar PDM: Dylan Teuns + 10 miljoen
Naar AND: Gijs Leemreize

Twee renners die hun waarde behoorlijk hebben opgehoogd in dit seizoen ruilen van team. Toch wel met spijt laat ik Gijs gaan. Hij reed een hele sterke Giro waarin hij onverwacht veel kansen kreeg en die optimaal benutte. Een groot klimtalent en bij Jumbo ook prima begeleiding naar de top. Hij stond op de TL omdat ik eens wilde zien wat men voor hem over had. Hapsnurker wilde Teuns bespreekbaar maken en toen waren we er behoorlijk snel uit. Ik krijg nu een prima prijs en flinke winst voor Gijs. Ik denk dat hij dit waard is en mocht hij nog beter worden dan ik denk slaat Hapsnurker hier een mooie slag.

Teuns kwam dit voorjaar definitief tot ontbolstering. Een wat betere opbouw en meer rust in zijn programma bleken de missende link in zijn zoektocht naar topresultaten. Waar hij afgelopen jaren steevast (te) veel koersen reed lijkt hij dit jaar te gaan voor less is more. De winst in de Waalse Pijl is voorlopig het hoogtepunt. Ik haal hem binnen bij PDM omdat ik hem nog wel minimaal drie jaar mee zie doen in de klassiekers met zijn nieuwe elan. Hij zal bij welke ploeg hij ook gaat rijden altijd (mede)kopman zijn gezien zijn recente ontwikkeling, dus het is vooral een investering in wat punten (daar ontbreekt het een beetje aan op dit moment) en iets meer zekerheid. Mocht hij de huidige lijn doortrekken zal hij zijn stop ook nog eens flink ophogen is mijn vermoeden.

Hapsnurker bedankt en ik zal samen met jou Gijs blijven volgen!

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptyza 4 jun - 22:59:08

WOW
Hapsnurker

Hapsnurker

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptyzo 5 jun - 8:22:12

Deal klopt, uitleg volgt.
Gast
Gast

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptyzo 5 jun - 15:24:33

Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie achter de +10.
Hapsnurker

Hapsnurker

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptydi 7 jun - 21:19:40

WCEendT schreef:

Daar komt dan eindelijk de verklaring van mijn kant.

Het vertrek Dylan Teuns bij Androni, zat er aan te komen. Veel managers toonde interesse naar het top voorjaar wat ie gereden heeft. 6 klassiekers gereden, 5 x top tien. Er zijn weinig renners die zulke cijfers kunnen overleggen en ik verwacht ook zeker dat het de komende jaren nog vaker gaat gebeuren. Alleen een renner kun je op het juiste moment kopen, maar zeker ook verkopen. Voor mij voelde dit als het moment voor Teuns. Want hij is 30 geworden, nieuwe ploeg is nog afwachten (kiest ie voor het geld, of voor zijn eigen kansen) Daarnaast rijdt Teuns in zijn laatste contract jaar altijd goed, om vervolgens toch wat terug te zakken. Daarom heb ik besloten om Teuns toch te laten gaan.

Maar daar krijgen we een geweldig talent voor terug, bezig aan zijn eerste jaar bij de profs. In zijn eerste wedstrijden kwam het er nog niet helemaal uit dit jaar, maar in de giro werd duidelijk dat deze jongen echt een groot talent is. 5 keer top 10 in je eerste Giro is iets om trots op te zijn, helaas was een generatie genoot net iets sneller, anders had die overwinning er ook ingezeten. Met het stoppen van Tom, het tegenvallen van Tobias en Sam zou Gijs zomaar wat op kunnen schuiven komend jaar. Als sergeant mee in een grote ronde om te leren en minder als aanvaller zoals de afgelopen Giro. We gaan het zien.

En dan de argumentatie van de +10, die is eigenlijk gewoon het gevoel voor Flowtosti. Een op een wilde hij hem niet laten gaan en voor die 10 extra wilde ik de deal niet laten lopen.

Als Teuns de nieuwe Greg wordt heeft Flowtosti een top deal gemaakt, we gaan het afwachten. Ben blij met een fikse verjonging van mijn team, waar ik weer een groot talent aan kan toevoegen.

Bedankt voor de deal en veel succes met Dylan
Timodej

Timodej

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Emptyzo 19 jun - 11:47:29

Hapsnurker schreef:
WCEendT schreef:

(...) bezig aan zijn eerste jaar bij de profs. (...)

Tweede seizoen al! Maar leuke deal mannen. Succes gewenst voor beiden. Deal AND - PDM 1f609
Gesponsorde inhoud

Deal AND - PDM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal AND - PDM   Deal AND - PDM Empty

Deal AND - PDM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: