Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal PDM - ABS

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07

Deal PDM - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Deal PDM - ABS   Deal PDM - ABS Emptydo 13 okt - 19:32:09

Naar PDM: Thomas de Gendt
Naar ABS: Torstein Traeen + 8

Ik had weinig hoop toen ik bij Torsten naar Torstein informeerde, maar we zijn er vrij gemakkelijk uit gekomen! Ik geloof dat Traeen nog lang niet alles heeft laten zien. Heeft dit jaar teelbalkanker overwonnen en presteert direct weer op prima niveau. Krijgt genoeg kansen bij UNO en is perfect voor kleine rondjes. Daarnaast heeft hij een leeftijd die goed bij mijn team past.

De Gendt mocht het team verlaten nadat hij voor 2 jaar bij heeft getekend.

Omdat er laatst de discussie heerste om meer uitleg bij deals te geven, wilde ik dat wel eens proberen:

De Gendt is logischerwijs 45 waard. Scoort amper, dus weinig discussie hier. Traeen heeft nu nog een SV van 8, maar komt uit op +/- 20 als hij deze lijn door trekt. Dit jaar haalde hij 50 punten, maar hij heeft er een aantal maanden uitgelegen. 50-100 punten per jaar is dus een redelijke aanname. Dit kan hij nog wel 6 jaar, dus 6*75*0,03=13,5. Mijn logische openingsbod was dus ook rond de 33. Echter geloofd Torsten in zijn groei, en ben ik daar in meegegaan. Hij is natuurlijk al 27 dus het zal nu ook niet ineens exponentieel groeien. Dus beide wat water bij de wijn gedaan en uitgekomen op een cash bedrag van 8 mil, zodat het risico gespreid is. Als hij deze lijn door trekt, maak ik licht verlies. Groeit hij nog een beetje, speel ik gelijk of maak ik een kleine winst.

@Torsten, leuk om te zien dat je niet onrealistisch bent over een naamgenoot en noor! Dankjewel voor de goede onderhandeling.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti

Deal PDM - ABS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal PDM - ABS   Deal PDM - ABS Emptydo 13 okt - 19:42:50

klopt!

Traeen hoefde zeker niet weg maar bij een goed bod wil ik altijd kijken wat er mogelijk is. Hij heeft bij UnoX de kopmanstatus en klimt beter dan renners als Eg en Gregaard. Gaat nog wel leuke dingen laten zien komende jaren. Op Wk2 blijft hij gewoon in de Vikingsquad natuurlijk.

Ik vind dat ik een mooie waarde vang voor hem, zeker gezien ik hem laatst voor 20 heb gekocht. Als je mijn beide deals combineert krijg je: De Gendt = 28 miljoen. Prima deal al zeg ik het zelf.

De Gendt is op zn minst een rijdende stop, maar wellicht gaat Lotto een iets ander programma rijden en wie weet haalt ie nog wat puntjes. Als je dit jaar nog een etappe wint in de Giro kun je nog altijd een stukkie fietsen.

Chiel ook bedankt. De grote deal komt vast nog wel eens, maar dit soort dealtjes zijn ook leuk tussendoor
Terug naar boven Ga naar beneden

Deal PDM - ABS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: