Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Concept Jeugdrenners

Ga naar beneden 
+11
Clement
kschiffmacher
Rick Steggerda
Patje
MelvinBraam
Mochie07
WCEendT
Timodej
Flowtosti
Rawolf
Rico
15 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Mochie07

Mochie07


Posts : 980
Join date : 09-11-19
Age : 29

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 10:35:48

Beste managers,

Graag delen wij ons eerste concept van de implementatie van het jeugdrenner systeem. Dit is nog geen definitief systeem dus jullie mening telt hierin. We willen graag weten wat jullie van bepaalde aspecten vinden. Voel je vrij om te reageren, maar hou het graag constructief.

Wat we al kennen
De basis van het jeugdrenner systeem zal hetzelfde zijn als we kennen van Wk 1 en Wk 2.
- De aankoop van een jeugdrenner kost een eenmalig bedrag
- Een aangetrokken Jeugdrenner mag op 1 januari maximaal 17 jaar oud zijn(tenzij op 1 januari jarig). Dus bij start vanaf 2023 mag deze pas in 2005 of later geboren zijn.
- Als je jeugdrenner de neo verkoop ingaat krijg je een % van de opbrengst

Nieuwe ideeën
We willen graag een aantal ideeën bij jullie pitchen om draagvlak hiervoor te meten.

I. Wanneer een jeugdrenner het spel in komt als neo, ontvang je van deze renner de eerste twee seizoenen 20% van het prijzengeld dat deze bij elkaar fietst. Dit is om te compenseren voor een mogelijk laag uitgevallen neo prijs, en je toch te belonen als dit vervolgens een succesvolle renner blijkt te zijn. Deze 20% is extra, de eigenaar van de neo zal gewoon 100% prijzengeld ontvangen. Mocht je zelf eigenaar zijn, ontvang je dus 120%.

II. De prijs per seizoen die je voor een jeugdrenner betaalt vervalt. Dit omdat het niet echt waarde heeft hoelang een renner jeugdrenner is. Een jeugdrenner heeft pas waarde als hij neo wordt, dus een verhoogde prijs voor langer jeugdrenner zijn is wat ons betreft overbodig.

III. De kiesronde zal in de omgekeerde volgorde van de ranglijst zijn. Elke speler heeft 48 uur om een pick kenbaar te maken. Mocht je hier geen gebruik van (willen) maken, vervalt je pick en kun je in het eind van de periode alsnog een pick doen. De kiesronde zal per periode (dus 5 per jaar) zijn.
Je kunt zo op dag 1 de volledige volgorde opmaken, zodat je al exact weet welke dag je mag picken (en het in je agenda kunt zetten).

Implementatie
Afhankelijk van of optie I. en/of II. geïmplementeerd worden, worden de bedragen en percentages vastgesteld. Onze verwachting is dat de volgende vaststellingen worden gedaan:
- Aankoop jeugdrenner: 3 tot 6 miljoen
- % uitkering bij neoverkoop: 5% tot 10%
- % prijzengeld eerste 2 seizoenen: 10% tot 20%
Dit zal bepaald worden op basis van historische data, waarin dit door is gerekend.

De start zal dan op 1 januari 2023 zijn, waar de laatste manager op de ranking zal mogen kiezen tot 2 januari 23:59, speler 29 mag vervolgens op 3 en 4 januari zijn pick kenbaar maken. ect.

Rekenvoorbeelden
Rekenvoorbeeld bij een aanschafprijs van 4 miljoen, neo% van 5% en vergoeding eerste 2 seizoenen van 20%.

Pidcock:
Aanschaf: 4 miljoen
Neo vergoeding: 0,05*314=15,7 miljoen
Vergoeding prijzengeld 2 seizoenen= (464+302)*0.03*0.2= 4,6 miljoen

Vine:
Aanschaf: 4 Miljoen
Neo vergoeding: 0,05*3=0,15 miljoen
Vergoeding prijzengeld 2 seizoenen= (84+210)*0.03*0.2= 1,8 miljoen

Tiberi:
Aanschaf: 4 Miljoen
Neo vergoeding: 0,05*171=8,55 miljoen
Vergoeding prijzengeld 2 seizoenen= (28+34)*0.03*0.2= 0,4 miljoen

---------------------------------------------------------------------------------
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,
Namens de admins
Terug naar boven Ga naar beneden
Rico

Rico


Posts : 220
Join date : 05-10-22

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 10:47:31

Mooi dat jullie concrete voorbeelden hebben toegevoegd!

Zelf heb ik weinig interesse in jeugdrenners, daar ben ik eerlijk in, dus mijn comments gaan vooral om het speelveld gelijk te houden voor managers die de jeugdcategorieën minder volgen, zoals ik.

* Het lijkt me dat de aanschafprijs van neo's sws eerder 5 dan 3 miljoen moet zijn als de jaarlijkse bijdrage van 0.5 mln vervalt.
* De uitkering van een deel van het prijzengeld zou wat mij betreft ten koste moeten gaan van een gedeelte van het % bij de neo-verkoop. Niet alleen om het geen enorm voordeel te maken voor spelers die de jeugd volgen, maar ook om de totale hoeveelheid geld niet uit de hand te laten lopen.

Mochie07 en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 946
Join date : 16-11-20

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 10:58:54

Ik kijk ook zeker geen jeugd/junioren of volg t ook niet nauwgezet en toch heb ik op WK1 1 vd sterkste jeugdteams met dit seizoen Martinez, Romeo en de Pooter die het spel binnenkomen. Je kan met weinig moeite goed meedoen aan dit spelonderdeel.

En t is wel leuk als t netto wat oplevert
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 11:25:10

Vraag: gaat het om de actuele stand na de betreffende periode? Of krijgt manager X het hele jaar een voordeel om als eerste te mogen kiezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Timodej

Timodej


Posts : 1081
Join date : 11-11-19
Age : 32
Location : Rotterdam

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 11:52:44

De voorgaande periode.

Flowtosti vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Rawolf

Rawolf


Posts : 946
Join date : 16-11-20

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 13:14:59

T zal voor mij trouwens wel lastig worden gezien ik altijd als laatste mag kiezen

MelvinBraam en Timodej vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
WCEendT

WCEendT


Posts : 772
Join date : 25-10-21
Age : 26

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 17:27:14

Zoals ik eerder al vrij duidelijk gemaakt heb ben ik geen voorstander van jeugdrenners. Ten eerste omdat ik denk dat het draagvlak er totaal niet is op WK3, WK3 is over het algemeen toch wel meer voor de 'casual' spelers dan WK1 en WK2. Ten tweede omdat ik van mening ben dat er al teveel geld (zo'n 500-1000 miljoen) in WK3 zit, ik heb mij laten vertellen dat dit komt doordat er op het begin extra geld in het spel gekomen is om gelijk te staan aan de WK2 economie.

Citaat :
I. Wanneer een jeugdrenner het spel in komt als neo, ontvang je van deze renner de eerste twee seizoenen 20% van het prijzengeld dat deze bij elkaar fietst. Dit is om te compenseren voor een mogelijk laag uitgevallen neo prijs, en je toch te belonen als dit vervolgens een succesvolle renner blijkt te zijn. Deze 20% is extra, de eigenaar van de neo zal gewoon 100% prijzengeld ontvangen. Mocht je zelf eigenaar zijn, ontvang je dus 120%.

20% Extra prijzengeld het spel in? De uitleg is mooi, maar ik zou graag horen hoe dit niet de hele economie van WK3 over 3-5 jaar gaat verkloten. Als iedereen actief meedoet aan jeugdrenners, dan heb je zo 2-3 (meer?) renners per manager per jaar die dan extra 20% prijzengeld in het spel brengen. Berekeningen?

Citaat :
II. De prijs per seizoen die je voor een jeugdrenner betaalt vervalt. Dit omdat het niet echt waarde heeft hoelang een renner jeugdrenner is. Een jeugdrenner heeft pas waarde als hij neo wordt, dus een verhoogde prijs voor langer jeugdrenner zijn is wat ons betreft overbodig.

Dus 20% extra prijzengeld + 0,5 mil per jaar minder uit het spel (afschaffen prijs per seizoen). Heel dubbel op allemaal dit.

Citaat :
III. De kiesronde zal in de omgekeerde volgorde van de ranglijst zijn. Elke speler heeft 48 uur om een pick kenbaar te maken. Mocht je hier geen gebruik van (willen) maken, vervalt je pick en kun je in het eind van de periode alsnog een pick doen. De kiesronde zal per periode (dus 5 per jaar) zijn.
Je kunt zo op dag 1 de volledige volgorde opmaken, zodat je al exact weet welke dag je mag picken (en het in je agenda kunt zetten).

