Naar COR: Alessandro Fedeli + 17.5
Naar ONE: Timothy Dupont
De eerste deal sinds het aantreden bij mijn nieuwe team. Naar Corendon komt Fedeli, die de afgelopen jaren wel te boek staat als een teamhopper. Want 4 teams in ruim 2 jaar tijd, dat kunnen weinig renners zeggen. We hopen dat zijn laatste stap voor de komende jaren is, zodat ie zich kan ontplooien als een ware puntenpakker voor het nieuwe Q36.5 Pro Cycling Team. Hij wordt daar in onze ogen een van de kopmannen, waardoor hij vrijuit ervoor kan zorgen dat Q36.5 de punten binnenhaalt. Met zijn 26 jaar, de ideale leeftijd om te laten zien wat ie echt in zijn mars heeft.
Hiervoor gaat Dupont het team verlaten, het is nog niet zeker of ie volgend jaar een team heeft. Wegens privéomstandigheden een zwaar jaar gehad, kan zeker nog zijn waarde hebben bij vele teams. Echter zal dat in mijn ogen toch snel in dienst zijn, waardoor de kans op punten wat minder is. Met het toevoegen van de 17.5 cash, krijg ik in mijn ogen toch meer dan de 60 sv die Dupont anders zou opbrengen.
Bedankt voor de snelle deal en hopelijk zal Timothy zijn plekje vinden volgend jaar!