Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 De Klaagmuur.

Ga naar beneden 
+21
Peter Post Forever
Baske
Patje
Pozzovivo112
Noud
kschiffmacher
Hartstikkebedankt
Mochie07
MelvinBraam
hofsje
Kozer90
Clement
rage
Hapsnurker
Rick Steggerda
bbflood
Chris85
Rawolf
Rico
Flowtosti
Bennyboy
25 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Volgende
AuteurBericht
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 983
Join date : 09-11-19

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 9:17:03

Patje schreef:


Ik begrijp dit niet zo goed: is dit iets dat bezig is op dit WK of welke deals bedoel je hiermee juist?

Mas is voor een jaar uitgehuurd aan ALL door EOK (al dan niet met voorbedachte rade). Op die manier kun je als managers heel makkelijk elkaar aan punten/prijzengeld/neobudget helpen. Gaat in mijn ogen beetje in tegen het idee van het spel. Er zijn ook managers die vinden dat alles is geoorloofd zolang er geen regels voor zijn (deze opmerking staat even los van deze deal).

Op de andere wk's is er ook nog een verbeterpot waarbij dit soort huurdeals nóg interessanter wordt. Op alle wk's is het een actueel topic en de vraag is of je het zonder regels tegen kunt gaan. Zoals ik eerder zei zit er aan elke maatregel ook wel een nadeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 983
Join date : 09-11-19

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 9:18:22

Patje schreef:


Eigen klacht: jammer dat renners als Roglic, Mas en Kamna niet even op de tl worden gezet of kenbaar wordt gemaakt dat deze te koop zijn zodat iedereen de kans krijgt een bod te doen.

Ik heb hierover een klacht ingediend bij de manager van ALL maar ik kreeg de klacht terug dat ik niet doortastend genoeg was toen ik te horen kreeg dat hij voor Kamna eerst de Giro even af wilde wachten......
Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam


Posts : 576
Join date : 09-11-19

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 10:44:47

Dat renners niet op de transferlijst staan betekend niet dat er niet naar de renners geïnformeerd kan worden of niet, niet?

WCEendT vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 774
Join date : 25-10-21
Age : 26

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 15:04:53

Ik kijk zelf bijna nooit op TL's, stuur altijd gewoon mijn interesses en zo kom je naar mijn ervaring veel eenvoudiger en sneller tot een deal. Misschien zelf gewoon wat meer moeite doen om tot een deal te komen en wat doortastender zijn. Mads Pedersen stond ook niet op Kelvin zijn TL en hoorde ik niemand over.

Dat ik Mas verkocht heb aan Rage vd zomer en teruggekocht heb in december hoorde ik ook weer niemand over en nu doe ik hetzelfde en zou het opeens een huurdeal zijn? Ik heb eind vorig jaar ook Carlos Rodriguez & Landa verkocht omdat winst nog niet haalbaar leek. Inmiddels is mijn plan flink omgegooid. Skjelmose is een wereldtopper geworden en andere zijn doorgebroken. Mads Pedersen is bij het team gekomen en winst lijkt daardoor haalbaar. Enric Mas is een persoonlijke favoriet die ik graag voor de 2e keer terug wilde halen omdat hij nu weer beter bij het plan past.

Maatregelen hiervoor zouden ook niets toevoegen aan het spel. Er zijn al zoveel renners die super vast zitten en toppers worden zelden verkocht, als ik dan ook al toppers die ik verkoop niet mag halen blijft er helemaal niets over.

Dan nog even mijn klacht. 72 Uur voor een besluit is wel lang, niet?

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 17:33:53

WCEendT schreef:
Ik kijk zelf bijna nooit op TL's, stuur altijd gewoon mijn interesses en zo kom je naar mijn ervaring veel eenvoudiger en sneller tot een deal. Misschien zelf gewoon wat meer moeite doen om tot een deal te komen en wat doortastender zijn. Mads Pedersen stond ook niet op Kelvin zijn TL en hoorde ik niemand over.

