Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deal COR - FGU

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rick Steggerda

Rick Steggerda

Deal COR - FGU Empty
BerichtOnderwerp: Deal COR - FGU   Deal COR - FGU Emptyza 26 nov - 12:36:10

Naar COR: Wandahl + Erviti
Naar FGU: Ion Izagirre + 13,5

Met geloof Wandahl een maand gelezen aangetrokken. Einde van het seizoen, met name in Canada, neus echt aan het venster gestoken in zijn tweede jaar als prof. Naar eigen zeggen is hij klaar om te winnen in 2023.

Toch verkoop ik hem. Er was bij het aantrekken meteen veel interesse, ook van Hapsnurker. Met zijn vorige team kwamen we er niet uit, met Ion Izagirre en geld wel. Ion lijkt gezien zijn laatste twee jaar op zijn retour, maar ik verwacht als kopman binnen Cofidis nog genoeg punten. Al langer wil ik een wat bredere kern van puntenpakkers. Ion past in die strategie. Met Erviti als passleutel komt er ook wat geld mijn kant op. Geld dat ik nodig had voor een andere deal.

Dank voor het geduld, Marco.

Waarde
Wandahl wilde ik 100 voor hebben. Hapsnurker en ik hadden Ion rond 110.

Timodej vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Hapsnurker

Hapsnurker

Deal COR - FGU Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deal COR - FGU   Deal COR - FGU Emptyza 26 nov - 21:27:10

Deal klopt, Wandahl is een renner die ik al sinds het begin van het spel op de korrel heb. Helaas nooit de kans gekregen om hem binnen te halen maar nu is het eindelijk zo ver. Deze nog maar 21 jarige Deen gaat volgens onze scouts een mooie toekomst tegemoet. Nu twee seizoenen bij Bora achter de rug en heeft gedurende zijn tweede jaar steeds vaker zijn neus aan het venster gestoken. Meermaals top tien, in Wallonie mooi klassement gereden en zijn laatste wedstrijd in Piemonte reed ie wederom sterk vooraan. Hij zal komend jaar door Bora rustig gebracht worden, waardoor er steeds vaker kansen voor hem ontstaan. Echt een renner voor de toekomst.

Daarvoor gaat Izagirre (ion) de ploeg verlaten, haalt stiekem gedurende het seizoen nog aardig wat punten binnen. Echter is die ook niet meer de jongste, heeft nog twee jaar contract. Met deze deal verzilver ik een deel van die punten al vooraf. Haalt ie meer punten is het een mooie deal voor Rick, anders hebben wij er goed aan gedaan.

De cash en Erviti waren nodig om het rond te maken.

Rick bedankt, ook leuk om te zien dat er ook meteen een andere deal rond gemaakt kon worden!

Terug naar boven Ga naar beneden

Deal COR - FGU
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Verwerkte transfers-
Ga naar: