Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal TEL - DQS

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Kozer90

Kozer90

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 8:45:08

Naar TEL: Daniël Felipe Martinez + Armee + 30
Naar DQS: Joao Almeida

Een mooie kopmandeal. De vertrekker is Almeida, een fantastische klassementsman met een hoog plafond. Dat heeft hij al bewezen in 2021. Daarin heeft hij ontzettend veel punten gepakt en ook dit jaar heeft Almeida laten zien een blijver te zijn op het hoogste niveau. Het enige nadeel vond ik, dat ik hem niet zelf in mijn team had en dus de erfenis van de vorige eigenaar. Daarom mocht hij vertrekken, maar mijn vereiste daarbij was, dat er wel een GC kopman voor terug zou komen. Natuurlijk heeft hij bij UAE ook de nodige concurrentie en is het een beetje afwachten welke rol hij zal krijgen.

Met Daniël Felipe Martinez is dat zeker gelukt. Dit seizoen is qua punten wel echt zijn doorbraak geweest. Ik wil er wel in geloven dat hij deze lijn zal doorzetten. Daarbij vertrekken er een aantal concurrenten voor hem bij INEOS (Yates en Carapaz). Bernal is afwachten en Thomas komt ook echt op leeftijd. Natuurlijk zijn er bij INEOS ook weer de nodige talenten en met de komst van Arensman en de opkomst van Carlos Rodriguez is het afwachten welk programma hij zal gaan rijden, maar ik ben er wel van overtuigd dat hij ergens in een grote ronde de kopman zal zijn. Daarnaast heeft hij het afgelopen jaar ook aardig wat punten binnen kunnen halen in eendagskoersen. En natuurlijk tof om mijn 'eigen' kopman te hebben.

De cash en de hopelijk stopper Armee zijn toegevoegd omdat we Almeida iets hoger inschatten en omdat Almeida dik twee jaar jonger is dan DFM.

Bedankt Rico voor de ferme onderhandelingen! Geen versplintering, maar gewoon onderhandelingen van niet lullen maar poetsen. Daar houd ik wel van en eigenlijk waren we aardig snel uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 9:33:15

Deal klopt.

Twee kopmannen, die niet altijd kunnen rekenen op die rol binnen hun eigen ploeg, wisselen van wk-team. DFM heeft een fantastisch seizoen achter de rug met zijn topvorm in Baskenland en de Waalse klassiekers. Zijn Tour viel dan weer een beetje tegen, maar hij heeft een karrenvracht aan punten binnengehaald. Bij Almeida viel het dit jaar allemaal wat tegen, uitgevallen in de Giro vanaf de 4e plek en een Vuelta waarin hij, net als de andere "Giro-renners" weinig te vertellen had. Toch zie ik in hem een renner die gaat blijven scoren in de kleine rondjes en één grote ronde, waarschijnlijk de Giro.

We betalen wat bij om het leeftijdsverschil van 2 jaar en de al iets zekerder stop van Almeida te overbruggen.

Arjan, bedankt voor de onderhandelingen, waarbij we al snel de 2 kopmannen duidelijk hadden waar het om zou gaan, en het daarna idd vrij snel voor elkaar was.
Bennyboy

Bennyboy

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 9:43:57

Uitgebreid besproken en afgewogen. Akkoord!
Rawolf

Rawolf

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 9:50:01

Vind dat er te snel gehandeld is in een deal met een grote naam als Almeida en een nog onervaren manager. Stond pas een dag op TL?? By far de grootste naam van Telekom die nu opeens van team verandert zonder uitgebreid de opties af te wegen.

Ik had ook nog interesse getoond maar nog nieteens wederinteresses ontvangen.

Rick Steggerda vindt dit bericht niet leuk

Rico

Rico

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 10:04:59

Zo onervaren ben ik nou ook weer niet...

Bennyboy en Rick Steggerda vinden dit bericht leuk

Gast
Gast

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 11:11:35

Rawolf schreef:
Vind dat er te snel gehandeld is in een deal met een grote naam als Almeida en een nog onervaren manager. Stond pas een dag op TL?? By far de grootste naam van Telekom die nu opeens van team verandert zonder uitgebreid de opties af te wegen.

Ik had ook nog interesse getoond maar nog nieteens wederinteresses ontvangen.

Hoewel ik ook denk dat er meer uit te halen was voor Almeida (ik had bijvoorbeeld ook interesse en zo nog wel meer managers waarschijnlijk), denk ik niet dat hier nog iets aan te doen is. Zelf had ik als coach voor deze renner die er toch wel bovenuit steekt bij Telekom een deadline geadviseerd aan de verkopende manager.
Gast
Gast

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Emptywo 19 okt - 12:25:43

Ik kreeg maand terug nog te horen dat Almeida niet bespreekbaar was, een no-go. Zeer spijtig want zat ook al flinke tijd te informeren bij de oude manager.

Maar Kozer zijn goed recht natuurlijk. DFM is een vergelijkbare renner en krijgt er nog wat bij ook.
Gesponsorde inhoud

Deal TEL - DQS Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal TEL - DQS   Deal TEL - DQS Empty

Deal TEL - DQS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: