Naar MUN: Florian Vermeersch
Naar TEL: Louis Meintjes en Michael Gogl
De vertrekkende renner is Florian Vermeersch. Meegekomen in mijn eerste deal met Tim Merlier. Vermeersch een mooie naam, met een grote motor en zeker ook de potentie om goede resultaten te rijden. Alleen met de komst van De Lie is hij een beetje naar de achtergrond geraakt. Voor MUN hoop ik dat hij zijn wedstrijden kan blijven uitkiezen en een uitschieter naar boven kan maken, maar voor mijn team kies ik nu voor iets meer zekerheid.
De inkomende mannen zijn Meintjes en Gogl. Naast het feit dat Meintjes met zijn stop voor zekerheid zorgt, vind ik hem bij Wanty ook prima rijden. Is daar de onbetwiste kopman voor de bergen en kan daar zijn ding doen. Vanwege zijn zwakke prestaties in de tijdrit zal hij nooit een gooi doen naar een eindoverwinning, maar top 10 rijden in grote rondes moet zeker lukken.
Gogl is een beetje een gok. Zelf heb ik nog wel de hoop dat hij in de eendaagse koersen wat plekken moet kunnen opschuiven.
Daarnaast is het voor mij in deze deal ook een stukje kernverbreding, daar ik toch wat weinig renners heb, vind ik dat niet erg en komt mij het wel goed uit.
Bedankt voor de deal Timmerhuis!