Dat ik Mas verkocht heb aan Rage vd zomer en teruggekocht heb in december hoorde ik ook weer niemand over en nu doe ik hetzelfde en zou het opeens een huurdeal zijn? Ik heb eind vorig jaar ook Carlos Rodriguez & Landa verkocht omdat winst nog niet haalbaar leek. Inmiddels is mijn plan flink omgegooid. Skjelmose is een wereldtopper geworden en andere zijn doorgebroken. Mads Pedersen is bij het team gekomen en winst lijkt daardoor haalbaar. Enric Mas is een persoonlijke favoriet die ik graag voor de 2e keer terug wilde halen omdat hij nu weer beter bij het plan past.

Maatregelen hiervoor zouden ook niets toevoegen aan het spel. Er zijn al zoveel renners die super vast zitten en toppers worden zelden verkocht, als ik dan ook al toppers die ik verkoop niet mag halen blijft er helemaal niets over.

Dan nog even mijn klacht. 72 Uur voor een besluit is wel lang, niet?


Wat mij ook een beetje stoort, zoals anderen. Mas Roglic en Kamna voor een redelijke bodemprijs verkopen zonder dat de renners op TL staan en aangeboden zijn bij vele managers is gewoon dom. En Noud is niet dom, dus dit riekt. (imho). Of ik moet ernaast zitten met de waarderingen.

Maar het is aan de admins, ze hebben nog tot P5 om te beslissen Laughing

Flowtosti vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 17:35:06

Bovendien is niet vermeld of dit gaat om Lluis Mas of Enric Mas, dus sowieso afkeur.

MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 21:00:50

WCEendT schreef:
Rawolf schreef:
Waar slaat dit nu weer op

Serieus @Rawolf stop nou toch eens met op andermans deals te reageren, zeker voordat beide partijen hun bevestiging + uitleg gegeven hebben. Heb je vragen bij de deal, wacht dan gewoon de uitleg af en als je dan nog steeds niet tevreden bent app een vd admins en dien een klacht in.

Op WK1 is er een regel dat je niet op deals mag reageren waar je niet bij betrokken bent (een regel die ontstaan is door reacties van... @Rawolf). Tijd dat de admins deze regel ook op WK3 gaan hanteren. @Timodej @Bennyboy

iets met pot en ketel Shocked Rolling Eyes Sad

WCEendT vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 774
Join date : 25-10-21
Age : 26

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 21:11:50

Hahaha mooie gast ben je Rawolfje

Rawolf vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Patje

Patje


Posts : 198
Join date : 18-11-21

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 21:27:02

Mij lijkt de logische gang van zaken dat wanneer je je volledige strategie omgooit en toppers als Roglic, Mas, Kamna voor een redelijke prijs aan cash ter beschikking stelt, je dit even aangeeft op je tl. Daar lijkt me een tl voor bedoeldt. Het alternatief is dat ik (en iedereen) iedere maand naar 30 managers een PM stuur om te vragen of hun toppers al beschikbaar zijn. Voor Pedersen is mijn inziens een heel andere prijs betaald en betreft het slechts 1 renner. Ik heb na het zien van de deal ook direct geïnformeerd bij Noud maar voor mij gelden heel andere prijzen. Vlasov moet ongeveer evenveel kosten dan hij voor Mas en Kamna samen heeft gekregen. Terwijl Mas en Vlasov heel gelijkwaardig zijn qua leeftijd, punten en stopvergoeding. Dus heel jammer omdat ik als klein team ook wel eens graag een gc kopman had gehad.

Dus mijn klacht blijft voor mij van kracht: graag renners op je tl zetten bij een verandering van strategie tenzij je een niet te weigeren tot absurd aanbod krijgt uiteraard, zie de 500 miljoen voor brokkenpilootje Carlos Rodriguez 😉

Rawolf en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
hofsje

hofsje


Posts : 614
Join date : 09-11-19
Age : 35

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyma 22 mei - 22:42:27

WCEendT schreef:
Hahaha mooie gast ben je Rawolfje

Ik klaag over dit bericht ,dit is te positief voor de klaagmuur lol!

