Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Deal FGU - ABS

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 981
Join date : 09-11-19
Age : 29

Deal FGU - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Deal FGU - ABS   Deal FGU - ABS Emptydi 16 aug - 14:07:37

Naar ABS: Foss + Hepburn + W.Kreder
Naar FGU: Gallopin + De Gendt + Taaramae

De kogel is door de kerk! Ik denk dat ik inmiddels al ruim een jaar achter Foss aan zit, maar de aanhouder wint! Uiteindelijk laat ik heel wat zekere waarde gaan om hem binnen te halen, maar denk ik dat ik de juiste prijs betaal.

Foss is natuurlijk als groot talent naar Jumbo gekomen, maar nog niet volledig doorgebroken. Hij is wat aan de sukkel dit jaar, waardoor hij ineens betaalbaar werd. Ik geloof er wel in dat hij alsnog een stap zet en aansluit bij de sub-top van de klassementsrenners. Daarnaast past hij perfect in mijn team, waar alle (toekomstige) kopmannen max 26 jaar oud zijn. Met de komst van Kelderman zal hij wel wat in rangorde gezakt zijn, van de andere kant stond Dumoulin er nu ook nog ergens tussen, en daarmee had hij ook gedeeld kopmanschap in de Giro. Hij hoeft ook pas te gaan scoren over een aantal jaar, wanneer Kelderman en Roglic nog wat jaartjes ouder zijn. Daarnaast zal hij mijn zijn tijdrit ook altijd wel blijven scoren in kleinere rittenkoersen.

Uit mijn team vertrekken eigenlijk alleen stoppers. Gallopin heeft een hoge SV, maar is nog niet heel oud, dus zal nog wel een paar jaartjes in het spel zitten en wat puntjes sprokkelen. Hetzelfde geldt voor de Gendt, die voor 2 jaar bij heeft getekend. Hierdoor mocht ook hij vertrekken. Taaramae heeft zijn contract tot 2023, maar ook dat geduld kan ik niet opbrengen. Zeker omdat ik nog genoeg andere stoppers in mijn ploeg heb (Cav, Gilbert)

Hepburn en Kreder zijn wisselgeld en gaan direct de TL op. Beide hebben contract tot eind 2023, dus zullen wat plaatsjes in mijn team warm houden.

Rick bedankt dat we tot deze deal zijn gekomen! Ik denk dat dit een eerlijke prijs is. Misschien heeft het allemaal wat lang geduurt en veel tijd gekost, maar ik ben blij dat we eruit zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rick Steggerda

Rick Steggerda


Posts : 812
Join date : 13-11-19
Age : 46
Location : Wijk bij Duurstede

Deal FGU - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal FGU - ABS   Deal FGU - ABS Emptydi 16 aug - 14:55:24

Deal klopt.

Het heeft inderdaad even geduurd. Een groot talent bij de beste ploeg van het moment laten gaan én bovendien mijn laatste draftrenner; daar moest ik even over nadenken.

Ik merkte de afgelopen tijd dat mijn team wat 'vast' kwam te zitten. Momenteel drie toprenners in huis, daaronder veel jeugd. Ik wilde beweging door nieuwe renners aan te trekken én ik wilde meer vaste waarde in mijn team. Uiteindelijk was de interesse en waarde voor Foss van Chiel het meest concreet. Niet de waarde die ik in mijn hoofd had, maar wel een fiks gegarandeerd bedrag. Dat moet Foss eerst nog maar eens waard worden.

Daarnaast ook nog wel weer wat puntjes. Taramae rijdt zoals iedereen bij Wanty degelijk en ook Tony lijkt bij Trek weer wat uitslagen te rijden. Renners met deze SV, mochten ze niet in 23 stoppen, zijn ook mooi om te verhandelen. Wellicht komt er zo de door mij gewenste beweging in mijn team.

Daarnaast twee renners van rond de 30 in de deal kunnen betrekken voor oudere renners. Ook dat geeft wat opschoning.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deal FGU - ABS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: