Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Ploegvoorstelling Telekom

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kunske

Kunske

Ploegvoorstelling Telekom Empty
BerichtOnderwerp: Ploegvoorstelling Telekom   Ploegvoorstelling Telekom Emptyvr 13 dec - 13:26:05

Aangekondigd voor na de kerst
Terug naar boven Ga naar beneden
Kunske

Kunske

BerichtOnderwerp: Re: Ploegvoorstelling Telekom   Ploegvoorstelling Telekom Emptyma 6 jan - 20:17:03

Ploegvoorstelling Telekom T-mobile

Team Telekom

Dit jaar komt er weer een oud gezicht terug in het peloton niet minder dan Team Telekom. De ploeg die jaren geleden
furore maakte met een Ullrich, Zabel, Kloden en vele andere renners. Destijds stond het Duitse wielrennen onder vuur en
zijn ze gestopt met het sponsoren. Nu de Duitsers toch weer goede resultaten zijn gaan halen hebben ze toch weer besloten om
een wielrenploeg te gaan sponsoren.

Ploegvoorstelling Telekom ANP-1016280

Als Manager hebben ze Kunske gecontracteerd om er weer een nieuw top team van te maken. Ze waren in het begin toch nog even
twijfelachtig om met Kunske in zee te gaan omdat hij het toch veel over de sprinters boeg gooit bij zijn team. Na urenlange gesprekken
en nadat Kunske zijn visie met ons heeft gedeeld hebben we toch besloten om met hem in zee te gaan. Daarom zal het ook geen verrassing voor iedereen zijn dat we ons in het eerste jaar gaan bezig houden om de sterkste sprinttrein op de been te krijgen.
We zullen Kunske nu aan het woord laten om zijn verdere plan met ons te delen en een aantal renners voor te stellen.

Ploegmanager Kunske:

Zoals iedereen al weet ben ik de man van de sprinters. Natuurlijk zal ik hier niet zo snel van af gaan stappen en dit binnen Team Telekom door willen zetten. We willen proberen om de beste sprinttrein en de meeste succesvolste sprinttrein aankomend seizoen te worden. Daarnaast een talentvolle sprinter laten meegroeien in het spoor van de top sprinter. Hier hebben we in de draft dan ook rekening mee gehouden. We rijden natuurlijk onder een Duitse licentie dus we hadden met de directie afgesproken om meteen voor de Duitse toppers te gaan. Er werd veel betaald voor de hoge draft posities war we niet in mee wilden daarom moesten we genoegen nemen met een 18de draft plaats. Meteen moesten we een ander plan opstellen want de 2 renners die we als eerste in gedachten hadden werden al snel gekozen.

We moesten kijken welke topsprinter op dat moment nog beschikbaar ging zijn. Sam Bennett was nog vrij en we kwamen al snel tot de conclusie dat we voor hem moesten kiezen. Groenewegen was ook een optie maar we vonden dat een Bennett veelzijdiger was. Nu Bennett niet nog 2 andere sprinters voor zich heeft kan hij nu eindelijk gaan laten zien wat hij nu echt kan met hulp van een top trein.
Afgelopen seizoen liet hij ook al zien waar hij tot in staat is. We zijn er van overtuigd dat hij dit jaar zelfs nog kan gaan verbeteren. Dus bij deze wil ik Sam Bennett aan het woord laten met onze Persvoorlichter.

Ploegvoorstelling Telekom 2N4A5852

Persvoorlichter
Welkom Sam bij deze nieuwe ploeg. Ben je blij met je overstap naar een ander team?

Sam Bennett
Dank je, Ik ben natuurlijk zeer blij met deze overstap. Nu krijg ik meer vrijheid en wordt ik uitgespeeld als kopman van het team voor
de sprints

Persvoorlichter
Heeft het meegeholpen in jouw keuze voor Team Telekom dat Kunske hier ploegmanager werd?

