Naar PDM: Andrea Piccolo
Naar AFC: Thomas de Gendt + 185 miljoen
PDM tast flink in de buidel voor een toptalent! Piccolo heeft de afgelopen jaren veel ups en downs gekend, zowel fysiek, mentaal als qua ploegkeuze. Dit jaar lijkt hij er echter sterker uit te komen en hij is pas 21!! Bij de junioren absolute top of the bill. Vooral eendagswerk en ITTs waren destijds zijn wapens, maar ook in het rondewerk vaak hoog in de klassementen te vinden. Vroeg overgestapt naar de profs en toen wat troubles gehad, maar sinds zijn overstap naar EF een geweldig sterk en vooral ook constant tweede deel van het seizoen gedraaid. Wederom vaak vooraan te vinden en ook de aanval schuwt hij niet. Al 11e geworden in een slopende editie van Lombardije. Als hij zijn tijdrit ook weer weet terug te vinden dan heeft hij een supermooi profiel als renner voor ons spelletje.
De prijs is tot stand gekomen door vanaf 200 telkens iets hoger te gaan om iemand anders af te troeven. Jappe heeft het slim gespeeld. Ik denk een hoog maar fair bedrag. Ben benieuwd welke manager hem voor minder dan 200 had laten gaan? Als je kijkt naar welke renners/neos afgelopen jaren voor deze prijs gingen (Leknessund, Van Wilder, Daines, Van Dijke, Brenner) dan denk ik dat dit goed te verantwoorden is. Piccolo scoort dit jaar al 200+ punten en is dus een halve neo die me meteen punten gaat opleveren. Daarom investeer ik nu en niet in januari.
Jappe bedankt. Ookal reageerde je niet altijd even snel