Niets tegen een NBA draft, maar ik zie ook de meerwaarde er niet van in.

De vraag die ik vooral heb is; waarom zijn al deze veranderingen beter dan het huidige systeem op andere WK's? Naar mijn mening voelt het als geforceerd uniek te willen zijn en iets aan te passen dat al redelijk goed werkt. @mochie07 Jij hebt berekeningen gemaakt voor dit concept neem ik aan? Zou je die willen delen? Wat is de impact op de lange termijn van dit concept?

Jullie spelen alle drie nu zo'n 3 jaar WK. Dit soort veranderingen hebben enorme impact op de lange termijn en ik zou graag horen hoe managers die al 5-10 jaar spelen hierover denken. Op WK1 zijn er meerdere maatregelen getroffen om het geld in het spel naar beneden te halen en de verdeling eerlijker te maken. Misschien is het een idee om eens wat contact te zoeken met managers op WK1 die jullie hierin kunnen adviseren. @noud @rage

Op WK3 zijn we met extra punten (extra/nieuwe koersen), extra vergoedingen (20%???) en goedkope neo's (door gebrek aan activiteit/zomerneo) een gevaarlijke weg aan het inslaan, zeker gezien de hoeveelheid geld er al in het spel zit. Tenzij het doel is dat SV een heel stuk minder waard gaat worden en de koopkracht enorm omlaag gaat kan dit niet goed zijn op de lange termijn.

Rico schreef:
Niet alleen om het geen enorm voordeel te maken voor spelers die de jeugd volgen, maar ook om de totale hoeveelheid geld niet uit de hand te laten lopen.

Rico vat mijn 'angst' goed samen. Nu kunnen we er nog iets aan doen, over een paar jaar kan het te laat zijn.

MelvinBraam vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 980
Join date : 09-11-19
Age : 29

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 17:42:29

@WCeendt
veruit het grootste gedeelte van de opbrengst van jeugdrenners komt uit de 10% vergoeding nu. Waarschijnlijk doen we de aanschaf kosten omhoog om de prijs per seizoen te compenseren en de 10% neo vergoeding omlaag om het prijzengeld te compenseren. Dit alles mocht dit systeem er in dit concept komen natuurlijk.

Een van mijn constateringen uit het systeem op wk2 was dat er behoorlijk geld verdient kan worden met jeugdrenners, wat naar mijn mening niet de bedoeling is van een optioneel spelelement.
Als je het rekenvoorbeeld neemt zie je vrij snel dat dit systeem juist minder geld in het spel brengt dan wk1&2.

Wk3 systeem
Pidcock:
Aanschaf: 4 miljoen
Neo vergoeding: 0,05*314=15,7 miljoen
Vergoeding prijzengeld 2 seizoenen= (464+302)*0.03*0.2= 4,6 miljoen
Netto winst: 16,3 miljoen

Wk2 systeem
Aanschaf: 3 miljoen + 0,5 per seizoen (=gemiddeld 4 miljoen?)
Neo vergoeding: 0,1*314=31,4 miljoen
Netto winst: 27,4 miljoen

Het gaat hier natuurlijk om Pidcock, een van de waardevolste neo's van de laatste jaren, dus dat hier winst wordt gemaakt is natuurlijk logisch.

Kort om, de 20% prijzengeld weegt niet op tegen de verlaging in % neo uitkering. Zoals eerder gezegd zullen we deze parameters nauwkeurig vaststellen voordat we dit systeem uitrollen.

Wat betreft de cash in het spel, in wk3 zit evenveel cash als wk2 zover bij mij bekend.

Daarnaast moeten jeugdrenners een optie zijn, geen verplichting. Misschien kan het je spelplezier verhogen, maar het is geen verplicht onderdeel. Het doel is dus ook om de economie in grote lijnen gelijk te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
MelvinBraam

MelvinBraam


Posts : 572
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 18:53:21

Om niet te veel geld in het spel te laten komen kan er mogelijk een max van 2 renners per seizoen per team komen. De eerste keuze per seizoen is voor de laatst geklasseerde van het afgelopen jaar. En de 2e renner is op vrije keuze. Op deze manier creëer je een laagdrempelig jeugdrennersysteem omdat nog lang niet alle jeugd renners verkozen zijn. Daarnaast zorg je ervoor dat de minder presterende teams iets meer solidariteit krijgen.

