Naar TEL: van Tricht + Galvan
Naar ABS: Moschetti + Howson
2 renners uit de nieuwe Q3.5 ploeg komen ABS versterken komend seizoen. Ik verwacht dat deze ploeg een leuke Italiaans/Zwitsers PCT programma met een paar WT koersen gaat rijden, waardoor deze renners veel kansen krijgen om punten te scoren en hun SV te verhogen.
Howson scoort als all-rounder al jaren constant wanneer hij de kans krijgt in korte rondjes op lager niveau. Deze kansen zal hij nu meer gaan krijgen. Heeft daarnaast een prima SV voor wat zekere waarde richting mijn team.
Mochetti is een beetje een gok. Kwam als redelijk groot talent, maar het is er nog niet echt uit gekomen. Trek staat nu niet bekend als de ploeg van de sprinters, maar ik denk dat hij toch meer had mogen laten zien. Met een stap terug denk ik dat hij in koersen terecht komt die meer op zijn niveau zijn. Op dit niveau verwacht ik dan ook dat hij een van de betere renners zal zijn. Daarnaast is hij op papier veruit de snelste man van deze ploeg, waardoor hij op vlakke parcoursen altijd kopman zal zijn.
Van beide renners verwacht ik zo'n 100 punten per jaar en 25-30 SV, wat voor mij neer komt op zo'n 85-90 miljoen richting mijn kant.
Twee talenten verlaten voor dit bedrag mijn team. Van Tricht is een leuk talent die nog veel te bewijzen heeft. Ik heb hem voor 56 mil bij de neo's gekocht, wat ik een prima prijs vond. Na 1 seizoen heeft hij wat hoopvolle dingen laten zien, maar loopt het ook nog niet over. Ik was daarom bereid om hem voor een kleine winst te laten gaan. Galvan is een prima renner waarmee het alle kanten op kan. Het loopt niet over van talent, maar kan een leuke renner voor erbij blijken. Ik zet van Tricht op zo'n 65 in en Galvan op 20. Zo zijn we tot een mooie deal in balans gekomen, waarin de zekerheid bij mij ligt, en de kans tot een doorbraak van van Tricht bij Kozer.
Kozer/Arjan bedankt voor de onderhandeling. Ik wil daar even bij vermelden dat ik je een hele goede toevoeging aan het spel vind! Fijne manier van onderhandelen en communiceren, en genoeg gezond verstand van wielrennen en het spel algemeen. Dat mag gezegd worden vind ik!