Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Nieuw evaluatiesysteem transfers

Ga naar beneden 
+8
Patje
Rawolf
Flowtosti
MelvinBraam
bbflood
Baske
WCEendT
Joske47
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Nieuw evaluatiesysteem transfers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw evaluatiesysteem transfers   Nieuw evaluatiesysteem transfers - Pagina 2 Emptydi 4 okt - 9:16:39

WCEendT schreef:
Volledige post Hapsnurker in afgeketst transfer topic
Spoiler:

Citaat :
Vervolgens zie ik bij de Grimay deal de tekst:
''25 was met name nodig om een deadline af te kopen. Die verdien ik over de jaren wel terug'' - geen enkele reactie. Maar er wordt wel gewoon 25 miljoen meer betaald.

Deal van Cort:
''Die cash was misschien niet nodig maar soms ben ik iets te impulsief! Over die 5 mil kom ik wel heen''

Deal van Vauquelin

''Maar omdat het Thomas is en hij al zo lang aan mijn kop loopt te zaniken over Vauquelin verkoop ik hem dan toch maar''

Vooral bovenstaande stuk wil ik uit de post van Hapsnurker halen. Als je zelf wil voorkomen dat je deal onder een vergrootglas komt te staan is dit wel echt een goed verbeterpunt. Deadline afkopen, cash bijgeven omdat je impulsief bent(???) zonder andere argumentatie, of omdat iemand aan je kop loopt te zeuren zijn natuurlijk absurde redenaties.

Nu gaat het in veel gevallen om een paar miljoen en wordt een deal niet afkeurwaardig daardoor, maar dit bevestigd alleen maar dat we veelte los omgaan met de toelichting.

Rick zei het hierboven goed:
Citaat :
er wordt een toelichting geschreven. Dat is nu vooral leuk en een beetje over verwachtingen. Als daarin een berekening wordt opgenomen door de twee managers, versnel je het proces. Er komen cijfers in naar voren en marktwaardes.

@ben_pronk (werkt dit?)

Bovenstaande lijken me juist hele goede voorbeelden van uitleggen waarom je cash bijgeeft. Als dat net de ander over de streep trekt heb je wel je target binnen. Die +5/10/25 kun je onnodig noemen, maar het is ook geen wereldramp. Een domme valpartij of covidbesmetting en je verliest hetzelfde aan waarde/punten bij sommige renners.

Om over de Girmaydeal te spreken: ik wilde hem en kocht het risico af om hem mis te lopen met +25. Zonder dat bedrag had ik m niet gehad. Wat valt er meer aan uit te leggen? Mij is hij het meer dan waard. Ook omdat ik graag op korte termijn wat meer punten wil. Op lange termijn mogelijk iets te veel betaald hebben vind ik geen ramp.

Bij de neos wordt ook soms meer neergelegd om een renner ‘zeker’ te hebben. Soms blijkt dat na een (paar) jaar een gouden greep en soms een mispeer. Part of the game
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw evaluatiesysteem transfers
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw NEO Systeem
» Nieuw in P1 2022
» Nieuw: Wie scoorden punten
» 8. Transfers
» Transfers 2024

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Off Topic-
Ga naar: