Naar UNI: T. Merlier + J. S. Molano
Naar TEL: A. Dainese + F. Vermeersch
Hiermee laat ik aardig wat zekere punten gaan. Merlier zal bij QS zeker niet minder kansen voor zichzelf gaan krijgen en zal de komende jaren een topsprinter blijven. Het enige is, ik heb er zelf niet zo veel mee. De waarde van mijn team zal hier op de korte termijn mee dalen.
Molano geldt hetzelfde voor. Is nog maar 27, maar blijft in de schaduw van de grotere sprinters. Krijgt natuurlijk ook wel kansen in kleinere koersen en zal daar ook zeker garant staan voor een heel aantal punten. Met Welten, Venturini en Barbier had ik in mijn ogen wel vergelijkbare renners in mijn team en dus vind ik het niet erg om afscheid te nemen van deze renner.
De andere kant is. Ik haal potentie binnen.
Dainese heeft het in zich om zich ook te mengen in sprints met de allergrootsten en kan daarbij een heuveltje verteren. Daardoor in mijn ogen meer sprintkansen voor de top 5 in meerdere ritten met mogelijk een keer een uitschieter naar boven.
Voor het voorjaar zocht ik ook iemand met potentie. Vermeersch heeft zich daarin al bewezen en is nog steeds maar 23. Ook daar zit dus nog veel groeipotentie in. Mogelijk laat hij nooit meer iets vergelijkbaars zien als Paris Roubaix, mogelijk wint hij hem ooit. Dat vind ik het leuke aan deze renner, om daarin zijn ontwikkeling te volgen.
Beide renners zijn een gokje, maar ik verbreed mijn team en haal renners binnen waar ik zelf ook wat mee heb.