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 980
Join date : 09-11-19
Age : 29

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptywo 24 mei - 18:42:48

WCEendT schreef:
Rawolf schreef:
Waar slaat dit nu weer op

Serieus @Rawolf stop nou toch eens met op andermans deals te reageren, zeker voordat beide partijen hun bevestiging + uitleg gegeven hebben. Heb je vragen bij de deal, wacht dan gewoon de uitleg af en als je dan nog steeds niet tevreden bent app een vd admins en dien een klacht in.

Op WK1 is er een regel dat je niet op deals mag reageren waar je niet bij betrokken bent (een regel die ontstaan is door reacties van... @Rawolf). Tijd dat de admins deze regel ook op WK3 gaan hanteren. @Timodej @Bennyboy

Ik wil graag mijn beklag doen dat Thomas mij niet noemt als admin hier.

MelvinBraam en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptywo 24 mei - 18:58:41

Hoevaak Turgis en Hofstetter dit seizoen gevallen zijn dat gaat echt helemaal nergens meer over. Beide zitten nu rond de 10x. Hoe kan je in 1 winter opeens compleet incapabel worden?

MelvinBraam vindt dit bericht niet leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
bbflood

bbflood


Posts : 579
Join date : 28-01-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptywo 24 mei - 19:04:43

Rawolf schreef:
Hoevaak Turgis en Hofstetter dit seizoen gevallen zijn dat gaat echt helemaal nergens meer over. Beide zitten nu rond de 10x. Hoe kan je in 1 winter opeens compleet incapabel worden?
Interesse Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 221
Join date : 05-10-22

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptydo 25 mei - 21:36:14

Even klagen over het feit dat zoveel managers (zowel ervaren als onervaren) nadat ze een interesse hebben getoond en tegeninteresse hebben ontvangen, alleen maar reageren met "hoeveel heb jij x eigenlijk waard".

ALS JE INTERESSE IN IEMAND HEBT EN HEM ZELF 100 WAARD VINDT, BIEDT DAN GEWOON 85 (of 80 of 90) OM HEM TE PROBEREN TE KOPEN IN PLAATS VAN TE HOPEN DAT DE VERKOPER HEM MAAR 50 WAARD VINDT, DAT IS NAMELIJK NOOIT HET GEVAL!

MelvinBraam, Chris85, rage, bbflood en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 774
Join date : 25-10-21
Age : 26

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyvr 26 mei - 17:59:02

@Rawolf

Waar blijft je beklaag over de punten van Gee die je nog niet krijgt?

hofsje en MelvinBraam vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyvr 26 mei - 18:24:33

WCEendT schreef:
@Rawolf

Waar blijft je beklaag over de punten van Gee die je nog niet krijgt?


Daar moeten de admins zich maar over buigen of dat t geval is 😉.
Terug naar boven Ga naar beneden
hofsje

hofsje


Posts : 614
Join date : 09-11-19
Age : 35

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyvr 26 mei - 18:34:59

Je zal maar punten voor Gee hebben op een ander WK ,echt verschrikkelijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Post Forever

Peter Post Forever


Posts : 666
Join date : 09-11-19

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyvr 26 mei - 18:35:59

Staat in het reglement:

Transfervrije renners kunnen altijd per direct aangetrokken worden, zij sluiten meteen aan bij je ploeg. De eerder behaalde punten in zijn transfervrije periode tellen niet mee. Ook kan een renner in een ronde pas punten halen voor jouw team wanneer hij vanaf de eerste etappe bij jouw team rijdt en in je selectie is opgenomen. Enkel voor de neo FT-renners die in week 1 gekocht worden bestaat een uitzondering. Indien zij reeds punten behaalden in nationale kampioenschappen krijg je alsnog deze punten toegewezen.

Lijkt me duidelijk

MelvinBraam en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 774
Join date : 25-10-21
Age : 26

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyvr 26 mei - 18:41:23

Oef das pech 150 punten weg
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyza 27 mei - 18:28:22

120-150 vind ik nog vrij laag ingeschat voor Kamna.

