Naar FGU: Kuss + Wandahl + Clarke + Erviti
Naar CAN: Poels + Taaramae + Repa + Oliveira + 42.5m
Tweede deal van Cannondale. Enkele belangrijke renners gaan weg, waaronder Kuss en Wandahl. Kuss is behoorlijk wisselvallig qua punten, maar naarmate de jaren vorderen zie ik hem verder geen stap meer maken in een uitzonderlijke puntenpakker voor WK. Wandahl is nog heel jong en laat zeker in het tweede deel van 2022 leuke dingen zien, maar het is geen uitzonderlijk talent. Toch een faire prijs ervoor gekregen. Clarke is een leuke renner die nog best wat punten pakt elk jaar, maar de vraag is voor hoelang nog, gezien zijn leeftijd (36). Erviti was nodig om een gelijk aantal renners te krijgen in de deal.
In de plaats hiervan krijg ik Poels. Inmiddels al 35, maar pakt elk jaar nog wel een rits punten en heeft een nieuw 2 jarig contract getekend. Heeft ook een zekere waarde met zijn SV en in die zin weinig risico. Zelfde geld voor Taaramae en Oliveira. Repa vind ik een leuk talentje en ik ben benieuwd of hij nog een klein stapje kan zetten. Verder krijg ik er nog 42.5 miljoen bij om de deal rond te maken.
Al met al zorgt deze deal voor wat meer vaste waarde in mijn team, zonder op korte termijn heel veel punten in te leveren. Mooie bijkomstigheid is nog wat extra budget voor de neo's.
Rick bedankt voor het meedenken!