of dit als pilot doen een paar/3/4 jaar. Kijken wat de uitkomsten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 19:02:20

Geld verdienen op jeugdrenners doen maar enkele managers. Tegen de leuke meevallers staan ook mislukte jeugdrenners die nooit prof worden of minder opbrengen dan ze gekost hebben. Ik ben wel eens benieuwd naar de berekeningen over de afgelopen 10 jaar van wk1 bijv. (Wk2 loopt nog te kort voor goede statistieken) Ik denk dat er netto niet zo veel geld in het spel komt eerlijk gezegd. Kortom: voor deelnemers een leuk spelelement, voor goede scouts een leuk zakcentje, voor veel deelnemers vooral een kostenpost, voor niet-deelnemers geen man overboord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 19:15:28

Statistiek wk2 sinds invoering tot heden:


2019
-344

2020
-203
+27,3

2021
-253,5
+166,9

2022
-229
149,2
Terug naar boven Ga naar beneden
Patje

Patje


Posts : 198
Join date : 18-11-21

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 19:22:00

Voor mij persoonlijk hoeft dit extra onderdeel niet. Ik vind het spel in de huidige versie al allesomvattend en intensief genoeg met via de neoverkoop al een enorm belangrijke impact van jonge renners. Managers die intensiever bezig zijn met wat er nu is lijkt me veel belangrijker dan managers die hun tijd gaan steken in 15-jarigen scouten.

Daarnaast hier ook de vraag: wat gaat de impact zijn van dit alles wat jullie voorstellen? In het andere topic werd benadrukt dat de economie belangrijk is wat mij ook zo lijkt. Als bijvoorbeeld de aankoopprijs naar 6 miljoen gaat, geen kost voor verlengen van contracten en 20% prijzengeld krijgen wat is dan de geschatte impact op de economie de komende jaren? Een rekenvoorbeeldje met Pidcock die niet echt de gemiddelde neo vertegenwoordigt lijkt me wat simpel om een globale conclusie op te trekken.

Als ik dan lees dat iedere speler 48 uur krijgt en je daaruit concludeert dat iedereen op dag 1 zijn moment in de agenda zou kunnen zetten vraag ik mij af in welke mate er nagedacht is over dit alles. Moment van speler 30 hangt er van af hoe snel de 29 voor hem kiezen, obvious.....

Draft op basis van scores: ook simpele conclusie dat team met laagste score het meest nood heeft aan een gunst. TIR staat 30e maar heeft er voor gekozen te gaan voor geld, heeft 563 miljoen. Punten is maar 1 deel van een teamwaarde. Je kan ook redeneren dat je op basis van neobudget een draft doet maar dat is even onrechtvaardig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rick Steggerda

Rick Steggerda


Posts : 809
Join date : 13-11-19
Age : 46
Location : Wijk bij Duurstede

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 19:26:02

Zoals het hier beschreven staat ben ik enthousiast.
1. Het zorgt dus niet voor meer geld, maar voor minder. Door een hogere aanschafwaarde en minder neo-vergoeding kan dat gerealiseerd worden. Wellicht de moeite om daar een berekening van een set renners op los te laten.
2. Het is een extra spelelement waar je optioneel aan kan mee doen.
3. We proberen gelijke teams te houden. Nu doen we dat door deals eindeloos te evalueren. Terwijl dat in sommige gevallen echt natte vingerwerk is. Door een draft systeem kun je ook nivelleren.

Ik vind een pilot ook wel een goed idee.

(Ik vind het overigens prima dat WK3 anders is dan andere WK's. Als je de andere WK's fijner, beter of serieuzer vindt, kan je daar terecht toch?)


Laatst aangepast door Rick Steggerda op di 6 dec - 19:27:15; in totaal 1 keer bewerkt

Bennyboy en MelvinBraam vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 655
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydi 6 dec - 19:27:14

Ik vind het een prima idee om dit in te voeren. Enige waar ik niet heel erg om sta te springen is dat er een sloot geld t spel ingepompt wordt. Een Pogacar en Evenepoel pakte ziekelijk veel punten in hun eerste 2 jaar... als je daar 20% op plust, dan neemt dat geld alleen maar toe. Wat weer ten koste gaat van het 'puntengeld' dat je kunt verdienen als je je juist scorende renners hebt. Om die reden vind ik die 0,5 per jaar als verlengingskosten juist essentieel. Daar haal je er juist weer iets uit.

Leuk om te zien dat je in volgorde andersom dus mag kiezen. Leuk aspect!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 980
Join date : 09-11-19
Age : 29

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 8:24:22

Al je de neo vergoeding van 10% naar 5% doet en 20% prijzengeld toepast, levert dit in alle gevallen minder geld op. Zowel voor goede als slechte jeugdrenners. Tenzij een neo voor weinig wordt aangekocht(1 à 2 mil) en vervolgens heel veel gaat scoren.

Ik begrijp de angst voor teveel geld in het spel, maar 20% prijzengeld klinkt als heel veel, maar is in werkelijkheid vrij weinig.

Als je dan de cijfers van Torsten hierboven erbij pakt, zie je dat er juist geld het spel uit gaat. Er zullen individuele spelers zijn die hieraan verdienen. Maar gemiddeld levert het niet veel op.

REV haalde bijvoorbeeld 900 punten in zijn eerste twee seizoenen. Dit is slechts 5,4 miljoen extra. Weegt niet op tegen de 15 mil die je minder krijgt als REV voor 300 bij de neo's wordt gekocht. Daarbij gezegd dat 900 punten in de eerste twee seizoenen echt een unicum is.

Daarnaast wordt de prijs per jaar gecompenseerd door een hogere aanschafprijs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clement

Clement


Posts : 273
Join date : 21-11-22
Age : 30

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 8:29:55

Doe nog te kort mee aan het spel om hier een mening over te geven, enigste wat ik me afvraag: hoe wordt dit bijgehouden? Komt er dan ook extra admin bij? Aangezien er nu al aardig wat werk op tafel ligt.

MelvinBraam en bbflood vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy


Posts : 2096
Join date : 02-11-19
Age : 34

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 11:03:37

Clement schreef:
Doe nog te kort mee aan het spel om hier een mening over te geven, enigste wat ik me afvraag: hoe wordt dit bijgehouden? Komt er dan ook extra admin bij? Aangezien er nu al aardig wat werk op tafel ligt.

Volgens ons Excel-wonder is dit heel eenvoudig te realiseren, dus daar vertrouwen we dan maar op.Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 655
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 11:10:29

Mochie07 schreef:
Al je de neo vergoeding van 10% naar 5% doet en 20% prijzengeld toepast, levert dit in alle gevallen minder geld op. Zowel voor goede als slechte jeugdrenners. Tenzij een neo voor weinig wordt aangekocht(1 à 2 mil) en vervolgens heel veel gaat scoren.

Ik begrijp de angst voor teveel geld in het spel, maar 20% prijzengeld klinkt als heel veel, maar is in werkelijkheid vrij weinig.

Als je dan de cijfers van Torsten hierboven erbij pakt, zie je dat er juist geld het spel uit gaat. Er zullen individuele spelers zijn die hieraan verdienen. Maar gemiddeld levert het niet veel op.

REV haalde bijvoorbeeld 900 punten in zijn eerste twee seizoenen. Dit is slechts 5,4 miljoen extra. Weegt niet op tegen de 15 mil die je minder krijgt als REV voor 300 bij de neo's wordt gekocht. Daarbij gezegd dat 900 punten in de eerste twee seizoenen echt een unicum is.

Daarnaast wordt de prijs per jaar gecompenseerd door een hogere aanschafprijs.

Het gaat me erom dat de waarde van 'punten' in dit geval afnemen. Wat ik daarmee bedoel is dat punten halen relatief minder waard wordt. Immers, er zijn renners die ipv. 100% punten voor 120% punten uitgekeerd krijgen. Mijn bedenkingen zijn dus dat je daarmee bepaalde managers kunt benadelen. Tip/idee; als je dit dan doet... doe dit dan stapsgewijs. Kondig bijvoorbeeld nu aan dat je dit in 2024 wil laten ingaan. Dan kunnen managers daar rekening mee houden in de door hun gekozen strategie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rick Steggerda

Rick Steggerda


Posts : 809
Join date : 13-11-19
Age : 46
Location : Wijk bij Duurstede

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 11:57:19

kschiffmacher schreef:
Mochie07 schreef:
Al je de neo vergoeding van 10% naar 5% doet en 20% prijzengeld toepast, levert dit in alle gevallen minder geld op. Zowel voor goede als slechte jeugdrenners. Tenzij een neo voor weinig wordt aangekocht(1 à 2 mil) en vervolgens heel veel gaat scoren.

Ik begrijp de angst voor teveel geld in het spel, maar 20% prijzengeld klinkt als heel veel, maar is in werkelijkheid vrij weinig.

Als je dan de cijfers van Torsten hierboven erbij pakt, zie je dat er juist geld het spel uit gaat. Er zullen individuele spelers zijn die hieraan verdienen. Maar gemiddeld levert het niet veel op.

REV haalde bijvoorbeeld 900 punten in zijn eerste twee seizoenen. Dit is slechts 5,4 miljoen extra. Weegt niet op tegen de 15 mil die je minder krijgt als REV voor 300 bij de neo's wordt gekocht. Daarbij gezegd dat 900 punten in de eerste twee seizoenen echt een unicum is.

Daarnaast wordt de prijs per jaar gecompenseerd door een hogere aanschafprijs.

Het gaat me erom dat de waarde van 'punten' in dit geval afnemen. Wat ik daarmee bedoel is dat punten halen relatief minder waard wordt. Immers, er zijn renners die ipv. 100% punten voor 120% punten uitgekeerd krijgen. Mijn bedenkingen zijn dus dat je daarmee bepaalde managers kunt benadelen. Tip/idee; als je dit dan doet... doe dit dan stapsgewijs. Kondig bijvoorbeeld nu aan dat je dit in 2024 wil laten ingaan. Dan kunnen managers daar rekening mee houden in de door hun gekozen strategie.

Ik geef meteen toe dat ik niet de beste ben in dit soort dingen, maar als er per saldo meer geld uit het spel gaat door invoeren van jeugdrenners, dan wordt het geld dat je met punten verdiend relatief meer waard, zou ik zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy


Posts : 2096
Join date : 02-11-19
Age : 34

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 12:08:03

Punten worden niet extra toegekend. Alleen 20% extra prijzengeld
Terug naar boven Ga naar beneden
kschiffmacher

kschiffmacher


Posts : 655
Join date : 01-11-19
Age : 37
Location : Harderwijk

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptywo 7 dec - 21:24:06

Rick Steggerda schreef:
kschiffmacher schreef:
Mochie07 schreef:
Al je de neo vergoeding van 10% naar 5% doet en 20% prijzengeld toepast, levert dit in alle gevallen minder geld op. Zowel voor goede als slechte jeugdrenners. Tenzij een neo voor weinig wordt aangekocht(1 à 2 mil) en vervolgens heel veel gaat scoren.

Ik begrijp de angst voor teveel geld in het spel, maar 20% prijzengeld klinkt als heel veel, maar is in werkelijkheid vrij weinig.

Als je dan de cijfers van Torsten hierboven erbij pakt, zie je dat er juist geld het spel uit gaat. Er zullen individuele spelers zijn die hieraan verdienen. Maar gemiddeld levert het niet veel op.

REV haalde bijvoorbeeld 900 punten in zijn eerste twee seizoenen. Dit is slechts 5,4 miljoen extra. Weegt niet op tegen de 15 mil die je minder krijgt als REV voor 300 bij de neo's wordt gekocht. Daarbij gezegd dat 900 punten in de eerste twee seizoenen echt een unicum is.

Daarnaast wordt de prijs per jaar gecompenseerd door een hogere aanschafprijs.

Het gaat me erom dat de waarde van 'punten' in dit geval afnemen. Wat ik daarmee bedoel is dat punten halen relatief minder waard wordt. Immers, er zijn renners die ipv. 100% punten voor 120% punten uitgekeerd krijgen. Mijn bedenkingen zijn dus dat je daarmee bepaalde managers kunt benadelen. Tip/idee; als je dit dan doet... doe dit dan stapsgewijs. Kondig bijvoorbeeld nu aan dat je dit in 2024 wil laten ingaan. Dan kunnen managers daar rekening mee houden in de door hun gekozen strategie.

Ik geef meteen toe dat ik niet de beste ben in dit soort dingen, maar als er per saldo meer geld uit het spel gaat door invoeren van jeugdrenners, dan wordt het geld dat je met punten verdiend relatief meer waard, zou ik zeggen.