Met renners als Rog en Mas moet je ook niet te zacht rekenen, die zijn bijna niet op de markt. En zeker niet voor normale 'berekende' prijzen. En dan zeker niet op WK3 waar heel veel teams denken te kunnen winnen en dus punten willen.

Terecht afgekeurd wat mij betreft.

@noud kijk is op je TL. en overweeg een deadline voor enkele van deze renners?

MelvinBraam en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
rage

rage


Posts : 882
Join date : 11-11-19
Age : 33
Location : Oudenaarde

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyza 27 mei - 21:47:19

En dat is nu exact het probleem van WK3 het overwaarderen van renners.
Gevestigde waarde kan je makkelijk uitrekenen in waarde.

Om 150 Mil waard te zijn, moet je al een goede carrière uitbouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 951
Join date : 16-11-20

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyzo 28 mei - 2:05:33

rage schreef:
En dat is nu exact het probleem van WK3 het overwaarderen van renners.
Gevestigde waarde kan je makkelijk uitrekenen in waarde.

Om 150 Mil waard te zijn, moet je al een goede carrière uitbouwen.

Overwaarderen bestaat niet. Markt bepaalt de waarde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rick Steggerda

Rick Steggerda


Posts : 810
Join date : 13-11-19
Age : 46
Location : Wijk bij Duurstede

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyzo 28 mei - 8:40:43

En die stelling klopt niet. Met dit systeem, waarbij er admins zijn die deals goedkeuren, is er niet sprake van ene vrije markt en meer dan de suggestie van enige consensus over de prijzen. Precies daarom is er veel discussie.

Blijft leuk dat nieuw te kopen punten in die berekening nooit mee worden genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patje

Patje


Posts : 198
Join date : 18-11-21

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyzo 28 mei - 10:06:42

Ik vind de aangehaalde vergelijking met Vauquelin net wel een heel goede. Vauquelin is van hetzelfde geboortejaar als Gloag. Hij is een jaar eerder prof geworden en had vorig jaar een heel mooie eerste jaar met ereplaatsen gedurende het hele jaar in verschillende wedstrijden en parcoursen. Resultaat: bijna 200 punten en 73 cq ranking. Hij wordt door Noud voor 100 miljoen verkocht want hij vindt dat de correcte prijs voor jonge renners. Dat is vrij stellig: het is één om niet duur te willen kopen maar om ook te verkopen voor de correcte prijs waar je in gelooft is nog wat anders en heb ik zelf nog niet zo gezien.

Een half jaar later doet Noud totaal het tegenovergestelde en betaalt 250 a 300 miljoen voor Gloag die dus qua resultaten en punten nog wat achter loopt op Vauquelin. Als je dit combineert met de totale onbereidwilligheid om al deze renners op een tl te zetten of het lijkt zelfs maar te onderhandelen met iemand anders dan wc eend dan moet ik me bij Rawolf en Flowtosti aansluiten dat dit zaakje enorm stinkt.

Voor mij is het het ene of het andere: of je vindt jonge renners overprijsd en Vauquelin=Gloag=100 is de realiteit en dan is ook die nieuwe deal enorm scheef. Of je vindt jonge renners wel heel veel waard en Vauquelin=Gloag=250 en dan moet wc eend nog 150 bij betalen in zijn deal destijds.

MelvinBraam, WCEendT en Rico vinden dit bericht niet leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 774
Join date : 25-10-21
Age : 26

De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Emptyzo 28 mei - 13:10:10

Wat zijn we allemaal lekker jaloers zeg. Activiteit wordt beloond, misschien zelf er wat meer tijd in gaan steken.

En over Vauquelin praat iedereen wel lekker eenvoudig. Had je zelf even net na de zomer 100 mil cash neer moeten leggen voor een 14,5 mil neo. Achteraf praten is zeer eenvoudig.

Dus mijn klacht/advies: steek je frustratie in het spel zelf en je eigen activiteit i.p.v. dit soort nutteloze posts.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Klaagmuur.   De Klaagmuur. - Pagina 8 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Klaagmuur.
Terug naar boven 
Pagina 8 van 14Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: