Wielerklassiekers 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wielerklassiekers 3

In navolging van WK1 en WK2 is dit het WK3 forum!
 
IndexIndex  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Voorbeschouwing seizoen 4

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Timodej

Timodej


Posts : 1094
Join date : 11-11-19
Age : 32
Location : Rotterdam

Voorbeschouwing seizoen 4 Empty
BerichtOnderwerp: Voorbeschouwing seizoen 4   Voorbeschouwing seizoen 4 Emptydo 19 jan - 22:20:41

Met een volledig fitte selectie vat Bianchi Campagnolo het vierde seizoen van WK3 aan. Een grote verbetering ten opzichte van vorig jaar, waar Bernal nauwelijks op zijn fiets heeft gezeten, en Schachmann volledig buitenspel gezet werd door ziekte. Dit geeft ons een moment om vooruit te blikken naar het komende seizoen, en om doelen te formuleren.

Verwacht aantal punten per renner
NaamPunten '22Verwachting '23
Evenepoel Remco1558900
Bernal Egan0300
Schachmann Maximilian72300
Lutsenko Alexey185250
Zingle Axel286250
Kragh Andersen Søren199200
Strong Corbin146200
de Kleijn Arvid50100
Meurisse Xandro106100
Reichenbach Sébastien118100
Theuns Edward178100
Van Uden Casper10100
Brambilla Gianluca1950
Kamp Alexander22750
Tolhoek Antwan550
Palzer Anton125
Ballarin Iker00
Bauer Jack00
De Tier Floris140
De Vylder Lindsay60
Owsian Łukasz170
Puccio Salvatore00
31973075
Bovenstaande verwachtingen zijn grotendeels behoorlijk voorzichtig. Evenepoel had vorig jaar een fenomenaal jaar wat moeilijk te evenaren zal zijn. Om geen valse verwachtingen te wekken, heb ik zijn puntentotaal bijna gehalveerd. Bernal en Schachmann waren vorig jaar samen nog niet eens goed voor 100 punten. Het jaar daarvoor echter samen bijna 1400 punten waard. Een voorzichtige schatting van 300 punten per stuk moet derhalve haalbaar zijn. Van nieuwe aanwinst Lutsenko verwacht ik ook meer punten dan hij vorig jaar haalde. Hij wil zich meer gaan focussen op het eendagswerk. Ook zijn geliefde ronde van Oman staat weer op de planning, dus de eerste puntjes zal hij daar ongetwijfeld al ophalen. Bij onze neoprof Zingle zou ik al tevreden zijn bij een evenaring van zijn punten van vorig jaar, al hoop ik uiteraard op doorgroei en z'n eerste WT overwinningen. Ook bij SKA hoop ik op meer dan vorig jaar, maar reken op een evenaring. Strong schat ik bewust laag in, maar het zou me niet verbazen als hij het dubbele hiervan gaat halen. Fenomenaal talent, met een enorme drive om te winnen. Xandro heeft meer concurrentie gekregen binnen zijn eigen ploeg met de komst van Hermans, maar ik hoop en verwacht dat hij ook zelf nog wat puntjes weet te sprokkelen. Reichenbach zal kopman worden bij Tudor voor de rittenkoersen van een week. Het blijft echter de vraag waar z'n team allemaal op mag draven. Hopelijk haalt hij z'n punten van vorig jaar. Tegen deze zelfde problemen lopen ook De Kleijn en Kamp aan. Uit betrouwbare bron weet ik dat Arvid bizarre waarden trapt, en met een iets betere leadout moeten er echt wel wat sprintoverwinningen in zitten. Kamp is een gok. De Deens kampioen was vorig jaar fantastisch, maar dit jaar kan dat ineens weer over zijn. Ik hoop dat hij een veelvoud weet te halen van de 50 punten die ik voor hem reserveer. Neo prof Van Uden toonde zich vorig jaar reeds in het voorjaar, en is uitgesproken sprint kopman bij DSM. 100 punten is fors voor een neo, maar Casper acht ik er toe in staat. Theuns had vorig jaar een uitstekend jaar. Of hij dat kan herhalen is nog maar de vraag, en ik halveer zijn punten bijna voor deze berekening. Wat Reichenbach heeft bij Tudor, heeft Brambilla bij Q36.5. Kopman voor de rondjes van een week, maar mogen ze ook komen opdraven, en kan de oude baas het nog. 50 punten rekenen we. Ook 50 voor Antwanito. Veel pech vorig jaar, met vallen, breuken en ziekte, maar aan het einde van het jaar leek hij er door te komen. Wordt dit zijn jaar? De laatste 25 puntjes reserveren we bij Palzer. In The Cycling Podcast gaf manager Denk aan dat wat hem betreft, na twee jaren leren in een peloton te fietsen, Toni klaar is om voor uitslagen te gaan rijden. Hij noemde hem een winnaar, en begrijpt dat winnaars niet genoeg nemen met een rol op de tweede rang. We zien het met enthousiasme tegemoet.

Doelstelling 
In totaal verwacht ik dus 3075 punten, een score waar afgelopen seizoen een 6e plaats mee behaald zou zijn. Na vorig jaar buiten de top 10 te vallen, zou deze verbetering van onze beste eindranking fantastisch zijn. Door de voorzichtige schattingen denk ik dat dit zeker mogelijk moet zijn, en stiekem hopen we op meer. Zou het podium haalbaar zijn? De tijd zal het leren.

Joske47, Chris85, WCEendT en Kozer90 vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorbeschouwing seizoen 4
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» voorbeschouwing per team seizoen 2023
» Einde seizoen - Nieuw seizoen
» Voorbeschouwing 2024
» Voorbeschouwing per maand 2023
» EOLO - Kometa Voorbeschouwing 2023

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerklassiekers 3 :: Teams :: Bianchi Campagnolo (BIA)-
Ga naar: