Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TEL - UNI

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kozer90

Kozer90

Deal TEL - UNI Empty
BerichtOnderwerp: Deal TEL - UNI   Deal TEL - UNI Emptywo 31 aug - 11:54:54

Naar UNI: T. Merlier + J. S. Molano
Naar TEL: A. Dainese + F. Vermeersch

Hiermee laat ik aardig wat zekere punten gaan. Merlier zal bij QS zeker niet minder kansen voor zichzelf gaan krijgen en zal de komende jaren een topsprinter blijven. Het enige is, ik heb er zelf niet zo veel mee. De waarde van mijn team zal hier op de korte termijn mee dalen.
Molano geldt hetzelfde voor. Is nog maar 27, maar blijft in de schaduw van de grotere sprinters. Krijgt natuurlijk ook wel kansen in kleinere koersen en zal daar ook zeker garant staan voor een heel aantal punten. Met Welten, Venturini en Barbier had ik in mijn ogen wel vergelijkbare renners in mijn team en dus vind ik het niet erg om afscheid te nemen van deze renner.

De andere kant is. Ik haal potentie binnen.

Dainese heeft het in zich om zich ook te mengen in sprints met de allergrootsten en kan daarbij een heuveltje verteren. Daardoor in mijn ogen meer sprintkansen voor de top 5 in meerdere ritten met mogelijk een keer een uitschieter naar boven.

Voor het voorjaar zocht ik ook iemand met potentie. Vermeersch heeft zich daarin al bewezen en is nog steeds maar 23. Ook daar zit dus nog veel groeipotentie in. Mogelijk laat hij nooit meer iets vergelijkbaars zien als Paris Roubaix, mogelijk wint hij hem ooit. Dat vind ik het leuke aan deze renner, om daarin zijn ontwikkeling te volgen.

Beide renners zijn een gokje, maar ik verbreed mijn team en haal renners binnen waar ik zelf ook wat mee heb.

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Deal TEL - UNI Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - UNI   Deal TEL - UNI Emptywo 31 aug - 12:43:24

Klopt.

Na Mas en Teuns haal ik een nieuwe klepper binnen.
Streekgenoot Merlierke plezierke komt de rangen versterken en wordt de nr1 in sprints.
Sponsor Unibet drong hard aan op onze Nationale kampioen. Het binnenhalen van Merlier was één van de key voorwaarden om de sponsoring in 2023 met optie tot 2024 verder te zetten.
Merlier gaat volgend jaar naar een team dat 200% in zijn kunnen gelooft.
In het kielzog van Merlier volgt Molano.
Molano heeft het potentieel maar het is een renner met een handleiding. Hij zal kort opgevolgd worden door een mental coach zodat hij voortaan zijn handen aan het stuur houdt.

Vermeersch zien vertrekken is niet prettig maar als ik kijk naar het doorselecteren: Narvaez out Merlier in.
Dat verlicht de zaak.
Dainese heeft het potentieel, hij is katterap aan de finish maar hij moet alles zelf opknappen.
Team DSM moet dringend werk maken om Dainese beter te omringen.

Bennyboy

Bennyboy

Deal TEL - UNI Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - UNI   Deal TEL - UNI Emptywo 31 aug - 13:15:10

Deze deal is uiteraard uitvoerig overlegd met mij en is akkoord. Misschien ligt het risico aan de kant van Kozer90, maar dat is zijn keuze. Kozer90 is gegaan voor potentie en dat is ieders goed recht.

Proficiat met je eerste deal!
Gesponsorde inhoud

Deal TEL - UNI Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - UNI   Deal TEL - UNI Empty

Deal TEL - UNI
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: