Deze deal klopt. En ja, als je puur naar geldwaarde kijkt dan betaal ik waarschijnlijk teveel. Maar als iemand over een paar weken 250 miljoen voor een onbewezen junior aftikt, betaalt die dan ook teveel?
Carlos wordt straks 22, dus nog een seizoen of 15 voor de boeg. Onmiskenbaar is dit wel een van de grootste talenten in het wielrennen. Vrij allround en een zeer goede klimmer al op zijn leeftijd.
In dit spel zijn dit de renners waar het om draait en daar mag wat mij betreft een opslag voor gerekend worden die niet in geld is uit te drukken. Onze makker Thomas heeft hier ook zeker gebruik van gemaakt, want wat ik hier geef is toch alweer wat meer dan het initiële stevige bod dat ik in zn mailbox dropte.
Bij mij vertrekken Kwiat en Landa, 2 steeds ouder wordende renners die tevens niet ideaal zijn voor dit spel. En een berg cash, het grootste gedeelte is erfenis van Nibali, die deze deal ongetwijfeld met goedkeuring aanschouwt.
Misschien zijn er nog vragen over deze deal die ik kan beantwoorden. Wat ik niet kan beantwoorden is de vraag om precies te onderbouwen dat de waarde van Carlos 450 miljoen + nog wat punten van Kwiat en Landa is. Maar de geest van deze deal is denk ik wel duidelijk.