Deal klopt, Sobrero heeft inderdaad een goede tijdrit en er zit wel potentie in met lastigere koersen, maar zo zeker vind ik het nog niet. Wel heeft hij dit jaar natuurlijk al zijn klasse laten zien in de ronde van Polen en de laatste rit in de Giro. Met 144 punten was hij een van de meest scorende renners van mijn team. Ik laat hem nu toch gaan omdat ik denk dat ik hiermee een goede waarde voor hem terug krijg en twee renners waar ik ook in geloof.
Martinelli betaal ik wel meer voor dan hij ging in de neoverkoop, maar ik geloof wel in zijn potentie en denk dat rond de 50 miljoen een te verantwoorden bedrag is voor hem. Zijn eerste jaar bij Bardiani was er een met ups en downs en wat uitschieters, vooral op een lager niveau. Maar was als junioren renner een groot talent, die op het wk van 2019 als enige in de buurt kon blijven van een ontketende Simmons.
Harm Vanhoucke is al een aantal jaar bezig bij LTS, maar wist de echte stap als GC renner nog niet te zetten. Hij zegt naar DSM te gaan voor een aantal redenen, allereerst omdat hij de discipline van DSM meer nodig heeft, om zich beter voor te kunnen bereiden. Ook gaf hij aan dat hij bij LTS zelf dingen moest regelen op het gebied van stages voor rondes. Bij DSM liggen hiervoor plannen al klaar. Hij gelooft dat hij een extra stap kan zetten bij DSM en ik ga wel mee in zijn verhaal. Hij zit nu al twee jaar tegen de 100 punten aan en zou, als het lukt bij DSM, hier nog een mooie stap in kunnen zetten.
De waardes die Kozer in zijn verhaal noemt, ga ik in de grote lijnen wel in mee. Sobrero rond de 100 voor iemand die al top 5 reed in een WT ronde en een Giro rit wist te winnen. 50 voor Martinelli is misschien veel op dit moment, maar dat zit er zeker wel in denk ik. Vanhoucke heb ik wel iets lager in mijn berekeningen, vandaar dat het laatste deel van de onderhandelingen over het cash bedrag naast Sobrero even duurde. Maar we zijn in het midden uitgekomen tot 32,5 miljoen.