Haha ik ben geen docent, dus lastig uit te leggen ;-) Maar als je 20% meer prijzengeld gaat uitkeren voor de punten die een oud jeugdrenner van je haalt, dan creëer je daarmee 20% meer geld. Ik heb er een artikel bij gepakt welke je hopelijk meer inzicht geeft.

https://www.dewereldvandnb.nl/hv/menu/monetair-beleid/geld-scheppen

Er is namelijk met die 20% ook sprake van geld scheppen. Doordat er meer geld in het spel komt, gaan NEO's duurder worden. Immers, meer geld zal de prijzen opdrijven. Daarmee zal het geld dus ook weer makkelijk het spel verlaten. (tot zover is het redelijk 1+1 toch?) Maar 100 punten blijft 3 miljoen opleveren. Terwijl je van die 3 miljoen steeds minder kunt kopen. Oftewel; geld wordt minder waard en daarmee haal je de angel uit het eventuele punten halen. Dit laatste heeft dan weer effect op de teams met potentieel veel scorende renners.

Resume; ik beweer niet dat iets goed of slecht is. Ik geef alleen aan waar de gevolgen en consequenties zitten van het scheppen van geld.

WCEendT vindt dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Bennyboy

Bennyboy


Posts : 2096
Join date : 02-11-19
Age : 34

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydo 8 dec - 8:26:07

De vraag is: schep je geld? Mijns inziens concludeer je dat veel te snel. Een pilot zal dat moeten uitwijzen denk ik. T is veel te makkelijk om te zeggen dat je 20% meer geld krijgt. Zeker omdat de beloning veel lager is bij het prof worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mochie07

Mochie07


Posts : 980
Join date : 09-11-19
Age : 29

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydo 8 dec - 9:50:41

Ik sluit me aan bij Ben. Ik zou iedereen aan willen raden zelf eens te gaan rekenen, of de rekenvoorbeelden hierboven nadrukkelijk te bekijken. Het huidige systeem op wk 2 brengt al niet meer geld in het spel

Cijfers Torsten
2021
-253,5
+166,9

2022
-229
149,2

Daar komt nog bij dat het systeem hierboven minder oplevert dan het systeem wat WK2 hanteert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flowtosti

Flowtosti


Posts : 979
Join date : 09-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydo 8 dec - 10:22:14

Mochie07 schreef:
Ik sluit me aan bij Ben. Ik zou iedereen aan willen raden zelf eens te gaan rekenen, of de rekenvoorbeelden hierboven nadrukkelijk te bekijken. Het huidige systeem op wk 2 brengt al niet meer geld in het spel

Cijfers Torsten
2021
-253,5
+166,9

2022
-229
149,2

Daar komt nog bij dat het systeem hierboven minder oplevert dan het systeem wat WK2 hanteert.

Iets te kort door de bocht aangezien wk2 pas enkele jaren loopt met jeugdrenners. Ik zou wel eens willen zien of op wk1 de cijfers ook die kant op wijzen, voordat we te veel conclusies verbinden aan wk2-statistieken.

ZwartebroekengeIetrui en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Joske47

Joske47


Posts : 665
Join date : 01-11-19

Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Emptydo 8 dec - 10:28:14

Aan jeugdrenners doe ik niet mee maar de ideeën lijken me wel leuk voor deelnemende managers. Tof gedaan.

Zoals al vaak aangehaald: let op met wat het doet met de economie van het spel. Momenteel is deze heel duidelijk. Die vergelijking met WK2: het lijkt me heel logisch dat de balans daar nog negatief is zo kort na de opstartdatum. Heel veel aangetrokken jeugdrenners moeten nog effectief in het spel komen en dan ziet de balans er al heel anders uit.

Uiteindelijk zal het volgens mij deels afhangen van welke parameters jullie nu echt gaan gebruiken. Jullie intervallen lijken niet breed maar dat zijn ze wel. Bovengrens is steeds het dubbele van de ondergrens. Maar wat de impact echt bepaalt is hoe actief managers mee gaan doen en hoe goed ze de 'winstgevendheid' kunnen inschatten. Niemand gaat nu kunnen stellen dat het sowieso extra geld creëert of juist geld uit de economie haalt. Maar gezien het niet heel grote enthousiasme zal de deelname mogelijk minder zijn dan bij wk2 en dan zullen het voornamelijk de winstgevende renners zijn die gekozen worden.

MelvinBraam en WCEendT vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Concept Jeugdrenners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept Jeugdrenners   Concept Jeugdrenners Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Concept Jeugdrenners
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jeugdrenners P2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Algemeen :: Algemeen forum-
Ga naar: