Deal klopt, in mijn zoektocht naar punten maak ik hier wel een wat riskante deal. Echter is mijn verwachting (hoop) dat Simon niet nog zo'n top jaar gaat rijden als vorig jaar. Binnen TotalEnergies is de concurrentie weer jaartje ouder (Burgaudeau, Ferron, Dujardin) en dat geldt ook voor de 37 jarige Simon. Dus de 240 punten van vorig jaar zie ik niet overtroffen worden.
Dit zelfde geldt voor Hermans, komt ie er weer bovenop? Longcovid kan ook het einde beteken voor zijn prestaties en daar ben ik toch bang voor.
Daarvoor in de plek komt Mozzato, bijna 25 jaar en die gaat de komende 2/3 zijn top bereiken. Eind vorig jaar reeg ie de top 10 plaatsen aan elkaar en als de grote overwinning eenmaal binnen is kan het oogsten beginnen. Door de transfer naar Arkea zal ie even nodig hebben, maar verwacht zijn echte doorbraak dit jaar. Vind het niet de renner voor de Tour, dus hoop dat Arkea hem daar niet gaat inzetten en meer de eendaagse wedstrijden op zijn programma krijgt.
De SV van Kamil & August was nodig om de deal rond te maken. Betaal zeker niet te weinig, maar goed renners van het kaliber Mozzato komen niet vaak beschikbaar.
Melvin bedankt voor de deal!