Deal klopt
Ben benaderde me vanmiddag dat Lutsenko onder bod stond. Of ik nog interesse had. Na wat over een weer vragen gaf Ben aan achter jong talent aan te zitten, en ik juist achter punten.
Vertrekkend is Maxim. De man waarvan Adrie van der Poel ooit zei dat hij hem al heel jong zag schitteren en hem heel graag naar Corendon wilde halen. Vanaf dat moment had ik hem op de korrel, en ik was dan ook uitermate in m'n nopjes hem bij de neo's twee jaar terug te kunnen halen.
Hij kondigde zelf al aan dat hij zich altijd wat langzamer ontwikkelde dan zijn jaargenoten. Desalniettemin ontwikkelt hij zich gestaag tot een prima renner. Op z'n 22e won hij z'n eerste rondje van een week na een prima solo door de woestijn. Hierna was het puntjes schrapen, maar dit deed hij wel gewoon prima.
Hij wordt al jaren vergeleken met Wellens kwa rijstijl en talent, en hij scoort beter dan hem op die leeftijd. Ik hoop voor Ben dat Maxim zijn belofte zal invullen.
Komend is Lutsenko. Reed zichzelf begin dit jaar te pletter en is daar nog niet helemaal van bekomen. Het staat echter buiten kijf dat het een top renner is die altijd zijn punten binnen haalt.
Ben, zoals altijd weer prima onderhandelingen. Succes met je nieuwe doelen, en met Maxim. Als hij zich zo ontwikkelt als ik verwacht, staan we binnenkort samen voor hem te juichen!