Sam Bennett
Natuurlijk wil je werken met de man die het meeste verstand heeft van het sprinten in het peloton.
De manier hoe hij bezig is met het sprinten is ongekend. Dit zie je geen 1 andere manager doen. Hierdoor
verwacht ik nog sterker en beter te worden dan ik al was. Hij bekijkt de trein tot in de details. Hierdoor krijg ik ook de beste trein tot mijn
beschikking. Hij analyseert alles wie of wat op welke plek in de trein moet plaats nemen. Dus ik ben daarom ook zeer blij met Kunske als mijn ploegmanager.

Persvoorlichter
Wat vind je van de trein die momenteel voor je aangetrokken is?

Sam Bennett
Ik denk dat Kunske hier prachtig werk geleverd heeft. Met een Teunissen heb ik natuurlijk een van de beste aantrekkers momenteel in het peloton. Indien hij op het juiste moment de sprint voor iemand kan aantrekken dan is de sprinter in zijn wiel bijna altijd onklopbaar. Hij zal in de wedstrijden die ik start zoveel mogelijk mijn lead out worden. Daarnaast hebben we nog een aantal jonge gasten die prachtig in deze trein passen. Met een Bol of een Kanter noem ik bijvoorbeeld al 2 jonge mannen die heel sterk zullen zijn in de trein en daarbij. Daarbij zal ik af en toe ook eens de sprint aantrekken voor hun als dit het toelaat.

Persvoorlichter
Zie je jezelf ook als een rolmodel voor de jonge sprinters binnen het team?

Sam Bennett
Natuurlijk. Het is ook een team sport. Je probeert de jonge mannen ook wat bij te leren zodat hun ook steeds beter worden en sterker.
Met Dainese hebben wij bijvoorbeeld een hele talentvolle jonge topsprinter in wording in de gelederen. Wij zullen vaak samen trainen waardoor ik hem ook de fijne kneepjes van de sprint kan leren. Hierdoor zal deze jongen zich ook steeds meer van voren gaan laten zien. Dan zou hij over 2 jaar misschien wel het stokje van mij kunnen overnemen.

Persvoorlichter
Nog een laatste vraag voor je, wat zijn je doelstellingen dit seizoen?

Sam Bennett
Zoals afgelopen jaar zoveel mogelijk overwinningen binnen te halen. Nu ik in het voorjaar meer kansen ga krijgen hoop ik een leuke semi klassieker te kunnen winnen. Maar mijn grootste doel voor dit jaar is natuurlijk de Groene trui in de tour te winnen. Hier stel ik mijn hele seizoen op af.

Persvoorlichter
Morgen gaan we weer verder met de volgende renner van Team Telekom die uit de draft was gekomen namelijk Mike Teunissen.
Voor vandaag bedankt en we zien u morgen weer.

Sam Bennett
Ploegvoorstelling Telekom S_Bennett
Geboortedatum: 16th October 1990 (29)
Nationaliteit: Ploegvoorstelling Telekom Ie
Gewicht: 69 kg  
Lengte: 1.78 m
Geboorteplaats: Wervik
Specialiteit: Sprint
PCS
Website
Twitter

Ploegvoorstelling Telekom AFP_1JS1LU
Kunske

Kunske

BerichtOnderwerp: Re: Ploegvoorstelling Telekom   Ploegvoorstelling Telekom Emptydi 7 jan - 9:25:33

Ploegvoorstelling Telekom 83e718b28257fe6e_800x800ar

Goedemorgen allemaal
We zijn wederom aanwezig om de volgende renner uit de draft met onze fans te gaan bespreken. Wij hebben zelfs besloten om hier een 2de renner aan toe te voegen. Als eerste zoals gister aangekondigd gaan we Mike Teunissen naar voren roepen en bespreken. Als 2de gast vandaag gaan we ook het jonge sprint talent Alberto Dainese het podium roepen.We gaan beginnen met onze ploegmanager Kunske om zijn visie te geven over deze 2 renners.

Ploegvoorstelling Telekom 266px-Peloton_Reims_95050_%28cropped%29

Ploegvoorstelling Telekom Alb400

Ploegmanager Kunske:
Met de volgende keus in de draft moesten we natuurlijk een goede lead out binnen halen voor Bennett. We waren er al snel overuit dat dit Teunissenmoest gaan worden. Hij is de perfecte man om de sprint van Bennett aan te gaan. Hij heeft een heel sterk eindschot en kan met Bennett in zijn wiel heel gevaarlijk worden.

We hebben natuurlijk ook verder gekeken dan dat hij alleen de sprint gaat aantrekken van Bennett. Mike zal voor ons ook de kopman worden in de voorjaarsklassiekers. Hij zal Parijs Roubaix en de Ronde mede kopman zijn met een VanMarcke. Wij verwachten dat Mike hier goede resultaten zal gaan rijden. Vorig jaar heeft hij al laten zien dat hij voor de ere plaatsen kan meedoen. Dit jaar proberen we hem op het podium te krijgen. Wordt een zware kluif maar dit moet mogelijk zijn.

Daarnaast hebben we nog iemand aangetrokken voor de sprints in de draft. Naast een topsprinter moet er natuurlijk ook een jonge topsprinter door kunnen stromen naar de top. Met een Alberto Dainese hebben wij deze in huis gehaald. De Europees kampioen U23 heeft dit jaar bewezen zeer rap te zijn aan de meet. Wij gaan hem dit jaar stapje voor stapje beter te laten groeien. Daarnaast laten we hem samen trainen met Bennett zodat hij van hem veel kan leren.

Hij zal vooral moeten leren hoe om te gaan met de chaos die zich op het hoogste niveau met zich mee brengt in de sprint. Hier gaan we hem op voorbereiden en gaan we kijken hoe hij zich staande gaat houden in het peloton.

Nu ga ik het woord laten aan deze 2 toppers en zien we elkaar morgen weer met nieuwe renners.

Persvoorlichter
Goedemorgen Alberto en Mike welkom bij Team Telekom.
Een nieuw team en nieuwe kansen heren?

Teunissen
Het is heerlijk om nu voor deze prachtige ploeg te gaan rijden. Wilde deze kans om kopman te worden in het voorjaar niet aan mij voorbij laten gaan. Dus nieuwe kansen zijn er inderdaad.

Dainese
Een prachtige stap hogerop gemaakt nu. En als jonge sprinter kan ik me eigenlijk geen betere ploeg wensen om in te stappen.

Persvoorlichter
Mike dit jaar als kopman voor de voorjaarsklassiekers en daarnaast een nieuwe sprinter om voor te rijden, hoe zie je dit voor je?

Teunissen
Mijn piek zal liggen voor Parijs Roubaix en de ronde. Hier wil ik gaan scoren en proberen op het podium te komen. We hebben een sterk team hiervoor en verwacht dat dit mogelijk moet kunnen zijn. Vorig jaar was ik er dicht bij en nu gaan we er vol voor.

Daarnaast zal ik natuurlijk Bennett gaan ondersteunen waar mogelijk. Vorig seizoen vooral samen met Groenwegen gereden. Dit jaar gaan we hetzelfde kunstje flikken en dan met Bennett. verwacht dit jaar dat we nog sterker zijn dat met de Jumbo trein. Een Bennett kan toch iets beter mijn wiel houden een Dylan. Daarnaast verteerd hij de heuvels natuurlijk veel beter waardoor we veel meer mogelijkheden op sprinten zien met hem.

Hey wat gebeurt er nu?

Persvoorlichter
Onze excuses dames en Heren we hebben te maken met een stroomstroring. Wanneer deze opgelost is kunnen we verder.

Persvoorlichter
Goedemiddag mensen we zijn weer aanwezig bij de voorstelling Dainese en Teunissen. Sorry voor het ongemak heren blijkbaar zijn de Tinkelboys bang voor de concurrentie en hebben ze ons gesaboteerd.

We gaan weer verder waar we gebleven waren. Nadat we met Teunissen besproken hebben wat zijn doelstelling is dit jaar zijn we ook benieuwd wat jouw verwachten zijn Alberto?

Dainese
Dit jaar staat voor mij vooral in het teken van leren en leren. Kunske geeft mij de tijd om te groeien binnen de ploeg. Hij verwacht nog geen directe overwinningen van mij, maar als sprinter heb je altijd honger naar de 1ste overwinning voor deze prachtige ploeg.

Persvoorlichter
Mike je bent toch wel de ervaren renner binnen deze ploeg van jonkies. Ben je hier mee bezig of niet?

Teunissen
Het is inderdaad een vrij jonge ploeg die we momenteel hebben. Dus dan ben ik automatisch 1 van de ervaren krachten, maar dat zal voor deze ploeg niet veel uitmaken. De meeste jonge renners binnen deze ploeg hebben er al minsten 1 seizoen opzitten op dit niveau en daarbij stonden ze hun mannetje wel. Dus dat ze jong zijn wil helemaal niets zeggen. Daarbij kan ik ze natuurlijk wel goed de weg in het peloton leren.

Persvoorlichter
Alberto ze hebben je de bijnaam Cavendish gegeven voel je hierdoor geen extra druk op je schouders?

Dainese
Het is natuurlijk een heel mooi dat ze me vergelijken Cavendish. Qua renner zijn we wel hetzelfde alleen ik heb natuurlijk nog lang niet de reputatie van een Cavendish. Ik moet ook gewoon naar mezelf blijven kijken en misschien in de toekomst kan ik hetzelfde bereiken als hem.

Ploegmanager Kunske:
Als ik er even tussen mag komen. Ik denk dat we deze jonge die druk helemaal niet moeten opleggen. Cavendisch is Cavendisch en Dainese is Dainese. We gaan gewoon voorzichtig met hem om en gaan kijken wat de toekomst ons brengt.

Persvoorlichter
Mike vorig seizoen pakte je de gele trui smaakt dat niet naar meer?

Teunissen
Absoluut niet. Het was echt toevallig dat ik met die sterke sprint daar kon winnen, want we gingen eigenlijk gewoon voor Groenewegen. Dit jaar zal het niet anders zijn en gaan we weer vol voor Bennett die ook de Groene Trui wil binnen halen. Dus absoluut geen doelstelling voor mij.

Persvoorlichter
Heren dan wil ik jullie bij deze succes wensen voor aankomend seizoen en zullen er morgen weer 2 nieuwe renners aanschuiven aan tafel. Wie dat zijn zien jullie morgen weer. Bedankt heren.

Alberto Dainese

Ploegvoorstelling Telekom Alberto-dainese-2020

Geboortedatum: 25th March 1998 (21)
Nationaliteit: Ploegvoorstelling Telekom It
Gewicht: 70 kg  
Lengte: 1.76 m
Geboorteplaats: Abano Terme
Specialiteit: Sprint
PCS
Twitter

Ploegvoorstelling Telekom Arrival-sprint-alberto-dainese-of-italy-niklas-larsen-of-denmark-rait-picture-id1167169085

Mike Teunissen

Ploegvoorstelling Telekom Mike-teunissen-2020

Geboortedatum: 25th August 1992 (27)
Nationaliteit: Ploegvoorstelling Telekom Nl
Gewicht: 73 kg  
Lengte: 1.84 m
Geboorteplaats: Ysselsteyn
Specialiteit: Sprint, Kassei, Heuvel
PCS
Website
Twitter

Ploegvoorstelling Telekom D83de500-7a5d-11e9-a255-45ca559bcc4d_web_scale_0.0957854_0.0957854__

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Ploegvoorstelling Telekom   Ploegvoorstelling Telekom Empty

Ploegvoorstelling Telekom
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Telekom (TEL)-
Ga naar: